Van 3-7 juli een full detail uitgevoerd op Opel Agila 1.2 met als bouwjaar 2002. De km stand van de Agila was 82512km. De Agila was uitgevoerd in de unikleur royal blue.
De lak van de auto leek op afstand redelijk, maar bleek van dichterbij bekeken, in ruime mate voorzien van krassen en vogelpoepvlekken, die op sommige plekken volledig door de lak waren heen gebrand. De auto heeft in het verleden veelvuldig de krasstraat gezien en was dan ook voorzien van een ruime hoeveelheid swirsl.
Ook het interieur leek op het eerste gezicht netjes, maar kon, na een iets betere inspectie, toch wel een schoonmaakbeurtje gebruiken.
De nieuwe eigenaar wilde de auto graag weer in nette staat en beschermd hebben. Vandaar dat een full detail is uitgevoerd.
De volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd:
Exterieur:
- Auto gefoamd met Monello foam
- Auto gewassen met Monello Lavare shampo
- Hars en teer verwijderd met Valet Pro Glue and Tarremover
- Vliegroest verwijderd met Monello Non Ferro
- Kieren en naden, wielkasten, trims, etc gereinigd met PoorBoys APC 1:10 met diverse kwasten en borstels
- Motorruimte gereinigd met Autoglym Engine cleaner en diverse kwasten
- Auto nogmaals gewassen met Monello Lavare
- Gekleid met Monello klei en PoorBoys Clay Lube
- Alle kieren en naden gedroogd met Sidekick 1.3hp
- Lakdikte opgemeten. De motorkap bleek opnieuw gespoten te zijn. Voor de rest stond de auto goed in de lak
- Alle trims afgeplakt met Aqua Dynamic afplaktape
- Testspot gemaakt. De lak bleek buitengewoon lastig te corrigeren. Terwijl er aan de ene kant naar hele zware combinaties nodig waren voor correctie, trok ik er met de Peluce Verde al weer krasjes in. Daarom alles uitgebuft met de Sensa Bordi doeken. En deze liepen zelfs heel snel vol. Per paneel had ik een doek nodig om goed uit te kunnen buffen. Bovendien bleek de lak in extreme mate last te hebben van sticky paint. Zowel de Meguairs M105, Monello Veloce en Scholl S3 bleken met de rotary nagenoeg onverwerkbaar te zijn. Daarom na de hits met wol de rotary weggelegd en de rest met de DAP900 gedaan. Uiteindelijk ongeveer 85% correctie kunnen behalen. De volgende hits zijn uitgevoerd: Flex 14-2 150: Scholl medium woolpad met Scholl S3. DAP900V2: Scholl S3 op Monello paarse wolpad en gele Monello raffini cuttingpad, Scholl S30 op Monello groene raffini polishingpad, Meguiars M205 op Monello lichtgroene CCS light polishingpad en zwarte finishingpad
- Lak gevoed met Mothers glaze
- Lak beschermd met Collinite 915 (2 lagen)
- Trims en kunststof delen motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive (4 lagen)
- Banden gevoed met Auto Finesse Satin bandengel
- Ruiten gereinigd met PoorBoys Glasscleaner
- Voorruit voorzien van twee lagen RainX
Interieur:
- Volledig gestofzuigd
- Stoelen gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
- Kunststof delen gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural Look
Op het eerste gezicht leek bij aankomst de lak in redelijke goede staat:

Bij nadere inspectie bleek de lak echter in vrij deplorabele staat te zijn:

Na flink polijsten toch weer een mooie spiegel gemaakt:

Het interieur bij aanvang:

Interieur na reiniging:

De A-stijl bij aanvang:

A-stijl na reiniging:

Deursponningen worden door de krasstraat niet meegenomen:

Zo kan het ook:

Motorruimte bij aanvang:

Motorruimte na reiniging:

En het geheel rondom:







De lak van de auto leek op afstand redelijk, maar bleek van dichterbij bekeken, in ruime mate voorzien van krassen en vogelpoepvlekken, die op sommige plekken volledig door de lak waren heen gebrand. De auto heeft in het verleden veelvuldig de krasstraat gezien en was dan ook voorzien van een ruime hoeveelheid swirsl.
Ook het interieur leek op het eerste gezicht netjes, maar kon, na een iets betere inspectie, toch wel een schoonmaakbeurtje gebruiken.
De nieuwe eigenaar wilde de auto graag weer in nette staat en beschermd hebben. Vandaar dat een full detail is uitgevoerd.
De volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd:
Exterieur:
- Auto gefoamd met Monello foam
- Auto gewassen met Monello Lavare shampo
- Hars en teer verwijderd met Valet Pro Glue and Tarremover
- Vliegroest verwijderd met Monello Non Ferro
- Kieren en naden, wielkasten, trims, etc gereinigd met PoorBoys APC 1:10 met diverse kwasten en borstels
- Motorruimte gereinigd met Autoglym Engine cleaner en diverse kwasten
- Auto nogmaals gewassen met Monello Lavare
- Gekleid met Monello klei en PoorBoys Clay Lube
- Alle kieren en naden gedroogd met Sidekick 1.3hp
- Lakdikte opgemeten. De motorkap bleek opnieuw gespoten te zijn. Voor de rest stond de auto goed in de lak
- Alle trims afgeplakt met Aqua Dynamic afplaktape
- Testspot gemaakt. De lak bleek buitengewoon lastig te corrigeren. Terwijl er aan de ene kant naar hele zware combinaties nodig waren voor correctie, trok ik er met de Peluce Verde al weer krasjes in. Daarom alles uitgebuft met de Sensa Bordi doeken. En deze liepen zelfs heel snel vol. Per paneel had ik een doek nodig om goed uit te kunnen buffen. Bovendien bleek de lak in extreme mate last te hebben van sticky paint. Zowel de Meguairs M105, Monello Veloce en Scholl S3 bleken met de rotary nagenoeg onverwerkbaar te zijn. Daarom na de hits met wol de rotary weggelegd en de rest met de DAP900 gedaan. Uiteindelijk ongeveer 85% correctie kunnen behalen. De volgende hits zijn uitgevoerd: Flex 14-2 150: Scholl medium woolpad met Scholl S3. DAP900V2: Scholl S3 op Monello paarse wolpad en gele Monello raffini cuttingpad, Scholl S30 op Monello groene raffini polishingpad, Meguiars M205 op Monello lichtgroene CCS light polishingpad en zwarte finishingpad
- Lak gevoed met Mothers glaze
- Lak beschermd met Collinite 915 (2 lagen)
- Trims en kunststof delen motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive (4 lagen)
- Banden gevoed met Auto Finesse Satin bandengel
- Ruiten gereinigd met PoorBoys Glasscleaner
- Voorruit voorzien van twee lagen RainX
Interieur:
- Volledig gestofzuigd
- Stoelen gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
- Kunststof delen gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural Look
Op het eerste gezicht leek bij aankomst de lak in redelijke goede staat:
Bij nadere inspectie bleek de lak echter in vrij deplorabele staat te zijn:
Na flink polijsten toch weer een mooie spiegel gemaakt:
Het interieur bij aanvang:
Interieur na reiniging:
De A-stijl bij aanvang:
A-stijl na reiniging:
Deursponningen worden door de krasstraat niet meegenomen:
Zo kan het ook:
Motorruimte bij aanvang:
Motorruimte na reiniging:
En het geheel rondom: