• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Een tijdje terug door Fabian benadert of ik hem een keer op weg kon helpen met z`n recent aangeschafte Opel Corsa.

natuurlijk kan dat.Maar Fabian zou eerst naar de handmatige clinic gaan van vorige week.om zich eerst wat in te leren.

En zodoende was die gister hier op de dam met de Corsa.

wat voor shots :

DSCN2501.webp

DSCN2503.webp

DSCN2507.webp

DSCN2508.webp

DSCN2509.webp

En het stappenplan :

-kunstof en rubberdelen met Poorboys APC.
-banden en wieldoppen met de Poorboys APC.
-wagen gewassen met een Valma shampoo in overdosis.
-na het drogen de Iron-X losgelaten.
-onderste deel van de wagen me de Valet Pro Tar & Glue remover.
-wagen gekleid met de Poorboys spray & Wipe en de Dodo Gentle Grey paint putty
-Gepolijst met :
--- Dap met gele pad en Poorboys SSR3
--- DAP met light green en Poorboys SSR1
-gevolgd door de Poorboys Black Hole.
-en afgetopt met de Wolfgang Fuzion.
-ramen met de Poorboys Spray & Wipe.
-Bandjes in de Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel

En na wat gebabbel en een bakkie met wat lekkers , de eigenaar aan het werk gezet :

DSCN2511.webp

Na het wassen de Iron-X erop losgelaten , maar dit leverder geen denderende foto`s op.En de Valet Pro deed goed z`n werk , want was veel teeraanslag aanwezig maar op een donkere lak zie dit niet echt goed.

Dus gaan we kleien en dat kon de wagen dus echt wel gebruiken.Fabian was zeer verbaasd wat ervan afkwam en dat de lak glad werdt.Er stond dus iemand in de stal hier die een wagen liefdevol stond te strelen8o .En wat klei resultaten :

DSCN2513.webp

DSCN2514.webp

En dan komt het rondje wagen aan de gangs :

DSCN2516.webp

DSCN2518.webp

DSCN2522.webp

En vergrootglaasje erbij :

DSCN2528.webp

DSCN2529.webp

DSCN2530.webp

En vervolgens de wagen afgeplakt.En een testspotje gemaakt.Eerst met de Monello Mezzo en de Monello Inizio aan de gangs gegaan.maar dit was geen werken op deze lak.En resultaat was niet echt.Dus de Poorboys SSR3 erbij gehaald en testspotje gemaakt.Dit werkte dus echt een stuk lekkerder.Na de SSR3 voor de SSR1 gekozen.Waarom deze grote stap er tussen???Dit was Fabians eerste ervaring met de DAP.En liep dus wat uit.En daarom voor de SSR1 op groen gekozen.Resultaat was goed erna , dus verder gegaan.

En Fabian had al snel de smaak te pakken :

DSCN2531.webp

En resultaat van de SSR3 :

DSCN2538.webp

na het polijsten de wagen afgenomen met een IPA en vervolgens met de DAP de Black Hole aangebracht en deze laten curen :

DSCN2540.webp

En dan wordt de vervolg laag kiezen.En die mocht ik van Fabian doen.Dus m`n favo uit de kast gehaald en een laagje Wolfgang Fuzion aangebracht.Herlijke wax:love .

En eindresultaat na een dagje in de leer :

DSCN2541.webp

DSCN2543.webp

DSCN2545.webp

DSCN2548.webp

En wat close upjes :

DSCN2549.webp

DSCN2553.webp

Eigenaar is weer erg blij en had niet verwacht wat er allemaal kon en de behaalde resultaten zijn goed bevallen.

weeral mooi resultaat :-)^
Inderdaad raar dat je op sommige zachtere lakken met de monello-reeks niet zo'n goede resultaten boekt dan met de SSR-reeks. Ik heb dit ook al meegemaakt.
Ik vermoed dat dit op de zachtere lakken een te harde schuurkorrel heeft of zoiets; ik heb er geen verklaring voor :no

Knap teamwerk! :-)^
Toch al redelijk véél swirls op zo'n recente wagen... jammer.
Maar des te mooier het resulaat van een dagje Dappen, GRATZ !

Mooi resultaat zo.

Binnenkort ga ik de Corsa van m'n schoonouders doen. Heb je nog tips?
Ik heb eigenlijk alleen maar de Monello reeks, zou het daarmee toch wel gaan lukken?
Wat was voor jou de doorslag om voor de SSR te gaan?

U allen weer dank voor de mooie complimenten:-)^

En @ Zirx :

Met de Monello was niet lekker werken , pad was onrustig en de polijstresten waren niet uit te poetsen.Had veel Spruzzo nodig.Zodoende de Poorboys reeks erbij gehaald.Dit werkte veel rustiger en was goed uit te poetsen.

Als ik jou was zou ik gewoon zo`n SSR sample setje nemen;)

Ah kijk duidelijk, bedankt voor de reactie.
Ik ging er min of meer vanuit dat de producten ver hetzelfde waren. ,^^

Ik zal idd zo'n setje bestellen, ik neem aan dat ik daar wel enkele auto's mee kan doen toch?

Jij nogmaals bedankt Iwan. Het was een leerzame en zware dag :-b Voelde het goed in mijn rug na zo'n 10 uur bezig geweest te zijn met de auto. Er zaten inderdaad best veel swirls al op bij aanschaf en behoorlijk wat steenslag op de voorbumper en motorkap. Denk dat de vorige eigenaar even in een steenregen heeft gereden ofzo. Gelukkig is de rest van de lak nu weer strak. Er zijn nog wat kleine probleemplekjes maar het was, gezien de tijd, niet haalbaar om die ook nog aan te pakken. Er zou dan wellicht ook nog een rotary aan de pas gekomen moeten zijn. Nu kan ik de auto tenminste met een schone lei gaan bijhouden, en daar ben ik blij mee. Ik zal denk ook de SSR serie moeten gaan gebruiken in de toekomst, i.p.v. Monello. Dat is dus ook wel handig om te weten. De DAP zal op termijn ongetwijfeld nog aangeschaft worden, dus die heb ik nog niet AudiA3 :party

Gr. Fabian

Koen , de Black Hole heb ik er iets van een half uur erop laten zitten.Na de swipe test uit kunnen poetsen.

en de V70???Tja zou graag te werk willen gaan op die bak , maar denk dat ik niet genoeg zal hebben aan 2 dagen8o :schaam

hallo smurf,
is een hele klus geweest maar resultaat is er!!:-)^ :)
ben jaloers op de plaats die jij hebt ,bij mij is het enkel te doen als alle buren met vakantie zijn met hun wagen:lol
groeten gsm.

Even een schopje, maar werd via het Corsa forum naar dit topic gelinkt en had deze show off nog niet gezien.

Ik vind het erg apart dat de Monello reeks niet het gewenste resulaat gaf. Ik had juist problemen met de SSR serie op krek dezelfde auto (okay, 3-deurs versie), waar ik met Monello de auto juist wel helemaal strak krijg. Ik verwerk de Monello ook gewoon in de volle zon (al doe ik wel kleinere vlakken dan ik bij SSR gedaan zou hebben).

Hij ziet er wel weer netjes uit!