In navolging van de Mitsubishi ASX van mijn vader gister, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt en stiekem de Outlander van mijn vader uit zijn garage geleend. Eigenlijk als verrassing; die auto verdiende ook wel eens een goede wasbeurt. Zodoende met mijn moeder afgesproken dat ik hem vanochtend uit de garage kon halen (mijn vader zit toch in het buitenland) en straks plaats ik hem weer terug. Ben benieuwd hoe die reageert als hij hem zelf weer uit de garage haalt :-"
De vooraf foto's:
Hij is de afgelopen jaren wel "gewassen", echter altijd met een alleen water en een borstel. Dat was ook wel te zien, er zat een vliegenkerkhof op van meerdere jaren :| Dus weer beginnen met foam:
Hierop gewassen met Dodo Juice BTBM en een scheutje APC. Vervolgens aan de slag met Bilthammer Soft Clay en Dodo Juice Clay Lube. Als eerst de motorkap:
Dat valt opzich niet tegen. Maar dan, de deur:
Bah :no
Na het wassen de auto gedroogd en ingepoetst met Poorboy's White Diamond (Bij gebrek aan Black Hole
) en vervolgens weer een vers laagje Collinite S476. Het interieur afgemaakt met een laagje natural look van Poorboy's.
Resultaat:
Helaas zaten er her en der enkele krasjes. Deze wil ik van het voorjaar aanpakken met een dan aangeschafte DAP. Echter vielen deze krasjes op de deur heel erg op:
Deze snel even met de hand behandeld met Mezzo op Orange en Finale op White polishing pad met dit als resultaat:
En weer twee glimmende bolides voor paps
De vooraf foto's:
Hij is de afgelopen jaren wel "gewassen", echter altijd met een alleen water en een borstel. Dat was ook wel te zien, er zat een vliegenkerkhof op van meerdere jaren :| Dus weer beginnen met foam:
Hierop gewassen met Dodo Juice BTBM en een scheutje APC. Vervolgens aan de slag met Bilthammer Soft Clay en Dodo Juice Clay Lube. Als eerst de motorkap:
Dat valt opzich niet tegen. Maar dan, de deur:
Bah :no
Na het wassen de auto gedroogd en ingepoetst met Poorboy's White Diamond (Bij gebrek aan Black Hole
Resultaat:
Helaas zaten er her en der enkele krasjes. Deze wil ik van het voorjaar aanpakken met een dan aangeschafte DAP. Echter vielen deze krasjes op de deur heel erg op:
Deze snel even met de hand behandeld met Mezzo op Orange en Finale op White polishing pad met dit als resultaat:
En weer twee glimmende bolides voor paps