• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Manta B GSI

Will I Am

Detailing rookie
22 mrt 2009
214
0
Hallo autoliefhebbers !

Sinds april vorig jaar ben eigenaar en een origineel nl Opel Manta GSI
Het was niet de bedoeling maar eigenlijk direct begonnen met de afbraak van de auto om te kijken hoe slecht deze was
Als je aan een project begint valt het altijd tegen . een lang verhaal kort nu een jaar verder zitten er al heel wat uurtjes in maar het einde komt in zicht :ja
De auto is natuurlijk voorzien van nieuw plaatwerk rondom , profesioneel gestraald , glad gemaakt enz enz , zonder te liegen zitten er alleen in de carroserie al een kleine 878 uur !!!

m002ft.webp

m003y.webp

m010g.webp

m013.webp

m020l.webp

m038.webp

m09122011030.webp

m22112011017.webp

mimag0088.webp

img0058qm.webp

img0061z.webp

img0200xg.webp

img0298ro.webp

img0302h.webp

mimag0081.webp

mimag0085.webp

mimag0058.webp

mimg0303.webp

img0314fx.webp

Tot zover een overzicht tot nu toe ... nu druk bezig met de voor + achter ass en complete wederopbouw van de motor

Bedankt voor het lezen/kijken! :)_[]

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow zeg...wat een project. Respect voor al die uurtjes die erin zitten.
Ben benieuwd naar het resultaat als die klaar is.

Gaaf man. :-)^
Heb zelf veel Opels uit die tijd gehad; Ascona's B, Record Coupe, Senator, Kadett Station, alleen eigenlijk nooit een Manta.

Naar ik aanneem ga je hem weer helemaal zoals origineel opbouwen?
Ben zelf altijd meer gecharmeerd van een echte restauratie, ipv een ombouw naar één of ander afschuwelijk uitziend racemonster.

Dank ! Het wordt geen NEW KIDS auto maar de auto wordt compleet origineel nieuw opgebouwd met originele onderdelen

De maathoes ligt al klaar ... om er af en toe eens in te rijden naar de car wash !:)

Daar moest ik ook gelijk aan denken Dennis, zal je maar gebeuren na zoveel werk.

@TS: mooie kleur.

Prachtig!!!!.........Dit zijn idd. de betere projecten 8-)

Naast originele onderdelen, vindt ik het net zo belangrijk dat de onderdelen ook daadwerkelijk bij die tijdsperiode horen. Zo vaak zie je een prachtig gerestaureerde auto, en dan zitten er van die veel te brede, imitatie bling, bling velgen van de plaatselijke bandenboer onder.

Keep up the good work!:-)^

De oude opels zijn toch wel de mooiste, zeker wanneer ze vers gerestaureerd zijn!
Ziet er erg goed uit :)

Maar je gaat m toch niet echt door de Car Wash halen he?

Geweldig project. Respect voor het werk totnutoe. Ik had daar best wel eerder van op de hoogte willen zijn, dit soort projecten volg ik graag.
Goeie zet dat je hem helemaal origineel houdt/maakt. Ik werd al een beetje blij toen ik die originele velgen zag.
Maar wat zag de binnenkant van die deur eruit? Heeft die in het Udens Kanaal gelegen ofzo?

BlackPassat zei:
Geweldig project. Respect voor het werk totnutoe. Ik had daar best wel eerder van op de hoogte willen zijn, dit soort projecten volg ik graag.
Goeie zet dat je hem helemaal origineel houdt/maakt. Ik werd al een beetje blij toen ik die originele velgen zag.
Maar wat zag de binnenkant van die deur eruit? Heeft die in het Udens Kanaal gelegen ofzo?

De gehele auto zag er bij aankoop redelijk uit stond 3 jaar in de hoek bij een Opel dealer in de buurt
Maar als je eenmaal begint kom je van alles tegen 8-())
Goed werk heeft tijd nodig , we zijn er dan ook echt al een jaar mee bezig & dan denk je soms dat is nog wel een goed onderdeel ...
Als je er nog eens over nadenkt toch maar alles vervangen , complete motor revisie , van de carrosserie tot en met alle rubbers ik probeer eigenlijk alles nieuw te maken / krijgen
Perfectionisme is soms vervelend MAAR uiteindelijk zal het wel een (bijna) hele nieuwe auto worden

Dit is een mooi project, wij zijn hier ook bezig met een soortgelijk B Manta Project dus we weten hoe gigantisch veel tijd er in zo iets gaat zitten.
Enorm respect voor al het werk wat er tot nu toe al inzit !

Wat kan je nog meer zeggen dan driedubbele :cool :cool :cool

Doet me denken aan een schoolvriend die in het weekend de auto van z'n opa mocht gebruiken om uit te gaan : juist , een Opel Manta .(een knalgele met een zwarte streep )

Overal waar we vooraan stonden aan het licht en waar ze m'n vriend uitdaagden werden ze gratis getrakteerd op rondvliegend slijk op hun voorruit door de achterwielaandrijving :-"