• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HD reiniger gebruiken zonder wateraansluiting?

Update! Vandaag aan de slag gegaan, regenton flink volgemikt met water, slang uitgelegd en kijken wat er gaat gebeuren.
In het begin nog niet veel, kreeg water door de slang, alleen erg zachtjes. De HD zoog niet goed aan.
Bij nadere inspectie bleek dat de slang wel heel erg royaal was zodat deze flinke kronkels maakte. Dus maar even het 'mes erin gezet' en deze met een meter of 4 ingekort.
Daarna ging het veel beter. Ik heb op de HD trouwens een karcher filter (ze hadden geen ander bij de bouwmarkt, maar deze past ook op een nilfisk) zitten als veiligheid.

Stappenplan is nu
- Regenton vullen
- Slang aansluiten aan ton en HD
- HD klaarmaken, drukslang zonder lans hulpstuk erop
- Kijken of er water in het filter komt.
Bij mij moest ik even zelf aanzuigen voordat het water stroomde
- Filterhuis een stukje losdraaien, de luchtbel die er dan inzet word eruitgedrukt, vastdraaien zodra er geen lucht meer inzit
- HD aanzetten met ingedrukte handel (of zonder slang, niet geprobeerd, doet hetzelfde) zodat er een straal water door de HD komt.
- Daarna lans aansluiten en spuiten maar.

De druk is in mijn ogen heel goed. Niet minder dan een drukspuit in de wasstraat oid. Was even zo slim om met de grofste kop mijn hand langs de straal te houden, ja dat gaat hard *don't try this at home!!*

Heb de autobrite HD foamlans aangesloten, en gevuld volgens de voorgeschreven verdunning. Milkshakeroze werd de SSF.
Echter wou dat bij mij nog niet werken, wat ik ook draaide aan de stelknop +/-, bleef een dikke straal uitkomen.

Auto daarom gewoon afgespoten, tot de conclusie gekomen dat de regenton genoeg kan bevatten voor 2 auto's, ik heb hem een eind leeg, maar kwam door mijn geëxpirimenteer en het vullen van 2x gritguard emmer a 15L.

Straks nog even de autobrite lans in de handen gehad om eens te kijken. Blijkt ineens dat ik de voorkant ook kan draaien om de lengteas waardoor de twee 'plaatjes' dichter of verder uit elkaar schuiven.
Wellicht heb ik dat fout gedaan, en is dat de sleutel tot succes.

Tot nu toe erg tevreden over de oplossing, HD werkt in ieder geval perfect erop!
 
oke, ik snap het even niet.
die 200 literbakken moeten toch ook gevuld worden ?
kan je die bron niet gebruiken voor de hd reiniger ?

ik koppel ook binnen aan met een 20 meter slang.
 
Gerard, volgens mij ken ik jouw naam nog van modelbouwforum.nl kan dat kloppen? Ik ben daar nog moderator geweest een tijd terug. Nog steeds met de helikoptertjes bezig?
Ik heb geen grote vaten maar een simpele regenton. Vul ik bij met wat jerrycans van 20 liter die ik gevuld van thuis uit meesleep. T'is een beetje omslachtig, maar wel de oplossing voor een stalling/detailplek locatie zonder water maar met stroom ;)
 
nicknameless zei:
Kijk eens op de site www.mobileau.nl

En ook hier aanbieding Makro
oplaadbare waterdrukreiniger ML 1000, werkdruk 3-9 bar, 60 watt, inhoud 17l (genoeg voor 12 minuten continue) 6.3 m slang
= 99 ex, 118 incl OB schoonmaakset 20 ex, 24 incl

Hans
 
Ik heb 5 tonnen met regenwater op 1 ton heb ik een kraantje gemonteerd, 2Ocm van de boden zodat er geen vuil meekomt, hier sluit ik een darm op aan en zo naar de hd reiniger,darm is 15m lang... en dit werkt goed,, ook heb ik een soort vijverpomp die ik kan gebruiken om de darm op aan te sluiten als de eerste ton leeg is....werkt iets beter omdat de pomp wat meer druk geeft....

Mvg Bére