• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opbergsysteem & Detail ruimte setup.

Dutch Vertigo

Detailing guru
3 mrt 2020
144
108
32
Limburg, Roermond
Ik ben heel benieuwd naar jullie ruimtes/setups en opslag. Ben zelf aan het bedenken hoe ik alles het fijnste kan opbergen. Liever niet in allemaal lossen tassen meer voorkeur naar een vaste kast en poets kar ofzo. Die muurbeugels voor polijstmachines/sprayers enzo zijn ook wel nice.:rolleyes:

Wat gebruiken jullie voor verlichting? merk/type/lumen/k?
Wat voor ruimte hebben jullie?
Hoe bergen jullie alles op, en wat is praktisch op het moment dat je gaat detailen?
Gebruiken jullie waterfilters?
Meer coole ideeën voor detail ruimte?
Ook een oplossing voor het dichtmaken van een carport? Hoef alleen de voorkant, de rest bestaat al uit muren. Probleem is dat het een gat is van 7 meter, garage port heb ik nog niet gevonden in die maat. op maat laten maken is waarschijnlijk erg duur. Iemand creatieve oplossing ?

Fotos!!! (Zal er zometeen zelf ook maken)
 
Ik heb een stalen archiefkast met schuifdeuren in mijn garage staan, redelijk goedkope en makkelijke oplossing om een flink gedeelte van je spullen in op te bergen.
 
Doe anders effe zoeken via de zoekfunctie naar AL DIE VRAGEN :p

* Over verlichting véél te vinden.
* Over werkruimtes en roadside-warriors véél te vinden.
* Collectie-topics véél te vinden.
* Waterfilter-topics véél te vinden.

Voor het carport-probleem; Creatief gezien is er van alles te verzinnen. :p Van simpelweg zeilen spannen tot zelf demontabele frames maken en afdichten. Dit kan ook weer zijn van cheapo grondzeilen tot hoogwaardige tentdoeken en houten of alu-frames op wielen tot spaanplaat of kunststofpanelen.
 
  • Leuk
Reactions: Frontysco
is het belangrijk dat het gat 7 meter is? zou je deze ook niet dicht kunnen maken net als de rest maar dan met een gat van een meter of 4? dan kun je daar een sectiedeur in hangen of gewoon met een rolluik om open en dicht te kunnen maken?
 
Dit is de carport, de wat er ook ingemaakt word moet wel beetje uitzien, of heel Makkelijk helemaal te verwijderen. Liefst een klein beetje isolerend.
 

Bijlagen

  • CARPORT.png
    CARPORT.png
    976,8 KB · Weergaven: 0
  • CARPORT2.png
    CARPORT2.png
    1,1 MB · Weergaven: 0
Als ik zie dat de rest ook niet helemaal dicht is, dus isolerende afsluiting heeft niet zoveel effect. Je kunt hier echt van alles voor verzinnen, om dit een redelijke werkruimte te maken. Je kunt bijvoorbeeld iets van een stang maken net onder het dak, en aan die stang kun je dan panelen hangen, eventueel kun je nog een deur maken, zodat je via die deur in en uit kunt lopen. Als je ook de gaten aan de zijkant dicht maakt, kun je ook de temperatuur onder de carport wat beter controleren (om bijvoorbeeld in het najaar en vroege voorjaar ook te kunnen werken).
 
Als ik zie dat de rest ook niet helemaal dicht is, dus isolerende afsluiting heeft niet zoveel effect. Je kunt hier echt van alles voor verzinnen, om dit een redelijke werkruimte te maken. Je kunt bijvoorbeeld iets van een stang maken net onder het dak, en aan die stang kun je dan panelen hangen, eventueel kun je nog een deur maken, zodat je via die deur in en uit kunt lopen. Als je ook de gaten aan de zijkant dicht maakt, kun je ook de temperatuur onder de carport wat beter controleren (om bijvoorbeeld in het najaar en vroege voorjaar ook te kunnen werken).

Ja die andere openingen heb ik zo dicht, heb laatst zoiets hier gehad liggen, maar dan moest ik er nog een heel stuk aan gaan maken. Misschien een garage deur van een soort loods of zo al lijkt het me stug dat ik net deze maat ga vinden.
 
