• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opschalen van Pad/Polish combi

JP030

Detailing guru
27 okt 2019
511
135
Ik was bezig met de combi Meguiars D300 op Monello Geel. Ik moest echter drie keer poetsen voordat de swirls weg waren.

Wat zouden jullie doen? Hiermee doorgaan en gewoon drie keer poetsen of naar een zwaardere combi gaan. En zo ja wat?

Ik heb nog MF pads liggen die ik kan gebruiken. Ik zat ook te kijken naar De Scholl paarse of blauwe pads en dan misschien in combinatie met bijvoorbeeld Menzerna 300.

Ik begrijp dat je pas echt iets kunt zeggen als je het geprobeerd hebt, maar wat zouden jullie proberen?
 
Als je geen perslucht hebt zou ik geen MF of wol pakken. Ik zou in dat geval de witte sandwichpad van Scholl proberen.
 
  • Leuk
Reactions: JP030
Ik gebruik die Meguiars D300 vaak en steeds icm met de MF pads. Dus niet met foam. Dat product is ontworpen om met MF te verwerken. Ik ben grote fan; geen stof en weinig vervuiling en zeer mooi resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: JP030
Ik moest echter drie keer poetsen

Wat bedoel je daar precies mee?
Drie keer een dambordje of?

De Sandwich is wel een fijne idd. Op de XC60 (vorige auto) vaak gebruikt vanwege de knetterharde lak.
Persoonlijk ben ik ook wel fan van de blauwe en paarse Scholl. Is Scholl S3 niet een optie voor je?
 
  • Leuk
Reactions: JP030
Dank voor alle reacties. Ik ga eerst eens proberen hoe de combinatie D300 met MF pads werkt en dan ga ik ook de Scholl S3 eens proberen
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Jahe