• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oplossing gezocht

Jules_Cbr

Detailing rookie
9 dec 2020
18
2
Hallo allemaal, ik heb overlaatst mijn auto gepolierd en een de Syncro coating van Gyeon er op gezet. Echter zie ik vandaag dat er plots allerlei krassen zitten op mijn achterste bumper. Ik was eerst van plan om de krassen er af te polieren en simpelweg en nieuwe laag Mohs en Skin er op te zetten. Vandaag kwam ik jammer genoeg tot de realisatie dat ik deze flesjes niet meer heb. Daarom dus de vraag; hebben jullie een oplossing zodat ik niet een nieuwe coating set moet kopen aangezien ik maar zo weinig product nodig heb? Ik kan er eventueel ook een wax/sealant opzetten ter vervanging, maar dat geeft me toch niet hetzelfde wow-gevoel.
Alle oplossingen/ideeën zijn welkom!
 
Ik denk dat je jezelf al antwoord gaf. :p Als je er weer coating op aan wilt brengen, zal je coating nodig hebben. Wil je niet een nieuw flesje aanschaffen voor die paar ml coating, dan zal je een andere soort bescherming moeten aanbrengen.

Misschien is er iemand met wat restant coating die je kan overkopen? Ik weet echter niet hoe ''goed'' dit is wat betreft houdbaarheid en dergelijke, maar ik neem aan dat als de fles(jes) goed zijn opgeborgen (donkere plek, geen grote temperatuurswisselingen, etc) dat het goed te doen moet zijn.
 
Daar vreesde ik dus ook voor, ik heb ergens wel nog een flesje Mohs liggen met misschien net genoeg om 1 laag te zetten. Zou dit ook een optie zijn of is dat de moeite niet waard om de huidige coating er af te polieren?
 
Ik heb even rondgesnuffeld...

20210411_002943.jpg


Ik heb nog zo'n 20ml MOHS en zo'n 10ml Booster staan. Dit is echter niet meer gebruikt sinds 03-2016. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het nog z'n ding zal doen.
 
Oh, onze berichten kruisten elkaar. :D

Als jij je erg stoort aan de krassen, dan is het aan jou of je de bumper wilt polijsten of niet. Echter moet je wel in je overweging meenemen dat Mohs een meer-laags coating is én je eigenlijk ook weer een topcoat wilt. Enkelaags de Mohs aanbrengen is dan wel een beetje halfgebakken werk, zeg maar.
 
Daar heb je ook weer gelijk in. Moest ik overwegen om de Syncro light box te kopen, is het uiteindelijk iets van een €120,00 voor een enkele krassen op een bumper. Dat is me net wat te duur voor een afmeting van 10cm x 10cm. Ik was ook aan het denken om de Gyeon Can Coat te bestellen, gebruiken op mijn bumper en de rest gebruiken voor een andere wagen. Dat is een ietsjes goedkopere oplossing maar ik denk dat ik het nog wat denktijd moet geven.
 
Tja, alternatieven genoeg, maar het is maar net wat je wensen zijn. ;) Cancoat zou mijn keus zijn omdat dit all-round te gebruiken is en je met één flesje een tijd vooruit kan. Zo kan je jouw andere wagen ermee behandelen, maar ook velgen en dergelijke.

Als ik denk aan Cancoat, dan moet ik ook denken aan producten als Sonax - Polymer Netshield. Dit is dan wel een segmentje lager in alle factoren, maar wel weer makkelijk aan te brengen.
 
Denk persoonlijk dat ik dan eerder voor de Cancoat zal gaan. Hoe valt deze mee qua applicatie en standtijd? Heb er persoonlijk nog niet mee gewerkt.
 
Cancoat is heb ik vorig jaar buiten aangebracht en apllicatie is erg simpel en vergevingsgezind qua afnemen vond ik. Ik heb evt nog een halve fles staan mocht je interesse hebben.
 
Ik heb hier (Zeist) wel wat aangebroken (april 2020) Mohs en Skin in de koelkast liggen. Die mag je wel even komen halen en weer terugbrengen als je klaar bent.
 
Dat is heel erg vriendelijk van jullie beiden en dat apprecieer ik enorm. 1 klein probleempje; ik woon in België, en ik denk dat jullie allebei in Nederland wonen. Dus dat zou best wel een grote uitstap worden :)