• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Zafira A OPC 2003

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.136
193
46
Harderwijk
Op 21 Januari 2015 zijn we overgestapt van een Opel Astra H naar een Zafira A OPC.

Even wat cijfers en feitjes :
- Bouwjaar Mei 2003
- Km-stand bij aanschaf : 90.000km
- Z20LET met 200PK / 250Nm
- Slechts 3370 stuks geleverd in deze kleur

DSC02237.webp

DSC02243.webp

DSC02231.webp

http://i975.photobucket.com/albums/ae235/wilmaasfotoos/Zafira OPC/IMG_3948.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reacties: opelmark en Tim
De auto heeft ca 5 maanden stil gestaan in een showroom. Hierdoor is er een dikke laag stof op de auto gekomen en het leer / rubbers vertonen wat witte plekken.

Afgelopen zaterdag is de auto voor het eerst sinds maanden gewassen met [URL="https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Car_Wash_473ml_05600_100207"]Mothers Wax - California Gold Car Wash welke ik cadeau heb gehad bij een bestelling.
Hierbij heb ik 2 emmers en een oude Monello washmitt gebruikt.

Erg fijne shampoo overigens die lekker ruikt en flink schuimt.

Het leer heb ik alvast gereinigd met Swissvax Leather Cleaner. Hiermee zijn alle vlekken al verdwenen. Als bescherming zit ik te denken aan Swissvax Leather Milk of Gliptone Leather Conditioner

Aankomend weekend staat het lederen interieur en de kunststof binnendelen op het programma.[/URL]

Mooie auto! Wat beteft de Swissvax Leather Milk of de Gliptone. Beiden zijn goed, maar de Swissvax (Colourlock) geeft een iets mattere afwerking dan de Gliptone. Ook is Swissvax minder vettig.

Dat matte spreekt me meer aan dan dat glimmende. Wel had ik de laatste keer dat het leer wat wittig werd na het gebruik ervan. Ik vermoed teveel gebruikt of niet goed genoeg afgenomen.

Nog een optie...
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/LeatherTech_Moisture_Infusion_Gel_Cream_06310_102438
Dit is een soort creme wat heel gelijkmatig aan te brengen is en niet gaat glimmen. Ikzelf ben er erg over te spreken.

Bedankt voor de tip ! "Nadeel" is alleen dat ik nog 2 flesjes Swissvax Leather Milk en een 3/4 vol flesje gliptone heb staan en het dus zonde vindt om er nog een product bij te kopen.
Mocht het nu weer niet het gewenste resultaat opleveren dan ga ik je alternatief zeker in overweging nemen.

Iemand een idee hoe ik de witte rubbers aan kan pakken ? Zelf dacht ik afnemen met een APC oplossing op een doek en deze dan te behandelen met Natural Look of Zymol soft seal Conditioner ?

Ook zijn de ramen enorm vettig aan de buitenkant. Ik vermoed dat er wax van de wasbox op zit. De ramen zijn al afgenomen met Mequiars Glass Cleaner Concentrate en Spray & Wipe.
Komende dagen maar eens clayen en eventueel wat Prof Polish met een zwarte handpad.

Gefeliciteerd met jullie aanwinst Juffer1 !

Juffer1;n414012 zei:
Afgelopen zaterdag is de auto voor het eerst sinds maanden gewassen met Mothers Wax - California Gold Car Wash welke ik cadeau heb gehad bij een bestelling.
Hierbij heb ik 2 emmers en een oude Monello washmitt gebruikt.
Daarom hebben we de shampoo ook gepromoot, het is echt een fijne shampoo voor weinige geld.

Hele mooie wagen, maar die radio....... LOL, maar jou kennende zal dat wel snel veranderd worden anders kan ik nog wel eens even zoeken of ik de adapter nog heb voor casettebandjes naar jackplug zodat je er een mp3 speler op aan kan sluiten ;-)