• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oppervlakkige krassen op lak

VolvoRider

Detailing trainee
17 mei 2019
6
45
32
Deinze, België
Iemand idee welk product ik kan gebruiken om dit handmatig weg te werken deze oppervlakkige lakschade? En ook welke Pads ik moet aanschaffen.

Hier wat foto’s van de lakschade.
4E0C1304-66FB-48CD-AD44-091FA5DA4589.jpeg
FF0B9E6F-26FC-4013-89D2-C65E31019625.jpeg
0AB7B22F-4C22-4102-AD7E-E55304198035.jpeg
293E55C3-1570-42AA-98C0-874DE3A97D5E.jpeg
 
Ik zou dit geen oppervlakkige lakschades willen noemen. Ik denk zo van de foto's dat het plaatselijk wel eens compleet door de lak heen kan zijn. (onderkant (bumper?) foto 1 en linkerkant van de verticale naad, foto 3?)
Voor het overgrote deel zal er veel verbetering te behalen zijn, maar of alles nog weg te polijsten is? Welke pads en poliijstmiddelen je daar voor nodig zal hebben?
Als je nog niks in huis hebt en met de hand wil gaan polijsten, dan is een oranje en een witte pad en een medium en een licht polijstmiddel wel handig.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Cordoba
Oof, op sommige plekken lijkt het er op dat er weinig aan te doen is. (Bijv. de hoek van de bumper)

Uiteraard valt er altijd wat te proberen en dan kan je kiezen uit meerdere gradaties polijstmiddel en bijbehorende pads. Denk bijv. aan een Monello - Handpad Oranje (medium) + een medium polijstmiddel zoals Monello - Mezzo.

Deze kan je afschalen met een fijne combinatie, zoals een witte handpad + Monello - Finale.

Als je een grove combi wilt, dan kan je kiezen voor een Gele handpad + Monello - Veloce.


Ooh, zie tijdens het typen dat @The Joy Of Detailing al goede info gaf. ;)
 
Ook ik denk dat je dit niet zomaar even weg kan polijsten echter zou ik gokken dat je +/-90% verbetering zou kunnen behalen waarbij een machine wel het makkelijkst zou zijn Volvo zou wel eens harde lak kunnen hebben namelijk.
Wellicht een idee om je woonplaats te laten vallen en wie weet is er iemand in de buurt bereid om te helpen.
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Op de eerste foto lijkt het alsof er een stuk lak weg is. Dit zou je kunnen opvullen en weer schuren + polijsten. ( Niet zomaar zelf aan beginnen ;) )

De andere schades zouden inderdaad wel eens voor een groot deel kunnen verdwijnen.
 
duo_applicator.jpg

Ah, de duopad heeft een gele kant, ik weet alleen niet hoe de hardheid en slijpgraad van die gele kant zich net zo verhoudt tot de oranje handpad als dat dit bij de Monello machinepads is. Zeker omdat de achterkant/midden van de pad zwart/rood zijn, en dat staat normaal voor finishing pad of zelfs een pad om wax aan te brengen, en is de vraag in hoeverre dat invloed heeft op het gebruik van de gele kant. Ik weet niet of @Dibbuz of @Tim meer duidelijkheid kunnen geven of de gele kant van de Duopad nu echt meer cutting geeft dan een oranje handpad.