Vorig weekend bezoek gehad van Dennis met z`n Corsaatje OPC.
Dennis wou graag kennis gaan maken met het werken met de DAP.En daarom m`n hulp aangeboden.
Dennis is nog niet zo lang in het bezit van deze Corsa.Maar stoorde zich toch aan wat gebruikssporen van de vorige eigenaar.
Dennis was mooi ruim optijd in Bodegraven met de Corsa :
Als eerst Dennis alle rubbers en kunstofdelen en logo`s schoon laten maken met de Megs APC en een simpel bouwmarktkwastje.
Zelf ben ik aan de slag gegaan met de wielen.Hiervoor de Megs APC met Megs Super Degraser mengsel gebruikt en de EZ brushes en wat andere borstels.
Vervolgens de wagen afgespoten en gewassen met de Dodo Born 2 be Mild en de nodige washmitts.En wederom weer de wagen afgespoeld met water.En hierna Dennis meteen kennis laten maken met de Iron-X van C.Pro.Je zag her en der wel wat uitslag op de lak , maar op zwart is dit toch nog lastig vast te leggen.
Bij aanschaf van de wagen bleek deze door de dealer te zijn voorzien van de welbekende Waxoil gebeuren.Alleen kon ik niet echt iets van bescherming vinden.Dit was de sheeting , en dit was wat er nog aanwezig was na een aantal minuten :
Maar ook de superbeading was om over na te denken :
Na het wassen de wagen ingeneveldt met Poorboys Spray& Wipe en de wagen gedroogd.Vervolgens de wagen binnen gezet en de werkelijke staat van de lak bekeken :
Hierna de wagen gekleid met de Mothers clay en de Dodo SN clay en de Poorboys Spray & Wipe.Kwam voor een wagen van die leeftijd toch nog aardig wat vanaf.Maar denk dat men nu wel weet wat kleien is , dus hiervan geen foto`s.
De wagen voorzien van wat blauwe strepen.en vervolgens de DAP te voorschijn gehaald en wat testspotjes gemaakt.
Uitgekomen op de de oranje pad met Monello Inizio en de ligth green met de Monello Mezzo.
Heb een flinke stap genomen , we kwamen toch wat in tijdsnood en de resultaat was mooi.Kan nog meer behaald worden.Maar was ook de eerste keer voor Dennis en had maar 1 Dap hier liggen ( andere is verkocht en komt binnenkort wat anders voor trug ).Maar toch een hoop Swirls voor een 80/85% weg kunnen krijgen en ook een hoop oppervlakkige krassen zijn voor een 90% weg.Her en der zitten nog wat diepere krassen , maar dit wordt opvullen en de rest van de stappen.Ook de lichtunits zijn meegenomen tijdens het polijsten.
Voor :
En na :
De glans , diepte en metalic kwamen weer goed terug tijdens het polijsten :
Na het polijsten de wagen ontvet met de C.Pro Eraser.En vervolgens de wagen in de Black Hole gezet van Poorboys en afgetopt met de Dodo Purple Haze.
Zelf ben ik tijdens het polijsten bezig geweest met de uitlaatsierstuk , zaten wat zwarte pitjes in :
En ben ik aan de gang gegaan met de wielen.En de velgen gepolijst met een boortol en de zwarte Cone en de Monello Finale .Velgen en banden ontvet met de C.Pro Eraser.Velgen 2 laagjes Wheelsealant van Poorboys.En de bandjes in de Black Diamond tire gel van Wolfgang.
Vervolgens zijn alle trims behandeld met de Poorboys Trim Restorer.En ramen schoongemaakt met de Dodo Glas cleaner.
En dan wordt het weer tijd voor de afters.
Helaas was de zon zover gedraaid dat er alleen nog schaduw was.En waar de zon wel was stond het vol met andere wagens.
Voor Dennis een geslaagde dag , en denk dat een hoop nu wel weten wat er op zijn verlanglijstje staan.De metalic is weer goed naar voren gekomen , wat eerst niet echt opviel.En een hoop lakdefecten zijn weg of vermindert.
