Hi Folks,
Gisteren en vandaag aan een Opel Astra gewerkt, volgens mij wel de schuurspons editie.
Samen met de eigenaar om de auto gelopen en toch eerlijk aangegeven dat het 80% a 90% resultaat zal worden voor mij. Tevens gelijk aangeraden om de koplampen mee te nemen aangezien deze dof en geel waren.
De auto bij aanvang:
Op eerste gezicht lijkt de lak nog goed, maar verder in het verslag zul je het anders zien.
Eerst de auto maar eens afgespoten en daarna met PH neutrale shampoo gewassen met washmitt.
Auto gedroogd en de raampjes streepvrij schoongemaakt van binnen buiten.
De velgen zoals gewend weer in het non ferro feestje gezet en de bandjes zwart gemaakt.
Daarna aan de slag met de koplampen, deze eerst gekleid, daarna wetsanden met P1500 en P2500.
Daarna polijsten en beschermen.
Uitlaatje gepolijst:
Daarna was het tijd voor het echte werk, dus eerst aan het kleien geslagen.
Verbazingwekkend kwam er bijna niks af, ik had anders verwacht. Dit is van 1 van de dorpels.
Na het kleien aan het polijsten geslagen, hele auto is gedaan met twee hits M105 op yellow pad en 1 hit met monello finale op white pad. Alles met een dap500.
Onderstaand de lak eerst en na twee hits M105.
Hier is ook goed te zien dat er volgens mij iemand met een schuurspons heeft liggen spelen.
Hierna de auto nog gesealed met M21 en de trims nog behandeld.
Dan de final shots:
Ben zelf zeer tevreden moet ik zeggen
Gisteren en vandaag aan een Opel Astra gewerkt, volgens mij wel de schuurspons editie.
Samen met de eigenaar om de auto gelopen en toch eerlijk aangegeven dat het 80% a 90% resultaat zal worden voor mij. Tevens gelijk aangeraden om de koplampen mee te nemen aangezien deze dof en geel waren.
De auto bij aanvang:
Op eerste gezicht lijkt de lak nog goed, maar verder in het verslag zul je het anders zien.
Eerst de auto maar eens afgespoten en daarna met PH neutrale shampoo gewassen met washmitt.
Auto gedroogd en de raampjes streepvrij schoongemaakt van binnen buiten.
De velgen zoals gewend weer in het non ferro feestje gezet en de bandjes zwart gemaakt.
Daarna aan de slag met de koplampen, deze eerst gekleid, daarna wetsanden met P1500 en P2500.
Daarna polijsten en beschermen.
Uitlaatje gepolijst:
Daarna was het tijd voor het echte werk, dus eerst aan het kleien geslagen.
Verbazingwekkend kwam er bijna niks af, ik had anders verwacht. Dit is van 1 van de dorpels.
Na het kleien aan het polijsten geslagen, hele auto is gedaan met twee hits M105 op yellow pad en 1 hit met monello finale op white pad. Alles met een dap500.
Onderstaand de lak eerst en na twee hits M105.
Hier is ook goed te zien dat er volgens mij iemand met een schuurspons heeft liggen spelen.
Hierna de auto nog gesealed met M21 en de trims nog behandeld.
Dan de final shots:
Ben zelf zeer tevreden moet ik zeggen