• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opgedroogde/uitgedroogde vliegen verwijderen

Als je geen bug squash hebt kun je het front van de auto ook prima inspuiten met Quickdetailer. Een paar minuten laten inwerken en dan de HD erop zetten. Of afnemen met een doek.
 
Heb je de auto in een LSP staan? Want dat maakt nogal wat uit.
Ik had eens geen LSP en had lijkjes van een maand erop zitten. Ik moest kleien en zelfs polijsten...
 
Zonder sterke mengverhouding ook al hoor...de verse vliegen er al af met 1:30...
Eigenlijk gewoon ervoor proberen te zorgen dat ze er niet zo lang opzitten.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG
@m@rio
Zeker een oplossing. Vanmiddag even met 1/5 een poosje in laten trekken. Het ging er gemakkelijker af dan zonder TFR. Helaas heb ik geen ervaring met het PB product dus kan de vergelijking niet maken.

Had de auto dan ook een ruime week niet gewassen.
 
@ pvtuinen, ik wil je draadje niet overnemen maar ik heb een aanvullende vraag.

Ik rijd elke dag 60km over de snelweg en heb zeker op dit moment veel last van vliegen/muggen lijken op m'n auto.
Stel, auto is compleet tiptop (gepolijst, glaze, wax) en ik wil deze snel en gemakkelijk bijhouden (qua lijkjes).
Hoe kun je dan snel, 1x per 2 dagen, zonder hele emmers water, hogedrukreiniger ed, je motorkap en voorbumper ontdoen van deze beesten, zonder de wax aan te tasten en veilig zonder gekras.
 
@johanj - Dus in feite de boel schoonmaken zonder te wassen en het mag je LSP niet slopen? :)

Tja, het veilige ga je dan wel voorbij, maar dan moet je denken aan een detailerspray, denk ik. Een andere optie is een prewash in een drukpomp/sprayer. (Die veilig is voor wax)


Greeetz
 
Hoe kun je dan snel, 1x per 2 dagen, zonder hele emmers water, hogedrukreiniger ed, je motorkap en voorbumper ontdoen van deze beesten, zonder de wax aan te tasten en veilig zonder gekras.

Niet...

Een veilige manier zou eerder zijn door naar een wasbox te rijden, het even in te sprayen met een vliegverwijderaar, afspuitem met hoge druk, nogmaals inspuiten, afnemen met een doek en dan inspuiten met een protection detailer voor enigszins bescherming.
 
Ik zou regelmatig naar de wasbox rijden om met demiwater de boel af te spuiten, eventueel voorafgegaan door een reinigingsmiddel. Bij verse vliegen zou dat genoeg moeten zijn.
 
een goeie insectenreiniger
werkt dit niet? kleien
werkt dit niet? polijsten
werkt dit niet? compounden
werkt dit niet? dan zijn de zurenin haan vreten in je blanke lak en zou je het niet wetsanden.
 
Tja de enige oplossing om schade te voorkomen is na elke rit danwel lange rit de vliegen te verwijderen met QD.

Zo doe ik het. Niet iedereen is zo gek