Ik zat meer te denken aan (kunststof) damwand, die kun je in stukken van pakweg 1 meter breed hebben (of maken) zodat het makkelijk hanteerbaar is, en dan aan de bovenkant een haak om aan de stang te hangen (en natuurlijk op lengte zagen).
Damwandplaten-01.jpg


Linkje naar een bedrijf dat dergelijke platen levert, als ik van foto de maten inschat, denk ik dat je pakweg 100 euro aan platen nodig hebt om de voorkant dicht te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat meer te denken aan (kunststof) damwand, die kun je in stukken van pakweg 1 meter breed hebben (of maken) zodat het makkelijk hanteerbaar is, en dan aan de bovenkant een haak om aan de stang te hangen (en natuurlijk op lengte zagen).
Bekijk bijlage 124458

Linkje naar een bedrijf dat dergelijke platen levert, als ik van foto de maten inschat, denk ik dat je pakweg 100 euro aan platen nodig hebt om de voorkant dicht te krijgen.

Ken die platen inderdaad, zelfs nog een paar liggen. Heb 2 overkappingen met dat spul erop. Het werkt zeker, maar voor het oog is het niet alles en om dat elke keer op en aftebreken....
 
Zat alles nog eens te lezen...

Zit er linksachter de carport een garagedeur o.i.d? (Garage?)

Als je van de carport een ruimte wil maken die je warm wil stoken, en de openingen aan de zijkant dicht krijgt, dan zal de ''deur'' ook goed moeten afsluiten.

Als je geen deur/rolluik/etc. wilt kopen, dan zou ik met mijn simpele verstand toch gaan denken aan het maken van een paar frames welke je bedekt met plaatmateriaal. Iets verzinnen om ze tegen/onder de carport te kunnen zetten en misschien een rails op de grond ofso?
 
Zat alles nog eens te lezen...

Zit er linksachter de carport een garagedeur o.i.d? (Garage?)

Als je van de carport een ruimte wil maken die je warm wil stoken, en de openingen aan de zijkant dicht krijgt, dan zal de ''deur'' ook goed moeten afsluiten.

Als je geen deur/rolluik/etc. wilt kopen, dan zou ik met mijn simpele verstand toch gaan denken aan het maken van een paar frames welke je bedekt met plaatmateriaal. Iets verzinnen om ze tegen/onder de carport te kunnen zetten en misschien een rails op de grond ofso?

Klopt carport zit voor de garage poort. Zat eerst te denken aan zijl op een rol, zodat het werkt als een rolluik zeg maar, garage poort heb ik nog geen gevonden, als ik het moet laten opmeten word het een duur grapje denk ik, dan moet het nog even wachten.

Afsluiten is denk ik niet zoon probleem, in het ergste geval de vloer een beetje waterpas maken.
 
Stomme vraag misschien: Kan je niet gewoon in de garage werken dan? Aan de deur te zien is hij breed genoeg. :p
(Zal wel vol staan ofso)

Zeil op rol is ook wel geinig, inderdaad. Maar dan wel met ramen erin, als ik met transparant zeil. En natuurlijk een goede kwaliteit zeil, zoals een goede dikte PVC-zeil ofzo.
 
Garage is niet breed zat, staan ook kasten tegen de muur aan, staan motors in en Is ingericht om aan motors te sleutelen. auto's altijd onder carport.
Kan best tegen kou daar kun je je op kleden, zolang je uit de wind staat. Maar als je met water aan t kloje bent dan is het een heel ander verhaal.

Het is een beetje een luxe dingetje, en je gaat erdoor meer doen als het koud is.
 
Tja, wassen buiten de carport en binnen detailen. :p

Ik werkte vrijwel altijd buiten, tot ik mijn tent ging gebruiken. Afgesloten ruimte is toch wel verdomd lekker, hoor. Zeker als je coatings en dergelijke gaat aanbrengen, maar ook om de temperatuur aangenaam te houden voor zowel jezelf als de producten. (... en hun werking)