• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra.. van licht naar donkerblauw (schokkende beelden!)

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Detailers,

Een goede vriendin van mij rijdt al enige jaren in een Opel Astra. De auto wordt alleen door mij onderhouden. De auto gaat nooit door de wasstraat, geen wasborstels of goedkope spons en zeem. Perfecte situatie zou je zeggen.... Nou, bijna!

De laatste keer dat ik de auto heb behandeld was in MAART 2008! Hierna is er niks, maar dan ook echt niks aan gedaan. Geen stofzuiger, geen wasstraat, geen spons, NIKS!

Vandaag had ik ingepland om de auto weer tot leven te wekken. Binnenkort worden er 4 nieuwe schokdempers gemonteerd (alle 4 lek), en de motor krijgt een beurtje. Bij controle bleek dat er geen olie op de pijlstok zat. Inmiddels heb ik er weer wat olie bij gedaan. De auto moet nog circa 6 maanden mee voordat er een nieuwe komt. Ik denk dat de dagwaarde is verdubbeld.

De gebruikte middelen zijn:

DJ Sour power
Megs APC+
Foamlans en Kränzle HD reiniger
Vuilfrees! (zwaar verboden, maar zeer effectief)
Iron-X
Gele pad
Witte pad
Inizio
Finale
Natty`s
Wolfgang tire dressing
DJ glass clean en Minty merkin doek
Kwasten, doeken, pads en ellebogenvet

De auto was voorzien van een zwarte laag die was aangekoekt op de lak. Als eerste is de auto ingespoten met een mix van sour power en APC. Ik heb zo`n beetje 1/3 APC gebruikt op 1 liter warm water. De auto is ingespoten en heeft een kwartier staan weken. Dit gaf totaal geen resultaat. Vervolgens heb ik als noodgreep de vuilfrees gepakt. 8-o Deze gaf een prima resultaat. Achter de strippen, dakgoten en kieren kwam een grote hoeveelheid modder, blaadjes en andere rommel.

De auto waar het om gaat.
6319161461_8c4f2d76a3_z.webp

Glans? Dat lijkt maar zo..
6319163985_ee1d61b914_z.webp

Eerste gang met APC en sour power. Nul resultaat!
6319175939_48beb34605_z.webp

Nog maar eens met bijna pure APC en een kwast..
6319180995_59231421ff_z.webp

YUK!!
6319703100_1448b4a361_z.webp

Vuilfrees meets Astra..
6319704998_4c1882e048_z.webp

Na 1,5 uur was de auto "schoon".
6319718648_42679a04a0_z.webp

Gele pad en Inizio kicks ass..
6319731630_40c50900aa_z.webp

Motorruimte voor
6319706520_4b64b92679_z.webp

Motorruimte na
6319222219_05da790bf6_z.webp

Even wat APC voor het interieur. Later was de MF doek he-le-maal zwart!
6319749758_04afeee479_z.webp

Wat is dat toch met vrouwen en auto`s..
6319746096_3861a125a5_z.webp

Na een rondje stofzuigen en nat afnemen..
6319759692_37d23efc40_z.webp

En dan het eindresultaat.
6319233793_a8ea09ecb2_z.webp

Van dit
6319690942_958620b988_z.webp

Naar dit (zelfde plek)
6319757180_8abd78d615_z.webp

GL (GlansLoos)
6319163169_99e7005ff3_z.webp

GL (Glimmende L****)
6319236667_90248711c4_z.webp

Wiel voor behandeling
6319162857_3d002f441a_z.webp

Wiel na behandeling
6319236401_ede823de95_z.webp

Spoiler voor
6319166419_fdd05bd9fe_z.webp

Spoiler na. Behandeld met Natty`s.. Werkt overigens prima!
6319757938_a8777772f8_z.webp

De eigenaresse was zeer te spreken over het resultaat. Ondanks dat er geen 100% correctie is uitgevoerd, is de auto aanzienlijk opgeknapt binnen redelijk korte tijd. Wellicht dat ik over een aantal maanden haar "nieuwe" auto mag onderhouden.

Hopelijk tot snel!

