• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Vectra 1999, stimpy's ride

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
Laatst samen met poetsmaat Dibbuz lekker mijn wagen onder handen genomen en dat was wel weer nodig, ik doe de laatste tijd meer auto's voor anderen en dan schiet mijn eigen ride er bij in :sob: :

IMG_0139.jpg

IMG_0140.jpg


Plan van aanpak:
Wassen had ik de dag er voor al gedaan.
Kleien met LT
Diverse krassen met rotary, w7006 en M84
Bijna de hele auto met rotary, w8006 en M80
Excentrisch, w8006/Sonax polishing pad en M80
En de ruitjes, banden en kunststof behandeld

De strepen die je denkt te zien op bepaalde foto's zijn geen hologrammen, maar dat is de reflectie van de op die dag aanwezige sluierbewolking :grinning:

Afters:
IMG_0143.jpg

IMG_0147.jpg

IMG_0148.jpg

IMG_0149.jpg

IMG_0151.jpg

IMG_0152.jpg

IMG_0155.jpg

IMG_0158.jpg

IMG_0159.jpg

IMG_0160.jpg

IMG_0161.jpg

IMG_0162.jpg

IMG_0163.jpg

IMG_0164.jpg

IMG_0165.jpg

IMG_0171.jpg

IMG_0172.jpg

IMG_0173.jpg

IMG_0174.jpg

IMG_0175.jpg

IMG_0176.jpg

IMG_0178.jpg

IMG_0179.jpg

IMG_0181.jpg

IMG_0183.jpg

IMG_0184.jpg

IMG_0185.jpg

IMG_0187.jpg


Dibbuz: thanks Mate, het was weer gezellig! :cool: !
Bedankt voor het gluren! ;)
 
Zo, dat ziet er strak uit! Mooi is dat groen op de Vectra toch, heel mooi...

Zonde van de steenslag op de motorkap, maar zo kun je in elk geval zien dat ie gebruikt wordt!
 
Was zeker gezellig en een mooi resultaat! Hij mag er weer zijn 8d
 
Freaky1975 zei:
Zo, dat ziet er strak uit! Mooi is dat groen op de Vectra toch, heel mooi...

Zonde van de steenslag op de motorkap, maar zo kun je in elk geval zien dat ie gebruikt wordt!

Hij heeft inmiddels bijna 180.000 km gelopen, dus tja... steenslag is onvermijdelijk, binnenkort wordt de motorkap en voorbumper overgespoten en dan komt er een donkere grondlaag onder, dat valt het niet zo snel meer op ;) Ik vind zelf ook deze kleur groen erg geslaagd op dit type Vectra :)^
 
Nou dan mag je helemaaaaal niet klagen als die paar putjes het enige is met 180.000 op de klok.
Sommige hebben hun auto al met 20.000 km rijp voor de sloop gereden. Waanzin is dat.


Ziet er weer uit als nieuw. Perfect gedaan

:)^
 
180.000? Dan ziet ie er inderdaad nog erg fris uit!:)^

Mijn Golf heeft inmiddels ruim 2 ton gelopen en zijn neusje heeft ook wel wat steentjes te verduren gehad, maar met de witte primer eronder is dat helaas erg zichtbaar.
Zoals ik Tim gisteren al meldde: het wordt langzaam tijd voor een wat grondigere expertise om te zien of er nog wat te redden valt zonder te gaan overspuiten, dat is ie helaas niet meer waard, zeker met de gedachte dat ie binnekort waarschijnlijk weg moet... :(

Maar jij bent dus wel bezig met overspuiten... Goed opletten dan met het uitspuiten naar de schermen i.v.m. eventuele kleurverschillen! Juist als je een fervent poetser bent vallen dat soort verschillen het meest op...
 
Freaky1975 zei:
180.000? Dan ziet ie er inderdaad nog erg fris uit!:)^

Mijn Golf heeft inmiddels ruim 2 ton gelopen en zijn neusje heeft ook wel wat steentjes te verduren gehad, maar met de witte primer eronder is dat helaas erg zichtbaar.
Zoals ik Tim gisteren al meldde: het wordt langzaam tijd voor een wat grondigere expertise om te zien of er nog wat te redden valt zonder te gaan overspuiten, dat is ie helaas niet meer waard, zeker met de gedachte dat ie binnekort waarschijnlijk weg moet... :(

Maar jij bent dus wel bezig met overspuiten... Goed opletten dan met het uitspuiten naar de schermen i.v.m. eventuele kleurverschillen! Juist als je een fervent poetser bent vallen dat soort verschillen het meest op...

Kijk even in dit topic : KLIK! op het meguiars forum, ik heb vorig jaar een (voorheen) rode Citroen ZX uit 1995 gedaan, dan zie dat er best wat eer aan te behalen is :cool: De auto ziet er nog steeds goed uit en wordt door de eigenaar bijgehouden met de juiste middelen. :)^
 
Kijk, dat wilde ik effe horen... Deze zomer zal ik een "live expertise" willen en iemand die het goed kan en wil doen voor een redelijke prijs, tegen die tijd steek ik m'n licht wel op!
 
Weer erg mooi Adrie, volgende keer wel even afdrogen voordat je foto's maakt:grinning:

Gr. Bas