• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Optimum producten, waar te koop?

Shorad95

Detailing rookie
21 jul 2010
2
0
Ik lees op buitenlandse sites veel over de producten van Optimum Polymer Technologies.
Deze fabrikant maakt de Optimum No Rinse Wash & Shine en de Opti-Seal waar je hier ook wel het e.e.a. over leest.
Ik zou er graag meer van gebruiken want de bovengenoemde producten hebben mij al overtuigd.
Hoe komen jullie aan deze producten en zijn deze ook in Nederland te krijgen want ik betaal me nu scheel
aan verzendkosten.

BVD voor een reactie
 
Wij kunnen bij interesse de producten mee laten komen. Enne welkom op het forum.

B.K. heeft de Optimum No Rinse getest, dus Bart, kom er maar in!
 
Verkrijgbaar middels de buitenlandse sites ;) ( edit: of wellicht stiekem wel via hier lees ik na het berichtje van Tim )
Los hiervan: in hoeverre heb jij je al goed verdiept in de producten die hier wel gewoon verkrijgbaar zijn ?
Hobbel naar de CC-webshop, staat boordevol mega goede producten en de reviews vind je hier.
Scheelt je boel verzendkosten ( vanaf €50 bestelling gratis thuisbezorgd ;) )

Ennuh .... welkom alhier
 
^^ Klopt :ja

Review laat inderdaad op zich wachten, vooral door tijdgebrek om het degelijk te doen. En half werk is geen werk.

Wat ik zover kan zeggen is:

Het doet inderdaad zoals het vermeld wordt op de website en andere forums, van waskrassen is er geen sprake, mss omwille van het feit dat ik het enkel heb gebruikt bij heel licht vervuilde auto's. Een licht stoflaagje, op zware vervuiling zou ik het liever niet gebruiken. Daar is de traditionele was nog altijd stappen voor.
Maar op heel warme dagen, en een licht laagje stof kan je er ideaal mee wassen in een garage, buiten gaat natuurlijk ook als je geen volle zon op de wagen hebt.
De polymeren maken de lak zeer zacht, en het residu wegvegen kan ook streeploos. Zuinig in verbuik, als ik me niet vergis gebruik ik een 40ml op 2 liter water.
Let wel ook op dat je iets pakt wat makkelijk uit te wassen is, een wollen handschoen is een 'no-go' wat die sluiten vuil in. En het is uiteraard de bedoeling dat het vuil makkelijk loskomt in je emmer met no rinse oplossing.

Verder zal ik het wat meer moeten gebruiken om echt uitsluitsel te kunnen geven over het niet krassen. Maar ik kan dus wel zeggen dat het een ideale oplossing is om binnen te kunnen wassen, wat het in de wintermaanden natuurlijk ook makkelijk maakt.
 
Zou de "No Rinse" een "veiligere" methode zijn dan Spray & Wipe te gebruiken. Spray & Wipe zou als wateless wash moeten kunnen, maar ik durf het toch nooit aan, hooguit met het schoonmaken van een paneel dat de dag ervoor nog gewassen is.
 
Ik heb zelf ook Optimum No Rinse.
Hoe ik het gebruik (zoals de instructies eigenlijk): 2 emmer manier wassen. Per paneel werken en na elk paneel meteen afdrogen.

Voor lichte vervuiling prima, zoals tijdens deze droge zomerse dagen als na een week er niet veel op zit. In de winter, met modder en zout, is een normale was wel de betere optie.

Verdund kun je het ook nog als pre-wash spray gebruiken, om het vuil nog beter los te weken. Het is in mijn ogen idd veiliger dan spray en wipe.
 
Blamm heeft Opti-Seal, gebruikt ie voor z'n velgen. Ik ben benieuwd naar z'n bevindingen.. dus Bart ga los!!