• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opfris beurt Mitsubishi Outlander

P8r

Detailing addict
9 jun 2011
110
62
In navolging van de Mitsubishi ASX van mijn vader gister, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt en stiekem de Outlander van mijn vader uit zijn garage geleend. Eigenlijk als verrassing; die auto verdiende ook wel eens een goede wasbeurt. Zodoende met mijn moeder afgesproken dat ik hem vanochtend uit de garage kon halen (mijn vader zit toch in het buitenland) en straks plaats ik hem weer terug. Ben benieuwd hoe die reageert als hij hem zelf weer uit de garage haalt :-"

De vooraf foto's:
240wrrk.webp

8wk1tg.webp

2lt0sow.webp

2wrlzl2.webp

nfno00.webp

hts3zr.webp

95vlo8.webp

Hij is de afgelopen jaren wel "gewassen", echter altijd met een alleen water en een borstel. Dat was ook wel te zien, er zat een vliegenkerkhof op van meerdere jaren :| Dus weer beginnen met foam:
34zyceu.webp

2crnbl2.webp

244a741.webp

ws7bqf.webp

Hierop gewassen met Dodo Juice BTBM en een scheutje APC. Vervolgens aan de slag met Bilthammer Soft Clay en Dodo Juice Clay Lube. Als eerst de motorkap:
5v9kav.webp

Dat valt opzich niet tegen. Maar dan, de deur:
10gwiuw.webp

Bah :no

Na het wassen de auto gedroogd en ingepoetst met Poorboy's White Diamond (Bij gebrek aan Black Hole ;)) en vervolgens weer een vers laagje Collinite S476. Het interieur afgemaakt met een laagje natural look van Poorboy's.
Resultaat:
2ug17o2.webp

otkhah.webp

1zg4zg8.webp

3ce8.webp

16lwojt.webp

2mfyq92.webp

Helaas zaten er her en der enkele krasjes. Deze wil ik van het voorjaar aanpakken met een dan aangeschafte DAP. Echter vielen deze krasjes op de deur heel erg op:

14kz75v.webp

Deze snel even met de hand behandeld met Mezzo op Orange en Finale op White polishing pad met dit als resultaat:
3451qj7.webp

En weer twee glimmende bolides voor paps ;)

s2r144.webp

2yn1cly.webp

Mooi resultaat hoor. Ik wou dat ik zo'n zoon had :-"
Voor mij als niet-Mitsubishi kenner wel een vraag waarom je vader twee van zulke auto's heeft? Ik bedoel ze lijken erg op elkaar, al zie ik wel dat de ASX iets sportiever oogt. Ik zou dan liever twee totaal verschillende karretjes rijden voor de afwisseling.

Die staan er weer mooi bij. Nu nog een foto van het gezicht van je vader als hij de Outlander voor het eerst weer uit de garage rijdt.

BlackPassat;306011 zei:
Mooi resultaat hoor. Ik wou dat ik zo'n zoon had :-"
Voor mij als niet-Mitsubishi kenner wel een vraag waarom je vader twee van zulke auto's heeft? Ik bedoel ze lijken erg op elkaar, al zie ik wel dat de ASX iets sportiever oogt. Ik zou dan liever twee totaal verschillende karretjes rijden voor de afwisseling.

Goede vraag ;) Mijn vader heeft vrijwel altijd Mitsubishi's gehad. De Outlander beviel zo goed, dat hij de ASX zakelijk erbij genomen heeft. :-)^

Hij was redelijk verbaasd toen hij hem zag staan. Hij zag er weer als nieuw uit volgens hem. Hij had eigenlijk niet verwacht dat je een auto weer zo kan laten blinken en dat je dat soort krasjes zo goed weg kan krijgen. Dus van het voorjaar de overige krasjes eens goed aanpakken ;)