• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een nieuwe (wollen) wash mitt, welke raden jullie aan?

Normaal doe ik hem ook op 40, als hij echt smerig is ( vorige keer zat er zwarte teerachtige smurrie op die enorm plakte) gaat hij op 60 ;)
 
BMWE91 zei:
Casperpeek,

Is de short versie goed schoon te krijgen na een wasbeurt van vieze auto? De langharige was ik echt altijd heel lang bezig en toen dacht ik op een gegeven moment: Ik heb hier geen zin meer in.
En toen heb ik hem opgehangen onder de carport en toe kwam die storm en lag ie op de grond...

Ik heb overigens voor de onderkant of vieze gedeelten de Meguiar's mitt, ook erg fijn. Welke zal ik bestellen? Nog 1 van Meguiar's of de mothers wollen mitt?

de lange versie heb ik nog nooit in mijn handen gehad. ik vind de mitt redelijk schoon te krijgen, al ben ik er nog steeds lang mee bezig.

De Monello mitt lijkt erg veel op de mequiars mitt, vind ik zelf fijner werken. Merk nou niet echt dat deze mitt sneller/meer zou krassen.
 
Wat is dan het verschil tussen een wash mitt en een wash mitt van wol?
Behalve dat die van wol meer vuil inkapselt.
 
Ik heb sinds 1½ jaar de Mothers Lambswool Mitt en die is tot dusverre nog steeds heel bij de naden. Na het autowassen gaat hij in de wasmachine op de spoelstand en daarna hang ik hem te drogen. Is na het drogen uiteraard hard/stijf, is natuurlijk ook zeemleer aan de binnenkant.
Bevalt uitstekend en glijdt heerlijk over de lak.

Sinds een paar weken heb ik ook de MF washmitt van Monello. Kan er nog niet echt aan wennen. Met die korte vezels heb ik het idee dat de mitt zich aan de lak vastzuigt waar de wollen mitt lekker glijdt.
 
Mag ik daar even een vraag aan vast knopen ?? Ik was altijd de auto met de mitt van Meguiars en de shampoo van PB ( super slick en suds concentratet car wash ). Gaat echt goed en die shampoo vind ik echt goed . Nu heb ik de laatste 2x de auto gewassen met de lambswool mitt van Mothers en ik heb na het drogen met de bekende doek allemaal vette strepen op de lak ]-0 . Die wrijf ik er met een doek wel zo af , maar dat is nooit geweest. Kan dit komen door een combinatie washmitt met teveel shampoo ??
Bij de washmitt van Meguiars heb ik dit nooit gehad. Misschien neemt de washmitt van Mothers te veel shampoo op ??? Graag hoor ik jullie nog :)^
 
Raar voorval,

ik heb bij mijn vroegere Mothers Washmitt 7 verschillende shampoo's gebruikt..

Ik heb nooit zo iets gemerkt..
 
Het is echt alleen met de lambswool washmitt, dus ik ga die van Meguiars maar weer gebruiken dan ... Net maar even de QD van Poorboys er overheen gesmeerd en nu is ie weer helemaal strak !!!! :)^