• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra, Grijs interieur reinigen

Mr.F

Detailing addict
27 dec 2011
33
65
28
De grijze bekleding van mijn Astra F GT is helaas op de wangen vervuild. Het lijkt een beetje geelig.
Ik durf er niet met APC op te gaan, omdat ik bang ben voor kleurverschil of vlekken.

DSC03840_zps00e35cf0.webp

Zou dit met een extractor weg te halen zijn? Zoja, is er iemand in de provincie Zeeland die dit zou willen doen, uiteraard tegen betaling!

Kun je ook eenvoudig zelf: op naar Boels en huur daar voor twee tientjes per weeekend een tapijtreiniger inclusief klein mondstuk. Flesje reiniger erbij en je kunt zelf aan de slag

In die extractor gaat 9 van de 10x ook APC

Truc is dat je de verhouding waarin je APC gebruikt niet te laag maakt of de APC puur gaat gebruiken.
Ook zou ik de gehele wang doen en niet lokaal wat plekjes.

Als je alles egaal zou behandelen met APC, met de hand of machinaal, zou het geen probleem op moeten leveren.

Voor welke toepassing en aan welke mengverhouding moeten we dan denken?

Heb er nog nooit van gehoord maar wil graag van je leren

Nadat de APC+ er niet meer is gebruik ik gewoon vloeibaar wasmiddel omdat ik de APC een hele nare bedompte lucht nadien vindt geveen.
Verhouding doe ik 1 of anderhalfve dop op een tank water.

Inmiddels al redelijk wat interieurs en hemeltjes mee gedaan en tot op heden zijn ook alle vlekken eruit gegaan.
Plus punt is dat de auto nadien ook lekker blijft ruiken.

APC+ is inmiddels weer leverbaar, maar dat ter zijde

Klinkt wel als het uitproberen waard. APC+ heeft soms ook zijn nadelen als het te lang achterblijft op glas