• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail opel astra

Gielen_24

Detailing rookie
28 apr 2016
28
15
29
Afgelopen week de astra van een kameraad onderhanden genomen
zo stond hij er bij bij aan komst
IMG_0289.webp

Daarna de velgen in de iron x gezet en in gewerkt met een verfkwast, vervolgens de volledige wagen in gefoamd met een mengeling van dodo juice born to be mild en de autobride super snowfoam.
IMG_0290.webp

Vervolgens alle raam rubbers na gelopen met een andere verfkwast, daarna gewassen met meguiars wash&wax (sample) en ge clayt en gedroogd zodat we de lak defecten konden vast stellen, swirls waren rijkelijk aanwezig en enkele dieper krassen.
IMG_0292.webp

Na een test spotje er achter gekomen dat deze een harde lak had, er waren dus 3 stappen nodig en voor de diepere krassen heb ik er even de 4 de stap bij gehaalt (deze enkel plaatselijk toe gepast), na het polijsten de wagen volledig na gegaan met eraser om alle polijst residu en oliën te verwijderen. Daarna de cherry wet wax van CG aan gebracht.
Dit is het eind resultaat.
IMG_0303.webp

IMG_0305.webp

IMG_0306.webp

jammer genoeg niet de tijd gehad om de rubbers en trims in de dressing te kunnen zetten maar ben wel content van het behaalde resultaat op 6u tijd

Dat heb ik al eens gedaan maar was ik vergeten te doen bij deze kwam me pas te binnen toen hij al gedraagt was

@Gielen_24 - Hihihih.. :P Zie je dat wij detailers op zoek zijn naar de details? :P

Nu heb je een blurry Before-foto waar de auto al aardig strak op lijkt,
foto van het foamen.
foto met wat swirls,
foto's van het eindresultaat. :P

Zo simpel kan het nooit zijn geweest voor jou, maar dan zien we er niet aan af. Zo komt de eer jou niet toe, die je toekomt... ofso.. :P

Greetz

Heb gebruik gemaakt van de CH pats en mezerna polijst producten (straks even nakijken welke volgorde juist :D)

Heb hem gewassen, afgespoeld, gekleid en dan opnieuw afgespoelt en dan gedroogt en wat hulp van men kameraad, hij spoelde de pads uit ter wijl ik de volgende stap deed

De krauss s15 heb ik gebruikt met deze compounts en pads:
(van grof naar fijn)
-SHCC 300 met geel
-FG400 met oranje
-PF2200 met groen
-SF3500 met wit

Laatst bewerkt: