• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op vakantie

tomellen

Detailing addict
19 nov 2009
34
52
Hallo

Volgende week vertrekken we met de wagen op reis. We gaan meer dan 5000 km doen en ik wil mn wagen toch nog de nodige bescherming geven. In het weekend staat er dus een grondige was- en kleibeurt op het programma. Maar welke bescherming zou ik nadien aanbrengen? Ik heb nog heel wat producten staan maar wil de meest "beschermende" gebruiken omdat het toch een hele trip is naar het zuiden.
Wat heb ik in mijn aanbod:

  1. Sonax Netshield
  2. Riwax Titanwax
  3. Menzerna Powerlock
  4. Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant
  5. Sonax Ceramic Spray Versiegelung
Welke zouden jullie gebruiken?
 
Gezien je zoekt naar bescherming, zou ik neigen naar meest sealant-achtige van de vijf opties. (Afstotendheid voorop, glans laatste)

Ik heb de meeste ook gebruikt, maar kan mij niet veel meer in detail herinneren. Ikzelf zou neigen naar de Polymer Netshield aanbrengen en voordat je gaat even een goede doek + detailspray in de auto leggen voor onderweg.
 
Van wat je hebt vind ik de Sonax Netshield de beste qua bescherming.
 
+1 Voor @Dibbuz
Ik zou ook gaan voor Sonax Polymer Netshield. Heeft hier ruim een half jaar erop gezeten. En was nog goed kwa bescherming. Alleen maakt dit product je lak niet erg glad. Dus dat moet je afwegen.

 
Niet glad, maar wel is de hechting van insecten en dergelijke stukken minder, waardoor wassen weer makkelijker gaat. (Stroeve is bij een natte lak niet te merken) ;)