• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar ander product.

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
178
Bocholtz
Hallo mensen,

Op dit moment gebruik ik om te foamen magifoam en om te wassen gold class shampoo.

Nu weet ik dat de favoriete shampoos hier op het forum toch wel de bathe en btbm zijn.

Echter ben ik op zoek naar een shampoo waamee je kan foamen zoals snowfoam EN kan wassen, zoals bijvoorbeeld de glossworkz van chemical guys.

Welke shampoo uit het carclean assortiment biedt mij dit?

Volgens mij kan je met elke shampoo wel foamen. Alleen met Bathe+ zou ik het niet aandurven.

@Pietaah Zou best kunnen, maar dan betaal €2 per foambeurt vrees ik :p

De prijs maakt mij niet zoveel uit, duurdere shampoos zijn meestal meer geconcentreerd dus daar heb je minder voor nodig om te foamen.
Ik vraag me alleen af of er mensen ervaring hebben met bepaalde shampoos voor beiden doeleinden.

Ik heb deze gekocht voornamelijk omdat ik een ecozone woon (biologisch afbreekbaar).
Uiteraard geschikt voor het foamen, maar ook om mee te wassen...

https://www.Carclean.com/product/Wo...oam_Shampoo_Yellow_Snow_1000ml_WS_1F_1_103324

Heb zelf voor mijn gloria fm10 de honeydew snowfoam/shampoo besteld van chemical guys. Dan heb je dus een 2 in 1 product. Alleen heeft cc die niet zoals je vast al wel weet;)

Oh dat ziet er goed uit!
Dat is een serieuze optie, deze had ik nog niet gevonden.
Iemand ervaring met deze Shampoo?

@tembaco Mooie review, daar heb ik wat aan!
Hoeveel denk je dat ik van het product nodig zal hebben om te foamen?

De moeite met oplossen in koud water zal wel een probleem zijn, ik gebruik alleen maar koud water van de buitenkraan. Is het echt zo erg?

Nee nee niet erg. Als je het vanaf het pompje gelijk in je emmer doet lost het wel op als je even de HD in de emmer doet bv.

Ik heb vanaf het maatbekertje in de emmer gedaan en dan lost het wat moeilijker op. Beetje met je vinger eruit lepelen omdat het vrij dik is. Het lost wel op uiteraard.

Foamen heb ik nooit geprobeerd. Zal je denk ik een beetje moeten experimenteren. Met BTBM is het +-30ml op een 1L fles foam. Dus zou ongeveer met de helft beginnen. 15ml op een liter. Misschien dat @nicknameless het precies weet.

Ik heb een tijd lang de shampoo van Adam's gebruikt als shampoo en als foam. Qua kosten was dat niet eens zo slecht (als je een gallon koopt), alleen vind ik de foam van Monello beter en goedkoper, dus heb ik daar maar de grote verpakking van gekocht.