• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oplijnen van boodschappenlijstje

dutchbase

Detailing rookie
10 jul 2009
20
0
Hallo,

Ik heb eens gekeken naar het beginnerspakket wat in de sectie "how-to's" staat en heb er enige aanpassingen in gedaan, zouden jullie eens willen kijken of er producten in staan die wellicht niet zouden corresponderen met de daartoe bestemde "stap" of kunnen jullie alternatieve producten adviseren voor mijn eigen beginnerspakket?

Misschien belangrijk om te vermelden: het gaat om een zwarte auto uit 2003, heeft geen zware swirls, wel wat krassen op de kont die wellicht (in aanvulling op het reeds aanwezige "SSR1" in mijn boodschappenmandje aanwezige) beter eerst met een SSR2 zou kunnen worden behandeld. De auto is nooit eerder onderworpen aan een "detail".

Ik hoef niet de goedkoopste producten te hebben, ook niet persé de beste of duurste, wil een mooi resultaat behalen. Ben dus bij sommige producten uitgegaan van de reviews en de beschreven resultaten.

Dit zou het kunnen worden:

Wassen:
Meguiar’s NXT shampoo (heb ik momenteel al)
Mother’s Wax Genuine Lambswool Wash Mitt 24 x 28 cm
Meguiar’s Water Magnet zeem (heb ik momenteel al)

Kleien:
Meguiar’s smooth surface Clay kit (2x clay bar, Quick Detailer, Supreme shine micro fibre doek) (heb ik momenteel al)

Glaze:
Poorboys Black Hole (473 ml)
Meguiar’s Gold Class High Tech foam Applicator pads

Lakreiniging / swirls:
Poorboys SSR1 Light Abrasive Swirl Remover (473 ml)
Lake Country WHITE polishing Euro Foam Hand Applicator (wit, fijn)
of: Meguair’s Gold Class Even Coat (microfiber) Applicator pads (2-pack) ????
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm

Sealant:
Poorboys EX Sealant met Carnauba (473 ml)
Meguiar’s Gold Class Even Coat (microfiber) Applicator pads (2-pack)
Poorboys World Mega Plush – Blauw 39x39

Waxen:
Dodo Juice Blue Velvet harde was(250 ml)
Meguiar’s Gold Class High Tech Applicator pads (geen microfiber pads te gebruiken bij harde was?)
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
 
Tis wel een beetje een wirwar van producten, maar als je dat graag wilt geen probleem, ik houd het liever alleen zoveel mogelijk bij 1 merk (Poorboys, goedkoper dan Megs en net zo goed)




Verder moet je de lakreiniging en de glaze omdraaien.

Wassen:
Liever geen zeem ivm krassen, gebruik een echte droogdoek.

Kleien:
geen aanvulling.

Lakreiniging:
Ik zou zeker de White polishing pad gebruiken en niet de applicator pad. De pad bepaald namelijk ook de cutting factor (slijpgraad)

Glaze:
Breng de black hole aan met een black finishing handpad ipv een applicator pad. Black Hole zelf werkt goed op een zwarte auto!:heart_eyes:

Wax:
Ik zou zelf voor een Collinite wax gaan (bv de 476s). Die zijn een stuk goedkoper en blijven langer zitten.

Qua glans zul je weinig tot geen verschil zien.


Verder ziet het er top uit!:ja
 
White polishing pad:

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/White_Polishing_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_78-646X4WH_100981

Balck Finishing pad:

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Black_Soft_Finishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109BK_101164

Ik zou hiervoor gaan omdat het een grotere pad is dan een geel applicator pad. Het werkt gewoon veel lekkerder.


Over de collinite's: Laat je niet te snel verleiden tot de aankoop van een dure wax. Neem die 476s, die wat mij betreft niks onderdoet voor de veel duurdere waxen. Hij blijft superlang zitten en de beading of de glans doet niks onder voor de duurdere waxen. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is de geur.....

PS:

Hier zie je de beading van verschillende waxen:

https://forum.Carclean.com/cc_postst200p6/post-je-beading-fotos

let wel, de voorbereiding bepaald 98% van je glans, standtijd beading, hoe beter je ondergrond des te langer blijft je wax zitten.
 
