• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een handzame hogedrukreiniger.

Drifter

Detailing guru
5 mrt 2023
571
115
Volgens de wet van Murphy hoort apparatuur kapot te gaan vlak na het aflopen van de garantie. Dus uiteraard gaat de hd met 5 jaar en een maand kapot.

Ik ben op zoek naar een nieuwe en zou er wat advies bij kunnen gebruiken.
Omdat ik veel op andere plekken aan het detailen ben, zou ik toch wel graag een wat handzamere hd willen. Ik merk dat het slepen met de huidige (normaal formaat nilfisk) niet heel praktisch voor mij is.
Ik ga hem alleen voor de auto wassen en heel sporadisch zal hij ergens anders ingezet worden rond het huis.


Nu zag ik de ava go series staan in de shop. De p55 in een set met foamcannon heeft 140 bar, is dit overkill? Ik had nu 110 bar en dat was naar mijn idee voldoende. En heeft iemand ervaring met de foamlansnvan ava? Is deze de moeite waard?

Het alternatief dat ik heb gezien is de Karcher k25. Die is een stuk voordeliger. Wel zonder schuimlans dus de lancia 2.0 moet er nog bij, 110 bar ipv 140 bij de ava, 360 l/h ipv 450 bij de ava en maar 2 jaar garantie.

Ik neig naar de ava, maar zou graag ervaringen, tips en evt alternatieven horen als iemand ze heeft.
 
Ja dacht ook aan ava go. Erg compact, weegt maar 7 kg, maar toch erg krachtig (komt overeen met karcher k3 of k4).

Waterdruk is niet zo'n probleem. Je kan met variabele kop wijdte van de waterstraal varieren van 20 tot 60 graden, waarmee je de waterkracht vermindert. Met voldoende afstand houden levert dit heen problemen op. Anders even spuiten op je hand. Doet het zeer dan is waterstraal te hard voor je lak.

In eerste paar minuten van volgende filmpje uitleg over ava go:
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Zelf heb ik een Karcher K2 en een Nilfisk 140.2, de Nilfisk geeft in deze vergelijking een veel mooiere foamlaag in combinatie met de Lancia 2.0. Bij de K2 komt er meer water mee, wat niet verder bij te regelen is.

Het grote voordeel van de K2 is dat hij erg licht in gewicht is, daardoor valt hij wel weer sneller om dan de zware Nilfisk.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Wateropbrengst is inderdaad een dingetje. Machines met 110 bar zijn vaak de instapmodellen waarbij 110 bar prima is, maar er wordt minder water onder die druk geleverd. Dit is verder prima, zolang je hier tevreden mee bent.
(Gevalletje goedkope auto brengt je van A naar B, maar die duurdere auto doet dit sneller en met wat meer comfort. Echter kom je met beide bij B aan)

Met 110 bar kan je prima foamen, maar geef bij aankoop van de lans wel aan dat het een machine is met 110 bar, zodat Carclean er een andere sproeier in kan zetten.

@VincentK - De Nilfisk heeft veel meer druk. ;) Bij de K2 spuit je dus niet meer water, maar minder schuim/


Of de foamlans van AVA goed of slecht is, geen idee... Meerdere filmpjes bekeken en het lijkt aan de dunne kant, maar mijn vermoeden is dat er veelal slechte foamshampoos werden gebruikt.


 
  • Leuk
Reactions: Drifter en VincentK
Als je ergens naar moet kijken is het de wateropbrengst. Hogere opbrengst is fijner auto wassen. Tel daarbij de aftersales van CarClean op en ik zou voor de AVA gaan.
De aftersales is inderdaad ook wel een belangrijke. Goed dat je hem aankaart.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Na jullie reacties gelezen te hebben lijkt de combi AVA go met lancia toch wel de beste. Ga ik me daar op richten.
Gelukkig mag een hobby geld kosten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoCo en Thomaso
ik gebruik de karcher k3 power control enkel voor de foam en hierna de foam af te spuiten
Na het wassen spoel ik hem af met een tuinslag. Droogt hij makkelijker af.
ik gebruik de monello lancia 2.0 kit met een volle fles idd makkelijk 2 auto's te doen
 
  • Leuk
Reactions: Drifter