• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Opel Meriva] Handmatig polijsten

Remko24

Detailing rookie
4 jul 2014
3
0
Hoi,
Ik heb enkele jaren geleden eens een kit gekocht van Meguiars. (shampoo, klei, ultima compound, wax) voor het 5 stappenplan.
Deze set op zich beviel me redelijk, alleen die pads waren zo weg.. (na 2-3x gebruiken).
Van deze set heb ik alleen nog de washandschoen, de shampoo en de ultimate compound over.

Nu heb ik een 2e hands zilverkleurige Meriva gekocht die rondom wat plekjes in de lak heeft. (krasjes en op een deur een vage "waas").

Nu heb veel gelezen hier en wassen en kleien gaat me wel lukken.
Ook de laatste stappen (glaze, sealant en wax) heb ik al goed in me hoofd.
Nu zit ik een beetje met polijsten in de maag, ik lees overal dat Opel vrij harde lakken heeft en hoewel ik er best veel tijd aan wil besteden heb ik geen zin om me suf te poetsen met de handen als het toch geen effect heeft.

Nu hoop ik dat er mensen zijn die ervaring hebben met het handmatig polijsten van een zilverkleurige Opel Meriva uit 2005.
En me wat tips kunnen geven over welke producten ik zou kunnen gebruiken.
Of is het toch doorsparen voor een DAP?

Of nog beter, is er iemand in Twente die mij wil helpen met het polijsten van mijn auto met een DAP?