Ik zou het zo doen...

Wassen:
Dodo Juice Born to be mild
Mother’s Wax Genuine Lambswool Wash Mitt
Carrand droogdoek

Kleien:
Milde klei in 200 gram verpakking
Dodo Juice Born slippy ,beter voor de Spray & Wipe gaan

Lakreiniging / swirls:
Poorboys SSR1
Poorboys World Deluxe Mega Towel
Lake Country witte handpad

Glaze:
Poorboys Black Hole
Lake Country zwarte handpad
Vergeet ook hier niet wat extra doeken

Sealant:
Poorboys EX Sealant met Carnauba (473 ml)
Poorboys World Mega Plush
Lake Country rode handpad

Waxen:
Dodo Juice Blue Velvet harde was(250 ml)
Poorboys World Deluxe Mega Towel
Lake Country rode handpad
 
Ik zat aan het lijstje te denken en dat kwam grotendeels overeen met de lijst van B.K. (Bart). Ik vind een washmitt waar je handen in kan stoppen zelf niet makkelijk, maar dat is persoonlijk. Ik geef de voorkeur aan The Bone van Cobra. Als clay lube de Spray&Wipe van Poorboys. Deze kan je voor het kleien gebruiken, maar ook om de ramen mee schoon te maken en ook als een soort van quick detailer in geval van vette vingers etc.
 
Dat is waar ,had ik niet meer aan gedacht ,in jouw geval zou je dan beter Spray & Wipe kunnen pakken. :)^
 
De mothers kit is uiteindelijk een stuk goedkoper denk ik. En het pakket bevat de spray en de klei en de MF doek.

Daarnaast is het beter een harde wax niet met een rode hand pad maar met een gele hi tech foam applicator aan te brengen.
 
Jongens, kijk ook eens naar wat de TS al heeft (staat erbij in zijn post: kleikit, shampoo en water magnet).
De gedane suggesties zijn top natuurlijk, maar ik denk dat de TS beter eerst die produkten kan opmaken/gebruiken.

Wat maakt een gele foam applicator beter voor een hardwax dan een rode LC pad?
 
Ik lees alles mee, heb nog niet gereageerd op de nieuwe reacties omdat ik het wel interessant vind als ik hier de "motivaties" terug kan lezen (waarom wel of niet voor een bepaald product te kiezen, dat helpt mij bij de uiteindelijke keuz).

@Soepergrover: Je hebt gelijk: Ik heb een volledig nieuwe klei-kit en nog wat andere spulletjes, als mocht blijken dat het voor 150% verbetering vatbaar zou zijn, wil ik het wel aan de kant schuiven, maar "ongezien" stof laten happen is niet echt de insteek. Een washmitt of zeem is wel te vervangen, die zijn ook al gebruikt en wanneer het gemak op zou leveren om over te stappen is dat uiteraard geen drama.

Ik blijf stilletjes mee lezen op jullie reacties... Groeten, Dutchbase
 
Ik kan je nu wel al vertellen dat je de swirls op deze wijze niet ga weg krijgen.

Heb je toch echt een D/A voor nodig :ja

Dus raad ik je aan de DAP-500 of een andere D/A machientje.
oranje,witte,licht groene, zwarte LCC pad's
SSR 2.5 SSR 1 en PRo Polish.
 
dutchbase, de geopperde alternatieven zou je alsnog eens in de (nabije) toekomst kunnen aanschaffen, dat zijn zeker goede spullen. Een 150+ % verbetering hiermee lijkt me wat overdreven; wat je al hebt is ook zeker niet verkeerd. Ik heb persoonlijk wel een beter gevoel bij een microvezel droogdoek (Carrand, Miracle Dryer, etc.), maar om daarvoor een Water Magnet van een paar tientjes aan de kant te schuiven, is wat zonde van het geld. En als je toch zonodig met geld wilt gaan smijten, kun je het beter mijn richting in gooien. ;)

