Detailers,
Een goede vriendin van mij rijdt al enige jaren in een Opel Astra. De auto wordt alleen door mij onderhouden. De auto gaat nooit door de wasstraat, geen wasborstels of goedkope spons en zeem. Perfecte situatie zou je zeggen.... Nou, bijna!
De laatste keer dat ik de auto heb behandeld was in MAART 2008! Hierna is er niks, maar dan ook echt niks aan gedaan. Geen stofzuiger, geen wasstraat, geen spons, NIKS!
Vandaag had ik ingepland om de auto weer tot leven te wekken. Binnenkort worden er 4 nieuwe schokdempers gemonteerd (alle 4 lek), en de motor krijgt een beurtje. Bij controle bleek dat er geen olie op de pijlstok zat. Inmiddels heb ik er weer wat olie bij gedaan. De auto moet nog circa 6 maanden mee voordat er een nieuwe komt. Ik denk dat de dagwaarde is verdubbeld.
De gebruikte middelen zijn:
DJ Sour power
Megs APC+
Foamlans en Kränzle HD reiniger
Vuilfrees! (zwaar verboden, maar zeer effectief)
Iron-X
Gele pad
Witte pad
Inizio
Finale
Natty`s
Wolfgang tire dressing
DJ glass clean en Minty merkin doek
Kwasten, doeken, pads en ellebogenvet
De auto was voorzien van een zwarte laag die was aangekoekt op de lak. Als eerste is de auto ingespoten met een mix van sour power en APC. Ik heb zo`n beetje 1/3 APC gebruikt op 1 liter warm water. De auto is ingespoten en heeft een kwartier staan weken. Dit gaf totaal geen resultaat. Vervolgens heb ik als noodgreep de vuilfrees gepakt. 8-o Deze gaf een prima resultaat. Achter de strippen, dakgoten en kieren kwam een grote hoeveelheid modder, blaadjes en andere rommel.
De auto waar het om gaat.
Glans? Dat lijkt maar zo..
Eerste gang met APC en sour power. Nul resultaat!
Nog maar eens met bijna pure APC en een kwast..
YUK!!
Vuilfrees meets Astra..
Na 1,5 uur was de auto "schoon".
Gele pad en Inizio kicks ass..
Motorruimte voor
Motorruimte na
Even wat APC voor het interieur. Later was de MF doek he-le-maal zwart!
Wat is dat toch met vrouwen en auto`s..
Na een rondje stofzuigen en nat afnemen..
En dan het eindresultaat.
Van dit
Naar dit (zelfde plek)
GL (GlansLoos)
GL (Glimmende L****)
Wiel voor behandeling
Wiel na behandeling
Spoiler voor
Spoiler na. Behandeld met Natty`s.. Werkt overigens prima!
De eigenaresse was zeer te spreken over het resultaat. Ondanks dat er geen 100% correctie is uitgevoerd, is de auto aanzienlijk opgeknapt binnen redelijk korte tijd. Wellicht dat ik over een aantal maanden haar "nieuwe" auto mag onderhouden.
Hopelijk tot snel!
Groeten,
Robert
Een goede vriendin van mij rijdt al enige jaren in een Opel Astra. De auto wordt alleen door mij onderhouden. De auto gaat nooit door de wasstraat, geen wasborstels of goedkope spons en zeem. Perfecte situatie zou je zeggen.... Nou, bijna!
De laatste keer dat ik de auto heb behandeld was in MAART 2008! Hierna is er niks, maar dan ook echt niks aan gedaan. Geen stofzuiger, geen wasstraat, geen spons, NIKS!
Vandaag had ik ingepland om de auto weer tot leven te wekken. Binnenkort worden er 4 nieuwe schokdempers gemonteerd (alle 4 lek), en de motor krijgt een beurtje. Bij controle bleek dat er geen olie op de pijlstok zat. Inmiddels heb ik er weer wat olie bij gedaan. De auto moet nog circa 6 maanden mee voordat er een nieuwe komt. Ik denk dat de dagwaarde is verdubbeld.
De gebruikte middelen zijn:
DJ Sour power
Megs APC+
Foamlans en Kränzle HD reiniger
Vuilfrees! (zwaar verboden, maar zeer effectief)
Iron-X
Gele pad
Witte pad
Inizio
Finale
Natty`s
Wolfgang tire dressing
DJ glass clean en Minty merkin doek
Kwasten, doeken, pads en ellebogenvet
De auto was voorzien van een zwarte laag die was aangekoekt op de lak. Als eerste is de auto ingespoten met een mix van sour power en APC. Ik heb zo`n beetje 1/3 APC gebruikt op 1 liter warm water. De auto is ingespoten en heeft een kwartier staan weken. Dit gaf totaal geen resultaat. Vervolgens heb ik als noodgreep de vuilfrees gepakt. 8-o Deze gaf een prima resultaat. Achter de strippen, dakgoten en kieren kwam een grote hoeveelheid modder, blaadjes en andere rommel.
De auto waar het om gaat.
Glans? Dat lijkt maar zo..
Eerste gang met APC en sour power. Nul resultaat!
Nog maar eens met bijna pure APC en een kwast..
YUK!!
Vuilfrees meets Astra..
Na 1,5 uur was de auto "schoon".
Gele pad en Inizio kicks ass..
Motorruimte voor
Motorruimte na
Even wat APC voor het interieur. Later was de MF doek he-le-maal zwart!
Wat is dat toch met vrouwen en auto`s..
Na een rondje stofzuigen en nat afnemen..
En dan het eindresultaat.
Van dit
Naar dit (zelfde plek)
GL (GlansLoos)
GL (Glimmende L****)
Wiel voor behandeling
Wiel na behandeling
Spoiler voor
Spoiler na. Behandeld met Natty`s.. Werkt overigens prima!
De eigenaresse was zeer te spreken over het resultaat. Ondanks dat er geen 100% correctie is uitgevoerd, is de auto aanzienlijk opgeknapt binnen redelijk korte tijd. Wellicht dat ik over een aantal maanden haar "nieuwe" auto mag onderhouden.
Hopelijk tot snel!
Groeten,
Robert