• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat geeft een betere bescherming, een wax of een sealant? En welke raden jullie aan?

@ ivo's, dat is een duidelijk verhaal:)

@ GMToyota, ik heb de zoekfunctie van carclean gebruikt om te kijken wat er allemaal geschreven werd over dit product;) Omdat ik niet verwacht had dat mijn vraag op hun eigen site zou staan heb ik het hier maar gevraagd vandaar. Maar bedankt voor de info!

p.s ik heb nu ook google gebruikt i/cm collinite maar ik kan niet vinden of het strepen laat op rubber... Weten jullie misschien dat?

Dag luitjes,

Ik had even zo een vraag. Misschien een domme vraag, maar stel hem toch maar. Ik gebruik op mijn oude rode Toyota nu al een jaar de DodoJuice waxen zoals de Banana Armour. Heel fijn spul dat Dodo.

Nu is het vrijwel bekend dat de oude unilakken nog wel gevoelig zijn voor UV straling. Nu na een jaar moest ik hem even bij poetsen met een Polish (mezzo Finale), dus dat viel mij reuze mee. Maar nu ben ik eigenlijk benieuwd of een wax zoals van de Dodo net zon UV bescherming geeft als een sealant waar ik het meestal wel over lees. Of zit daar toch wel verschil in?

Dus wat geeft eigenlijk het meeste UV-bescherming? Een wax of een sealant of maak dat niet zo veel uit?

Carnauba is volgens mij de 'natuurlijke bescherming' van bladeren tegen UV-licht. Dus een wax met carnauba zal wel goed zijn.

Dat gezegd te hebben denk ik dat een sealant een betere bescherming biedt tegen de zon.

Hmmm, er zit net 2 nieuwe lagen dodowax op. Een mogelijkheid is natuurlijk om in de toekomst een sealant te toppen met de dodowax.