• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Ampera MY2012 voorzien van C-Quartz

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.130
193
46
Harderwijk
Mij is gevraagd om vrijdag een nieuwe Opel Ampera te gaan voorzien van een "lakverzegeling".

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het gaat om bovenstaande auto, maar dan in een zwart metallic kleur.

De klant had in eerste instantie gevraagd om op deze nieuwe auto (is afgelopen vrijdag afgeleverd) een lakverzegeling van een niet nader te noemen merk aan te brengen maar na een gesprek heb ik als advies gegeven om dat te vergeten en voor een product zoals C-Quartz icm de reload te kiezen.

Mijn stappenplan was :
- Wassen met PB's Slick & Suds
- Afspoelen
- Clayen met Poorboys elastic clay
- Afspoelen
- Afdrogen
- Polijsten met Prof Polish of finale waar nodig, afnemen met koraaldoek
- Ontvetten met Eraser, afnemen met koraaldoek
- Lak even tot rust laten komen voor 15 minuten
- C-Quartz aanbrengen met "blokje en bijgeleverd microvezeldoekjes"
- 15 - 20 minuten laten curen
- Afnemen met suede doek

Nu het probleem : Ik heb nog nooit met C-Quartz gewerkt dus dit gaat ook de allereerste keer worden :-/
Liever had ik de auto pas over een paar weken gehad, echter moet de auto voor dit weekend helemaal klaar zijn.
Daarom even wat vragen aan eerdere C-Quartz gebruikers :
- Heb ik aan 30ml genoeg voor deze gehele auto (gaat alleen om de carosserie, niet de velgen)
- Kan dit zowel op kunstof als metalen delen
- Ik zie in het instructie filmpje dat ik bijgeleverde witte doekjes moet gebruiken en dat die na een halve motorkap al uit elkaar vallen.
Uit eerdere reacties in het Carpro topic lees ik echter dat die al niet meer bijgeleverd worden en dat je daar een suede doek voor moet gebruiken, is de hoeveelheid die ik dan op de suede doek aanbreng netzoveel als in het filmpje ? Kan me namelijk voorstellen dat de suede doek een wat meer zuigende werking heeft dan die witte doekjes.
- Moet ik het product echt afnemen met de suede doeken of kan dit ook met bijv een applicator pad aanbrengen en met een koraaldoek afnemen (gevoelsmatig meer vertrouwen in).
- Wat zijn de valkuilen, met andere woorden : waar moet ik op letten ?

Bijkomende vraag : hoeveel ml Eraser zou ik moeten gebruiken ? Zie dat alleen de 50ml (veel te weinig) en de 1000ml op voorraad is ?

Hoi Arjan, vorige week heb ik een show-off gedaan van een BMW 523i. Lees die nog even door. Staan nog een paar tips in van Dennis. In plaats van Eraser kan je ook IPA gebruiken hoor. Ook 30 ml is genoeg. Ik heb de BMW met 20 ml gedaan (wel 1 laag, en niet de velgen)). De witte watjes zijn wel bijgeleverd en zijn op zich wel handig op plekken waar je met het rechte blokje niet bij kan komen, en bijzonder handig voor velgen. Als microsuede doek werd door Dennis aangegeven die van Dodo te nemen. Het handigst is de auto per paneel (of 2 panelen) af te werken, en afhankelijk van de temperatuur niet te lang laten curen. Ik heb de BMW eerst helemaal in de C-Quartz gezet, dus het deel waar ik begonnen was heeft 35 à 40 minuten gecured (temp 15 graden). Was toen al lastig afnemen, en daadoor duurde het erg lang voor ik bij het laatste paneel was. Was dus gesloopt nadat de hele auto gedaan was. Het is wel raadzaam de auto na ongeveer 3 uur in de Reload te zetten.
SUCCES vrijdag

Kijk, hier kan ik wat mee Freddy : thanks !
Je show-off had ik al gelezen, resultaat was erg netjes !

Dus bestellen :
30 ml C-Quartz
50 ml Eraser (altijd handig)
2 stuks Supernatural Microsuede Buffing Cloths

Met die suede doek kan ik de C-Quartz dus ook aanbrengen ?

Er zitten 4 kleine microsuede doekjes bijgevoegd, dat is voldoende om de auto te doen (daarna weggooien). De microsuede doek van Dodo puur voor het uitbuffen gebruiken.