• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel vivaro, interieur, exterieur en stickers verwijderen

tsunami69

Detailing addict
9 jul 2008
692
62
Afgelopen donderdag begonnen aan een opel vivaro, de eigenaar had deze bestelbus onlangs gekocht en wilde deze van binnen en buiten weer toonbaar hebben.
Het plan was het interieur te doen en de stickers aan de buitenzijde te verwijderen en lichtjes te polijsten zodat de letters niet meer te zien waren.

Donderdagavond gestart met het verwijderen van de stickers, wat niet echt ging.
Vrijdag eerst het interieur gedaan en daarna weer verder met de stickers, in de loop van de dag tot de conclusie gekomen dat het verwijderen van de stickers niet ging lukken binnen de afgesproken tijd, na overleg met de eigenaar besloot deze om de handen uit de mouwen te steken en een hand te komen helpen.
Na ongeveer 22 manuur waren de stickers naar tevredenheid verwijderd..

Gebruikte artikelen
Interieur
Megs apc
Race glaze apc,
Wolfgang leather care cleaner
Nxt tech protect

Stickers verwijderen
Wasbenzine
Terpentine
Dasty puur
Chemical Guys glue & label remover.
Remmenreiniger
Klei
Diverse doeken van fijn tot grof
Hard plastic dopje van een fles

Overige buitenzijde

Race glaze apc
Race glaze klei
Nxt glas cleaner
Meg’s M105, M83 en M85t
Meg’s M16
Poorbos natty’s paste wax

Nu de voorfoto’s

P1030250_edited.jpg

P1030251_edited.jpg

P1030256_edited.jpg

P1030262_edited.jpg

P1030267_edited.jpg

P1030269_edited.jpg

P1030273_edited.jpg

P1030276_edited.jpg

P1030299_edited.jpg


Nu nog een paar tijdens en na foto’s

P1030283_edited.jpg

P1030289_edited.jpg

P1030290_edited.jpg

P1030292_edited.jpg

P1030293_edited.jpg

P1030295_edited.jpg

P1030300_edited.jpg

P1030309_edited.jpg

P1030312_edited.jpg

P1030313_edited.jpg

P1030321_edited.jpg
`
P1030323_edited.jpg


En aan het eind van de dag de boel opruimen en weer toonbaar maken, de extractor leeghalen en je weer verbazen over wat er uit de bekleding komt, zo zwart en smerig als dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

P1030318_edited.jpg

P1030320_edited.jpg


Bedankt weer voor het lezen.

Groet Wilco
 
Een complete metamorfose !!
Goed gewerkt jochie :ja .
Dat iemand het zover laat komen hè. Ik moet er niet aan denken om in zo'n goor ding te zitten, je moet je overall aan trekken in plaats van uit te doen als je in dat ding stapt zeg, laat staan dat je er je boterhammen of zo in moet nuttigen.
Maar zoals al vaker beschreven hier op het forum, met deze projecten heb je wel de meeste eer van je werk.
Gr. Koos.
 
Mooi resultaat!

Ikzelf heb ook nog een vivaro en die zijn vrij lastig schoon te maken aan de binnenkant, veel hoekjes.

Ook erg handig trouwens zo'n oprit! :)^
 
Om stickers te verwijderen kun je het beste een caramel schijf kopen.
Dit is een schijf die je op de boormachine kunt zetten en dan vliegen de
stickers er vanaf zonder de lak aan te tasten. Scheelt heelveeeel tijd.



Groeten Johan
 
Stickers deed ik op m'n werk steeds met hoge druk reiniger op heet water...was klusje van een paar minuten. Daarna de lijmresten met thinner. Of is dit nogal grof werk volgens jullie?
 
DHL zei:
Stickers deed ik op m'n werk steeds met hoge druk reiniger op heet water...was klusje van een paar minuten. Daarna de lijmresten met thinner. Of is dit nogal grof werk volgens jullie?
Grover kan IK het in ieder geval niet verzinnen nee. Ik zou dit "advies" maar snel verwijderen. Misschien wel bruikbaar voor shovels, betonmixers en ander grof geschut.:party:
 
Thinner is bijna net zo agressief als afbijt en remvloeistof. Ook zie ik dat TS remmenreiniger heeft gebruikt en dat valt eigenlijk ook in het rijtje. Levensgevaarlijk voor je lak dus....

Vivaro is wel opgeknapt :cool:
 
Erg netjes gedaan Wilco, dit ziet er echt weer super netjes uit !


Gr. Arjan & Wilma
 
De Vivaro ziet er weer als nieuw uit. Knap werk, Wilco :cool:

Volgens mij (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb) kun je stickers veel gemakkelijker verwijderen als je ze (voorzichtig) verwarmt met bijvoorbeeld een föhn. De lijm wordt dan zacht waardoor je de sticker veel gemakkelijker los kunt trekken.
 
Het staat niet in het rijtje maar de fohn is uiteraard ook gebruikt, afbijt heb ik wel aan zitten denken mar dan loop je weer het risico dat je de letters tot op het staal verwijderd.
ook de caramelschif is voorbijgekomen maar die kon ik niet 1, 2 3 in huis hebben
 
geloof me,bij ons rijd een gast rond in een busje waar niemand anders achter het stuur gaat,als de monteur van de garage hem komt halen doet hij eerst een andere overall aan.
tijdje geleden hebben we hem wel een detail gegeven aan de binnenkant....met de hogedruk

maar deze is perfect opgeknapt zeg,
een klusje om trots op te zijn
 
topshine zei:
Om stickers te verwijderen kun je het beste een caramel schijf kopen.
Dit is een schijf die je op de boormachine kunt zetten en dan vliegen de
stickers er vanaf zonder de lak aan te tasten. Scheelt heelveeeel tijd.

I sell those things...
 
Zijn bij een automateriaalenzaak wel te koop.

Heb er vorig jaar eentje gehaald. koste rond de 10 euro. Werkt erg goed.