Mij is gevraagd om vrijdag een nieuwe Opel Ampera te gaan voorzien van een "lakverzegeling".
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Het gaat om bovenstaande auto, maar dan in een zwart metallic kleur.
De klant had in eerste instantie gevraagd om op deze nieuwe auto (is afgelopen vrijdag afgeleverd) een lakverzegeling van een niet nader te noemen merk aan te brengen maar na een gesprek heb ik als advies gegeven om dat te vergeten en voor een product zoals C-Quartz icm de reload te kiezen.
Mijn stappenplan was :
- Wassen met PB's Slick & Suds
- Afspoelen
- Clayen met Poorboys elastic clay
- Afspoelen
- Afdrogen
- Polijsten met Prof Polish of finale waar nodig, afnemen met koraaldoek
- Ontvetten met Eraser, afnemen met koraaldoek
- Lak even tot rust laten komen voor 15 minuten
- C-Quartz aanbrengen met "blokje en bijgeleverd microvezeldoekjes"
- 15 - 20 minuten laten curen
- Afnemen met suede doek
Nu het probleem : Ik heb nog nooit met C-Quartz gewerkt dus dit gaat ook de allereerste keer worden
Liever had ik de auto pas over een paar weken gehad, echter moet de auto voor dit weekend helemaal klaar zijn.
Daarom even wat vragen aan eerdere C-Quartz gebruikers :
- Heb ik aan 30ml genoeg voor deze gehele auto (gaat alleen om de carosserie, niet de velgen)
- Kan dit zowel op kunstof als metalen delen
- Ik zie in het instructie filmpje dat ik bijgeleverde witte doekjes moet gebruiken en dat die na een halve motorkap al uit elkaar vallen.
Uit eerdere reacties in het Carpro topic lees ik echter dat die al niet meer bijgeleverd worden en dat je daar een suede doek voor moet gebruiken, is de hoeveelheid die ik dan op de suede doek aanbreng netzoveel als in het filmpje ? Kan me namelijk voorstellen dat de suede doek een wat meer zuigende werking heeft dan die witte doekjes.
- Moet ik het product echt afnemen met de suede doeken of kan dit ook met bijv een applicator pad aanbrengen en met een koraaldoek afnemen (gevoelsmatig meer vertrouwen in).
- Wat zijn de valkuilen, met andere woorden : waar moet ik op letten ?
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Het gaat om bovenstaande auto, maar dan in een zwart metallic kleur.
De klant had in eerste instantie gevraagd om op deze nieuwe auto (is afgelopen vrijdag afgeleverd) een lakverzegeling van een niet nader te noemen merk aan te brengen maar na een gesprek heb ik als advies gegeven om dat te vergeten en voor een product zoals C-Quartz icm de reload te kiezen.
Mijn stappenplan was :
- Wassen met PB's Slick & Suds
- Afspoelen
- Clayen met Poorboys elastic clay
- Afspoelen
- Afdrogen
- Polijsten met Prof Polish of finale waar nodig, afnemen met koraaldoek
- Ontvetten met Eraser, afnemen met koraaldoek
- Lak even tot rust laten komen voor 15 minuten
- C-Quartz aanbrengen met "blokje en bijgeleverd microvezeldoekjes"
- 15 - 20 minuten laten curen
- Afnemen met suede doek
Nu het probleem : Ik heb nog nooit met C-Quartz gewerkt dus dit gaat ook de allereerste keer worden
Liever had ik de auto pas over een paar weken gehad, echter moet de auto voor dit weekend helemaal klaar zijn.
Daarom even wat vragen aan eerdere C-Quartz gebruikers :
- Heb ik aan 30ml genoeg voor deze gehele auto (gaat alleen om de carosserie, niet de velgen)
- Kan dit zowel op kunstof als metalen delen
- Ik zie in het instructie filmpje dat ik bijgeleverde witte doekjes moet gebruiken en dat die na een halve motorkap al uit elkaar vallen.
Uit eerdere reacties in het Carpro topic lees ik echter dat die al niet meer bijgeleverd worden en dat je daar een suede doek voor moet gebruiken, is de hoeveelheid die ik dan op de suede doek aanbreng netzoveel als in het filmpje ? Kan me namelijk voorstellen dat de suede doek een wat meer zuigende werking heeft dan die witte doekjes.
- Moet ik het product echt afnemen met de suede doeken of kan dit ook met bijv een applicator pad aanbrengen en met een koraaldoek afnemen (gevoelsmatig meer vertrouwen in).
- Wat zijn de valkuilen, met andere woorden : waar moet ik op letten ?