• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opnieuw voorstellen

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
357
150
Ik was hier een paar jaar geleden voor advies ivm de Evo 9. Ik heb die auto verkocht na 15 jaar, aan dezelfde prijs als ik hem gekocht had in 2006, aan de dealer (die geen Mitsubishi meer doet) die spijt had dat hij geen Evo 9 had bijgehouden. Hij wist hoe de auto was onderhouden want ... dat was bij hem. De auto ging dus terug naar huis.

Daarna een 2012 Toyota Avensis break gekocht. Ik kan er niets slechts van zeggen, deed wat het moest doen, onverslijtbaar, en ... er jeukte toch iets.

Eerst op zoek naar een tweedehands 420i. Daar had ik al mee gereden, perfecte stoelen, perfecte automaat. Maar toch al gauw >30K voor een degelijk recent model.

Daarna toevallig een test gezien van de iOniq 5 op de Ring. Toch eens kijken op de website, en zag de i30N. Leek me eerst zo'n rebadge geval dat niet vooruit te branden is. Nader onderzoek bleek dat ik erg verkeerd dacht: de video van Misha Charoudin met de i30N zegt alles.


De auto is ontwerpen naast de Nurburgring door onder andere de vorige verantwoordelijke (Bierbaum) van de M serie (vandaar de "N"). Het filmpje zegt alles denk ik. 3 dagen nadat ik van het bestaan wist heb ik er één gekocht. Blijkbaar de laatste, of toch één van de 2 laatste in Belgie. Hyundai stopt ook met de i30N omdat ze de nieuwe emissie-normen met benzine niet meer halen. De stockwagen had de exacte specs die ik zou gekozen hebben, en ik kreeg er nog een enorme korting bovenop. (plus inruilwaarde Toyota...)

De ontwerpers hadden ook een gevoel voor humor, de NGS knop staat voor "N Grin Shift" en geeft 20 seconden overboost.

Onmogelijk te vergelijken met de Evo, totaal ander concept, even leuk om mee te rijden. Toevallig had ik al mijn detail spullen bijgehouden, dus dat komt ook goed van pas.