• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Zafira van 2005 en wat nieuwe producten testen.

Dré

Detailing addict
5 mei 2010
215
65
Eerste keer dat ik een detail heb gedaan aan niet een van mijn eigen wagens.

Aangezien dat ik wat nieuwe producten had aangeschaft (Migliore Wax Wheel Seal, Autobrite Addiction Carnauba Paste Wax, Autobrite Brite-Gel, Autobrite Berry Blast Endurance Trim & Tyre Gel) en toch een keer leuk leek om eens een andere wagen te doen, zo gezegd zo gedaan slachtoffer was al snel gevonden wagen van een collega.

Dus aan collega gevraagd die direct antwoorde: waarneer mag ik m brengen! :-)^ Wagen heeft nog een ski tripje 3,5maand geleden gedaan en sindsdien eigenlijk niks meer aangedaan. Kmstand net 2ton wagen heeft enige schades (bumpers) en deukjes.

Gebruikte producten:

Interieur:
- doet collega zelf.

Extrieur:
- Autobrite Citrus Wash 1:20 rondom onderste deel van wagen.
- Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:8 rubbers/plastic.
- Poorboys World Bug Squash voorbumper, koplampen, spiegelkappen.

Velgen en banden:
- velgen: Autobrite Brite-Gel
- banden: Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser

Prewash - wassen:
- Autobrite Foam Kit Heavy Duty mix van Autobrite Super Snow Foam 200ml + Autobrite Citrus Wash 50ml
- 2 emmer methode - wassen met Wolfgang Auto Bathe

Kleien:
- Wolfgang Elastic Poly Clay Bar
- Wolfgang Clay Lubricant

Na extrieur cleanen wagen voorzien van een laag
- Poorboys World Black Hole
- Poorboys World EXP Pure Sealant (45min curen)
- Getopt met: Autobrite Addiction Carnauba Paste Wax (2-4min curen)
- Ramen: Autoglym Car Glass Polish
- Zwarte plactic delen: Autoglym Bumper Care
- Banden: Autobrite Berry Blast Endurance Trim & Tyre Gel
- Velgen: Migliore Wax Wheel Seal

- Uiteraard de nodige MF doeken, pads, borstels etc.

Heb alles met de hand gedaan aangezien dat ik helaas geen DA in bezit heb.

Ik ben erg blij met het eindresultaat was lang dagje half 9 begonnen en half 7 klaar.

Nieuwe producten bevallen erg goed voornamelijke de Autobrite Addiction Carnauba Paste Wax eerste keer dat ik een wax heb gebruikt is erg makkelijk aan te brengen lekker vet smeert erg fijn uit en ruikt heerlijk naar banaan. Easy on easy off door de korte cure tijd en de glans! 8o .
De Migliore Wax Wheel Seal is vrij hard en lastig om uit het potje te krijgen maar smeert goed uit op de velg even laten curen en makkelijk te verwijderen met een MF. Ruikt naar citroen.
Autobrite Brite-Gel velgen reiniger werkt fantastische, opspuiten laten intrekken 2-4min borstelen en afspuiten met HD. Product stinkt erg naar niet te omschrijven gewoon vies!!
Autobrite Berry Blast Endurance Trim & Tyre Gel makkelijk opbrengen hoeft maar weinig te gebruiken geeft mooie matte finisch (waar ik persoonlijk van hou) uiteraard ook in glim resultaat optebrengen door het nogmaals aantebrengen. Alle 4 de producten zijn me goed bevallen en blijven in het assortiment!

Bedankt voor het lezen!

amai, en dat met het handje; diep respect. Het resultaat is super:-)^
De produkten van autobrite kende ik nog niet, maar ze werken zo te zien prima!
De eigenaar zal blij zijn dat hij z'n zaffie bij jou heeft achtergelaten!

Keep up the good work en ....spaar voor een dap....dat spaart je een hoop stramme spieren :auw

Prachtig resultaat :-)^ , jouw collega mag heel blij zijn dat zijn auto zo is verwend.
En dat allemaal met handwerk 8d .

Heb al meer positieve ervaringen gelezen over de Autobrite Addiction Carnauba Paste Wax. Zou hem zelf ook wel een keer aan willen schaffen, staat in mijn verlanglijstje :ja . Die Autobrite producten leveren een mooi resultaat.

Als ik jouw was zou ik gaan sparen voor een DAP, dat is aan jouw echt wel goed besteed :ja .

Bedankt voor deze mooie show off en het prachtige resultaat.

sign0173.webp
Wat een glans zeg! Prachtig. Toppie!

De Zafira ziet er weer prachtig uit hoor :cool

Die Addiction wax doet zijn werk goed...

Edit: ik heb nog wel een Flex 3401 in de aanbieding :ja hoef je niet meer met het handje te poetsen

Ik lees nergens dat je de lak ook hebt gecorrigeerd, maar na het kleien meteen bent gaan voeden en daarna hebt gesealed en van een wax hebt voorzien.

De auto was in begin erg vies. Kan me haast niet voorstellen dat deze auto geen swirls had, toen je klaar was met foamen en wassen. Was tijdgebrek de reden voor het niet polijsten of was dit die hele bijzondere Opel die niet voorzien was van swirls?

Verder erg mooie detail en mooie write-up.

Groet,
Aficior