Groeten,

Robert

Glansrijk geslaagd voor een auto die 3,5 jaar geleden voor het laatst is gewassen. Ik hoop dat ze zichzelf beter bij houdt. :lol

Wagen had ook el wat tlc nodig zeg...... 3,5 jaar niks noppes nada is lang erg lang. Prima weer keurig gemaakt hoor, een aanwinst voor de weg, want hiervoor had ik hem niet veel gegeven... :-)^

Bah. Wat een viezerikje is dat zeg! Ben dan altijd benieuwd naar hoe zo iemand woont...

Auto is weer mooi geworden. Goed werk verricht.

knap gedaan man :-)^ Die Astra ziet er trouwens nog erg goed uit...geen roest aan de wielkasten achter...da's uniek. Die auto verdient een tweede leven.

3 jaar niet auto wassen... ik zou helemaal gek zijn geworden! Ziet er weer strak uit, glans is zeker weer terug :-)^ Vaak kun je aan de auto zien hoe men thuis is...

Dank voor de reacties...!

De eigenaresse loopt niet op kaplaarzen en rookt geen sigaar. Zij is thuis en voor zichzelf zeer netjes. Alleen heeft ze helemaal niks met auto`s.... Wellicht dat dit bij de volgende auto verandert?

Wat mij wel erg tegenviel was het niet kunnen verwijderen van de krassen in de lak. ik kreeg snel glans, maar een correctie was bijna niet mogelijk. Ik heb inizio en een gele pad gebruikt, polijstmiddel langzaam uit laten werken en afgenomen met een zachte doek. Alle krassen waren nog aanwezig. Misschien toch maar een clinic??

Groeten,

Robert

Waar je aan begint man, respect hoor. Ik neem zelf de moeite niet meer om aan zo'n klus te beginnen als ik weet dat de eigenaar/eigenaresse niet de moeite neemt om de auto enig zins netjes te houden.
Het resultaat mag er zijn :-)^
Ennuh, volgende keer ff laten weten als je in B'hoek aan het klussen bent he ;)

Ik vind dit eigenlijk net zo mooi als een full detail op een Aston Martin :love

Heerlijk dat je zo'n oudje weer keurig de weg op helpt! ik vind hem weer prachtig :cool :love

Wauw schitterend zeg !! van niet opvallend naar een kei leuke Astra ! ook die motorruimte ziet er super uit ! dat waren de betrouwbare blokjes :cool

Wat heeft i gelopen ?

Groetss,
Sjors

Bartezzz zei:
Ik vind dit eigenlijk net zo mooi als een full detail op een Aston Martin :love

Heerlijk dat je zo'n oudje weer keurig de weg op helpt! ik vind hem weer prachtig :cool :love

Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens, daar word ik vrolijk van.
Voor wat betreft de krassen, onderschat diepere krassen niet, op zicht lijkt er soms maar weinig verschil te zitten tussen diepe en nog diepere krassen.
Vooral de wat bredere en diepere krassen laten zich maar wat moeilijk verwijderen.
Vaak komt dat naar mijn mening ook doordat polijstmiddel ook IN de kras zijn werk doet, zo worden de krassen wel minder opvallend (je polijst de scherpe kanten er af) maar polijst je ook in de kras, met als gevolg dat hij bepaald niet makkelijk weg te krijgen is.

Probeer anders als je de tijd en mogelijkheid hebt om eens een slooppaneel te regelen, daar zou je evt. eens iets op kunnen testen met wat wetsanden om te kijken in hoeverre je een diepere kras kunt aanpakken. Opzich is dat wel te doen, ook als je alleen een Dap hebt (of heb je ook een rotary?). Verwacht niet dat je schuursporen kunt verwijderen in 1 hit, maar met wat tijd en inspanning is er ook met de Dap gewoon een boel mogelijk.

@DB9
Ik zal je op de hoogte houden. Maar was nu behoorlijk verkouden en had last van mijn keel. Moest verplicht mijn mond houden... Lastig! BTW, de SN is getest en OK bevonden. Wellicht een leuke wax voor komende zomer op de nieuwe auto.

@Sjors
Ze heeft de auto gekocht met 20.000 kilometer op de teller. Toen was de auto ongeveer 14 jaar oud..................!!!! Echt waar!

Als ik volgend seizoen iets meer tijd (en geld) heb, wil ik eens gaan spelen met een rotary. Ik vind de DAP een prima apparaat, maar baal ervan dat ik niet voldoende capaciteit heb om een auto op te knappen. Zal eens een paneel bietsen bij een schadebedrijf om de hoek.

Groeten,

Robert