Dus al met al weer een geslaagde dag.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer.
Dennis wou graag kennis gaan maken met het werken met de DAP.En daarom m`n hulp aangeboden.
Dennis is nog niet zo lang in het bezit van deze Corsa.Maar stoorde zich toch aan wat gebruikssporen van de vorige eigenaar.
Dennis was mooi ruim optijd in Bodegraven met de Corsa :
Als eerst Dennis alle rubbers en kunstofdelen en logo`s schoon laten maken met de Megs APC en een simpel bouwmarktkwastje.
Zelf ben ik aan de slag gegaan met de wielen.Hiervoor de Megs APC met Megs Super Degraser mengsel gebruikt en de EZ brushes en wat andere borstels.
Vervolgens de wagen afgespoten en gewassen met de Dodo Born 2 be Mild en de nodige washmitts.En wederom weer de wagen afgespoeld met water.En hierna Dennis meteen kennis laten maken met de Iron-X van C.Pro.Je zag her en der wel wat uitslag op de lak , maar op zwart is dit toch nog lastig vast te leggen.
Bij aanschaf van de wagen bleek deze door de dealer te zijn voorzien van de welbekende Waxoil gebeuren.Alleen kon ik niet echt iets van bescherming vinden.Dit was de sheeting , en dit was wat er nog aanwezig was na een aantal minuten :
Maar ook de superbeading was om over na te denken :
Na het wassen de wagen ingeneveldt met Poorboys Spray& Wipe en de wagen gedroogd.Vervolgens de wagen binnen gezet en de werkelijke staat van de lak bekeken :
Hierna de wagen gekleid met de Mothers clay en de Dodo SN clay en de Poorboys Spray & Wipe.Kwam voor een wagen van die leeftijd toch nog aardig wat vanaf.Maar denk dat men nu wel weet wat kleien is , dus hiervan geen foto`s.
De wagen voorzien van wat blauwe strepen.en vervolgens de DAP te voorschijn gehaald en wat testspotjes gemaakt.
Uitgekomen op de de oranje pad met Monello Inizio en de ligth green met de Monello Mezzo.
Heb een flinke stap genomen , we kwamen toch wat in tijdsnood en de resultaat was mooi.Kan nog meer behaald worden.Maar was ook de eerste keer voor Dennis en had maar 1 Dap hier liggen ( andere is verkocht en komt binnenkort wat anders voor trug ).Maar toch een hoop Swirls voor een 80/85% weg kunnen krijgen en ook een hoop oppervlakkige krassen zijn voor een 90% weg.Her en der zitten nog wat diepere krassen , maar dit wordt opvullen en de rest van de stappen.Ook de lichtunits zijn meegenomen tijdens het polijsten.
Voor :
En na :
De glans , diepte en metalic kwamen weer goed terug tijdens het polijsten :
Na het polijsten de wagen ontvet met de C.Pro Eraser.En vervolgens de wagen in de Black Hole gezet van Poorboys en afgetopt met de Dodo Purple Haze.
Zelf ben ik tijdens het polijsten bezig geweest met de uitlaatsierstuk , zaten wat zwarte pitjes in :
En ben ik aan de gang gegaan met de wielen.En de velgen gepolijst met een boortol en de zwarte Cone en de Monello Finale .Velgen en banden ontvet met de C.Pro Eraser.Velgen 2 laagjes Wheelsealant van Poorboys.En de bandjes in de Black Diamond tire gel van Wolfgang.
Vervolgens zijn alle trims behandeld met de Poorboys Trim Restorer.En ramen schoongemaakt met de Dodo Glas cleaner.
En dan wordt het weer tijd voor de afters.
Helaas was de zon zover gedraaid dat er alleen nog schaduw was.En waar de zon wel was stond het vol met andere wagens.
Voor Dennis een geslaagde dag , en denk dat een hoop nu wel weten wat er op zijn verlanglijstje staan.De metalic is weer goed naar voren gekomen , wat eerst niet echt opviel.En een hoop lakdefecten zijn weg of vermindert.
Dus al met al weer een geslaagde dag.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer.