• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opgedroogde druppels met zand op gespoten kap

black beauty

Detailing rookie
12 apr 2010
87
0
Twee weken geleden is de motorkap gespoten. Tot vandaag had ik de gehele auto niet gewassen. Vandaag echter de auto grondig gewassen en gekleid. Morgen wil ik verder;misschien wel voor het eerst dappen.

Ik heb vandaag om de kap heen gewassen omdat ik niet wist hoe ik het beste deze kon behandelen of juist voorlopig met rust laten. (uitharden).

Het resultaat is dat alles, behalve de kap dus, er nu al heel behoorlijk uitziet. Ik wil de kap echter ook schoon hebben. Hoe doe ik dat zonder swirls of andere "schade" aan te richten?

Bedankt vast voor de hulp!
 
Je kunt gewoon wassen, geen probleem, zelfs dappen, ook geen probleem, alleen als afsluitende stap geen sealant gebruiken maar een pure wax, een sealant zou de lak teveel afkunnen sluiten. Maar wassen is in ieder geval geen enkel probleem!
 
Reactie is waarschijnlijk te laat, maar we proberen het toch nog even. Ik zou de kap wel wassen met een 3 emmer methode puur om het feit dat je zeker weet dat je geen vervuiling uit je wash mitt terugneemt over de kap.
 
WaxWizard zei:
Reactie is waarschijnlijk te laat, maar we proberen het toch nog even. Ik zou de kap wel wassen met een 3 emmer methode puur om het feit dat je zeker weet dat je geen vervuiling uit je wash mitt terugneemt over de kap.
Gisteren uiterst voorzichtig kap gewassen met dreadlocks-wash mitt. Vandaag voor het eerst, sinds dat de kap is gespoten, kap in de zon gezien: vol met hologrammen......]-0

Ik vraag me nu af of dit door mij komt, of omdat, na het spuiten ik nog terug moest komen om er door de spuiter stofdeeltjesnaf te laten halen............Geen gelul, ik be uiterst voorzichtig geweest en volgens de dealer en het forum hier, mkon ik gewoon wassen............

Hoe dan ook: vandaag verder met het project gegaan en voor het eerst gedapt, na gisteren gewassen en gekleid te hebben.nDe zwarte Volvo had de nodige swirls en krasjes. Ik ben begonnen met de witte pas met Finale en toe dit niet genoeg bleek, opgeschakeld naar oranje met mezzo. Soms meerdere hits en ge-eindigd met wit en finale. Is al heel sterk vooruit gegaan! Wauw, hij glimt ni al veel meer dan ooit en ik moet morgen nog met Black hole aan de gang en dam EXP en of Natty;s erop..........wat zal dat gaan blinken!

Ook de kap met witte pas en finale gedapt; ben erg benieuwd of die hologrammen er nu uit zijn; helaas was de zon al nagenoeg weg en dus zijn die hologrammen slecht zichtbaar.

Mochten ze nog niet weg zijn: HEBBEN JULLIE NOG TIPS?
 
Finishen op een zwarte pad met Finale,dit is al heel vaak vermeld op het forum.
wit heeft een cuttingfactor en daar wil je niet mee finishen...
 
bartr123 zei:
Finishen op een zwarte pad met Finale,dit is al heel vaak vermeld op het forum.
wit heeft een cuttingfactor en daar wil je niet mee finishen...

ok, ik lees en zoek me het l.....s.

Altijd eindigen met zwart en finale dus?

De hologrammen zijn dan weg?
 
bartr123 zei:
Finishen op een zwarte pad met Finale,dit is al heel vaak vermeld op het forum.
wit heeft een cuttingfactor en daar wil je niet mee finishen...

Volgens mij mis ik iets: ik heb de tutorials er nog eens op nagekeken: zie
https://forum.Carclean.com/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500.aspx

Ik lees niets over eindigen met finale op zwart; wel om met zwart een glaze aan te brengen en dat wil ik morgen gaan doen.

Zie ik iets over het hoofd dan?
 
Zwart kan gebruikt worden voor glaze en voor finishing polishes.
Je zou eventueel ook een lichtgroene pad kunnen proberen. Vind ik zelf wel fijn werken.
 
Ik heb helaas bijna dezelfde ervaring na het herspuiten van de kap. De mijne is eind maart gedaan. Vandaag (of eigenlijk inmiddels gisteren) werden mijn vermoedens bevestigd: vol hologrammen. Dit komt niet door het wassen, maar door het 'poetsen' door de spuiter. Hologrammen kan je er me de DAP uithalen. De beste methoden om te te finishen zijn al genoemd door Bart en Joost: op een zwarte pad (geen cuttingfactor), of een licht groene pad (lichte cuttingfactor). Ik zelf heb gefinished met Finale op een licht groene pad.
 
Hallo Allemaal,

Ik lees de laatste berichten nu pas.

Gisteren op mijn ingeslagen weg verder gegaan en dat was inderdaad om met zwart Black Hole aan te brengen, EXP met goud en Natty's met goud. Conform de tip hierboven heb ik op de kap geen EXP gebruikt, maar wel Natty's.

Nu geen hologrammen meer. :party: Ga toch ook wel de groene pad aanschaffen. Dank voor de tips!

Tja, ik dacht al dat ik die holgrammen onmogelijk zelf gemaakt kon hebben.......Helaas geen foto's van gemaakt, maar het zag er echt vreselijk uit! Die zogenaamde professionals doen ook maar wat he, zo lees ik hier steeds vaker!
 

Vergelijkbare onderwerpen