• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

opgedroogde druppels?

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
Vandaag in de krasstraat (i know, so sue me) wassen en droge gedaan. Auto goed vies en te weinig tijd. Daarna met detailerspray en mf-doek auto kort nagelopen. Zojuist zag ik echter een soort van opgedroogde druppels zitten die ik met detailerspray en mf-doek zeer slecht wegkrijg. Waarschijnlijk met een goed sopje wel, want met wat druk zijn ze nagenoeg weg. Kunnen het idd opgedroogde druppels zijn? Ik heb vanmiddag nochtans de auto nagelopen. Was wel in de volle zon.
 
Hallo,
:|~* :|~* :|~* :|~* is voor die krasstraat!!
Wat je kan doen is er een wax opsmeren die oplosmiddelen heeft(mothers wax :fx synwax vloeibaar,en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon,bij mij toch!!

Groeten Danny
 
In de krasstraat krijg je vaak van die opgedroogde druppels op je auto, is volgens mij kalk uit het gebruikte water.
Al is mijn auto nog zo vies, de krasstraat gaat hij nooit in :-"
 
Zullen idd kalkresten zijn denk ik.

Overigens, er wordt wel heel hard geroepen door sommige leden dat ze hun auto nooit in de wasstraat doen, maar hoe doe je dat dan in de winter als er gestrooid is en de hele onderkant bezaaid is met pekel ed., dan lijkt het me toch verstandiger om hem even de wasstraat te gooien om de onderkant eens goed te reiningen, toch? :grinning:
 
Ik vraag me dat ook wel eens af,hoe je de onderkant in volle winterperiode "proper" krijgt zonder krasstraat.

Bestaan er ook programma's waar je kan zeggen bvb: "doe ff alleen de onderkant ,ok??"

Tips zijn altijd welkom natuurlijk!!

Danny
 
hogedruk reiniger in een wasbox onder de auto langs halen :weetniet

Feit is dat je zeker 2 dagen bezig bent om je auto netjes en strak te krijgen en dat zo'n krasstraat daar in 3 minuten keihard mee afrekend.
 
ipv de snelle krastraat methode maak ik dan wel even een stopje bij de washbox,kost je 3euro's aan jetons en een kwartiertje(zelfs nog niet) werk, en je auto is veel properder, ook in de winter neem ik ff de onderkant mee...probleem opgelost!

manier van werken:
1jeton schuimen(doe dit niet bij een freshly waxed car!!!! schuim kan je waxlaag danig aantasten, hier lokale washbox+coli 915= probleemloos!)
5a10 minuutjes wachten(peukje roken :-b )
1jeton afspuiten met hoge druk
1jeton afspuiten met vlekvrije hoge druk....(weet niet goed wat dit is maar het helpt wel!)

mijn methode is ook niet zonder gevaar en tegenstanders... maar alles is beter dan de krasstraat!

en die druppels? niet enkel kalk vrees ik, moeten de meeste wasstratenniet hun water recyclen? om aan milieu normen enzo te voldoen? dus die druppels is wss een combinatie van kalk/stof/roet/pekel/..... dat niet 100% uit het hergebruikte water gehaald is...

allee mijn bescheiden mening over de hele zaak he....