Wat ThaBird aankaart, is wel iets om rekening mee te houden.
Ik neem aan dat je in eerste instantie handmatig aan de slag wilt gaan. Of je ooit met een machine wilt gaan werken is een keuze die je naderhand ook nog wel kunt maken, maar houd er rekening mee dat als je handmatig swirls en krassen wilt gaan verwijderen, je genoeg vrije tijd moet reserveren en sterke armspieren kunt gaan kweken. Nou las ik in je bericht dat je nog niet zoveel last hebt van swirls
 
@ThaBird en @Soepergrover: Nee, ik heb geen echte swirls, ik ken de voorgeschiedenis van de vorige eigenaar van de auto niet, maar ik heb zelf de auto nog nooit door een wasstraat gehaald.... Wel zitten er aan de kont van de auto krassen die wellicht vragen om een SSR2 ?

Het is inderdaad de insteek om aan te vangen met handmatig detailen van de auto, wellicht in een latere fase machinaal, maar zou dan eerst eens moeten zien of het virus over zal slaan...

PS: waar staat D/A voor ?
 
Aangepast boodschappenlijstje:

Wassen:
Dodo Juice Born to be mild
Meguiar’s NXT shampoo (heb ik momenteel al, komt echt wel op)
Mother’s Wax Genuine Lambswool Wash Mitt 24 x 28 cm
Carrand Microfiber Supreme Drying Towel 60x90
Meguiar’s Water Magnet (heb ik momenteel al)

Kleien:
Poorboys World - Spray and Wipe (946 ml) (voor wanneer de onderstaande Meguiar's op is)
Meguiar’s smooth surface Clay kit (2x clay bar, Quick Detailer, Supreme shine micro fibre doek) (heb ik momenteel al)

Glaze:
Poorboys World - Black Hole (473 ml)
Poorboys World - zwarte handpad
Poorboys World - Mega Plush

Lakreiniging / swirls:
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover (473 ml)
Poorboys World - SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover (473 ml) (voor kont, heeft wel gebruikerssporen)
Lake Country witte handpad (voor SSR1)
Lake Country oranje handpad (voor SSR2 ???)
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm (2x voor beide SSR producten)

Sealant:
Poorboys World - EX Sealant met Carnauba (473 ml)
Lake Country rode handpad
Poorboys World - Mega Plush – Blauw 39x39

Waxen:
Dodo Juice Blue Velvet harde was(250 ml)
Lake Country rode handpad
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm


In rood heb ik even expliciet aangegeven wat ik nu al in bezit heb, en wat in groen staat, ga ik dan alsnog aanschaffen, niet op een paar cent kijken, maar alles ongebruikt wegdoen is ook een beetje duur, we blijven wel Zeeuw he...

Groen vervangt dus (uiteindelijk of op korte termijn) het rode product wat er onder staat, deels afhankelijk van wat het lekkerst werkt.

@DKBM: ik vond het eerst ook niets, zo'n "handschoen" aan om je handen, maar als grote voordeel vind ik wel dat je hem niet uit je handen kunt laten vallen en eenmaal 3 x gebruikt, dan wen je er snel aan.

Zoals ze in Duitsland zo mooi zeggen: "I'm ready to order...." maar zou jullie nog eens willen vragen of het lijstje zo compleet zou zijn. Zo weet ik niet 100% zeker of ik een oranje handpad moet gebruiken voor de SSR2.

Graag verneem ik jullie ervaringen en tips om deze bestelling compleet te maken.
 
Mooie lijst zo hoor.
Die Spray & Wipe kun je altijd wel voor verschillende doeleinden gebruiken. Dat gaat echt wel op. Voor kleien 1:1 aanlengen met water.
De oranje handpad durf ik even niets van te zeggen.
Het hoeft natuurlijk niet gelijk 100% te zijn. Als je wat mist, kun je altijd nog wat bestellen.

Succes
 
@Soepergrover: je hebt gelijk, kan altijd nog "upgraden", maar vond het wel even belangrijk om alle pads en doeken voor alle "vloeistoffen" 1 op 1 te hebben en niet een doek of pad voor 2 producten te moeten gebruiken...

Ja, ik vind het ook wel een mooie lijst, heb alles nog niet opgeteld, misschien dat ik het dan allemaal wat minder mooi ga vinden, ha ha...