• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Zafira vs Olijfboom

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Een maatje van me heeft tijdens zijn vakantie in Kroatie zijn Zafira onder een olijmboom o.i.d. geparkeerd. De liggende delen en met name het dak zaten onder de hars. Het dak voelde erg stroef en ik had daarom een gedeelte van het dak gewassen en gekleid. De dak werd glad, echter ik kreeg het gevoel dat de hars (als dit het is) in de lak is getrokken. Het lijkt wel een sinaasappelhuidje.

Iemand een oplossing of....................helaas overspuiten?

Hallo,

als het hars is/was dan krijg je dit makkelijk weg met wasbenzine , heb vandaag nog zo'n plekken weggedaan en had er niet de minste moeite mee!

was ook niet aangetast onder de lak , is het dan wel hars bij jou??

ook ideaal voor teerplekken, ff wrijven en...weg :ja (met die wasbenzine)

Danny

heb je een foto?

bepaalde boomsappen bevatten ook zuren welke in de lak kunnen branden net zoals vliegjes en vogelpoep.

een foto zal alles kunnen verduidelijken.

Afbeelding.webp

Het is heel slecht te zien op de foto.

Bedankt voor het meedenken. De lak is gedeeltelijk gekleid, wat kan Valet pro tar verbeteren? Onder het mom, wie niet waagt.....?

foto is inderdaad een beetje waardeloos.

zijn het die witte vlekken of die donkere?

ik denk dat het sowieso geen kwaad kan!
maar de lak voelt al wel glad?
dat zou raar zijn namelijk! dan is het denk ik wel in je lak gebrand/getrokken?

Je ziet licht grijze vlekjes in/op de lak. De lak voelde na het kleien glad aan.