• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[opgelost] Probleem Gyeon Cancoat

battelke

Detailing rookie
31 jul 2014
3
0
Dag iedereen,

Al jaren een gebruiker van Carclean.com en al veel gelezen op het forum, maar nu pas het eerste bericht.

Vorige week maandag (21 juli) heb ik mijn zwarte Skoda Octavia Combi (2012) gewassen, gekleid en gepolijst met Mezzo op groen en Finale op wit. Vervolgens heb ik de auto opnieuw gewassen en ontvet met spruzzo. Als laatste stap heb ik dan Gyeon cancoat aangebracht in 2 lagen met 2 uur tussentijd en de auto heeft 24u in een droge garage gestaan na de behandeling. Slechts 1,5 week later lijkt er van de Cancoat laag niets meer over te zijn. Weinig beading in de regen. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen. Zou het kunnen zijn omdat ik ontvet heb met Spruzzo in plaast van Gyeon prep? Nog iemand dezelfde problemen gehad?

Zou ik er 1,5 week later nog mee weggeraken een extra laag Cancoat aan te brengen zonder te kleien en te polijsten? En zouden jullie dan wel eerst met de Gyeon prep over de lak gaan of is Spruzzo voldoende? Spijtig van al het werk als de lak dan niet een mooie, degelijke beschermlaag heeft natuurlijk.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Bart
 
Cancoat is een sealant. Het behoort daarom ook geen beading te geven, alleen sheeting. Het water loopt wel netjes van de auto af?
 
Spruzzo is net sterk genoeg ontvettend. Gyeon Prep is echt een must en als je echt goed wilt ontvetten even wassen met afwasmiddel.
Toch blijft het erg raar dat er na 1.5 niets meer op zit, CanCoat hier bead na 3-4 maanden nog als een malle en staat dag en nacht buiten.

Ik denk een combi van niet de juiste ontvetter en te weinig product aangebracht/verkeerd aangebracht.
Zit je toevallig bij ons in de buurt? Anders kom je een keer langs dan doen we een paneel voor.
 
Al bedankt voor de reacties. Tijdens het aanbrengen heb ik niets verkeerd gedaan lijkt me. Heb de instructievideo's opgevolgd tot in detail. Nu moet ik de auto wel nog altijd een eerste keer wassen. Als ik er aan toe kom deze avond zal ik wat foto's maken.
 
Als je niet gewassen hebt is het antwoord simpel: vervuiling op je lak verhindert beading...

freddyevo2;n400582 zei:
Cancoat is een sealant. Het behoort daarom ook geen beading te geven, alleen sheeting. Het water loopt wel netjes van de auto af?
Dat klopt niet, de beading is fenomenaal, het is geen sealant, maar een coating. ;)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
I was wrong... So wrong :). Toen ik de auto nog maar begon nat te maken was duidelijk dat de coating meer dan behoorlijk werkte. Had alleen het gedacht dat er met wax (in het begin) nog meer sheeting was. Maar kan ook een gedacht zijn. Benieuwd naar de levensduur van de laag cancoat! Bedankt voor de hulp mannen!
 
Kwam dit tegen op facebook... Kan je het ook zo doen? :p
1f24bea98313e8286533b5929064865d.jpg
 
Denk het wel, maar het verbruik zal stukken hoger liggen, en de kans dat er nevel op andere delen komt en uithard en een waas gaat geven is aanzienlijk groot!