• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Optimum producten

Arfman

Detailing addict
5 jul 2009
149
62
46
Ik hoor, lees en zie de laatste tijd veel producten van Optimum gebruikt worden op de buitenlandse detailfora. Met name Opti-Seal is in Amerika erg populair, en van wat ik kan zien qua resultaten ook terecht.

Nu hoor (en zie) ik de laatste tijd ook veel over de nieuwe producten van Optimum, namelijk Optimum Hyper Polish Spray en Optimum Hyper Compound Spray. Dit zijn sprays die je op je polishing/finishing pads sprayt en afhankelijk van welke pad je gebruikt, hebben ze een bepaalde cutting/glossfactor. Spray je bijvoorbeeld Hyper Polish op een lichtgroene pad, kun je er goed mee finishen, spray je het op een oranje pad kun je er mee polijsten.

De resultaten die worden getoond zijn zeer overtuigend, en met name het gebruiksgemak schijnt groot te zijn. Je bent niet meer aan het "vechten" met de polish maar kunt gewoon lekker doorwerken. Iedereen die wel eens Inizio op geel of oranje gebruikt weet wat ik bedoel, je pad zit binnen no time vol met Inizio en dan moet je weer spoelen, doe je dat niet is het resultaat duidelijk minder, komen de korrels polish uit je pad zetten, etc.

Goed, nu dan de vraag: is Carclean van plan om deze producten aan te gaan bieden in haar webshop? Ik kan natuurlijk iets via eBay e.d. laten komen, maar ik bestel natuurlijk liever bij CC (kontkus alert :D)

Iemand die hier iets meer over kan zeggen? (Tim?) En wat vinden de andere detailers van de Optimum producten?
 
Wow .. 108 keer gezien en niemand heeft de moeite genomen om te reageren :weetniet

Blijkbaar weinig interesse, erg jammer wat mij leken die Polish en Compound spray wel iets. Nouja, heb eerst nog 2 complete Monello sets waar ik doorheen moet.
 
De leden zullen niet kunnen antwoorden over wat Carclean zal invoeren? Niemand die het weet, dus hierop reageren is wat moeilijk.

Verder denk ik dat het voorlopig niet aan het gamma zal toegevoegd worden. Maar er moet natuurlijk altijd iemand eerst zijn om te testen :cool:
 
heb er ook al hier en daar over gelezen, enkel de standtijd zou tegenvallen van de beschermende producten...
over de polisch niets dan positiefs
 
B.K. zei:
De leden zullen niet kunnen antwoorden over wat Carclean.com zal invoeren? Niemand die het weet, dus hierop reageren is wat moeilijk.

Verder denk ik dat het voorlopig niet aan het gamma zal toegevoegd worden. Maar er moet natuurlijk altijd iemand eerst zijn om te testen :cool:
Dat snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige Nederlandse "detailer" ben met interesse in Optimum producten.

Overigens wel een interessante test nicknameless, leuk om te zien hoe Zymol Glasur zoveel beter sheet dan de 2 sprayseals. Ben benieuwd hoe de prijs/kwaliteitverhouding tussen de 3 producten is, volgens mij is een potje Zymol Glasur makkelijk 100+ euro.
 
Inderdaad, de Zymol Glasur zit in een compleet andere prijsklasse als de andere twee producten in die review, dus dan mag er ook wat verschil in performance zitten toch ;) Je prijsindicatie is correct, een pot was rond de 130 euro.

Ik heb zelf 2 producten van Optimum gebruikt, de OptiSeal (in het filmpje te zien) en de No Rinse shampoo. Beide zeer goede producten in mijn ogen, maar niet perfect.

De OptiSeal is een hele goeie sealant, die uitblinkt in gebruiksgemak. De Aquartz Reload vind ik hier een goed alternatief voor, wat goedkoper ook nog.
No Rinse is een geval apart. Geen enkele shampoo in mijn collectie (stuk of 8) reinigt zo goed als deze, zonder een absurde dosis te gebruiken dan. Door de 'bijzondere' gebruiksaanwijzing, geur, en geen schuim, vind ik hem echter niet geweldig om te gebruiken. Ik kan me wel voorstellen dat veel mensen lyrisch zijn er over, want hij is echt goed.

Wat ik uit je beginpost niet goed snap, is het grote voordeel van de spray-polishes. Het aanbrengen en 'bijspuiten' snap ik, dat is inderdaad makkelijk. Maar de verzadiging van je pad is toch niet anders dan met een flacon met dikkere vloeistof?

Als je een licht polijstmiddel wilt wat je kunt opspuiten, kun je Poorboys World Professional Polish ook sprayen eventueel trouwens :roll
 
Blamm zei:
Wat ik uit je beginpost niet goed snap, is het grote voordeel van de spray-polishes. Het aanbrengen en 'bijspuiten' snap ik, dat is inderdaad makkelijk. Maar de verzadiging van je pad is toch niet anders dan met een flacon met dikkere vloeistof?
In de filmpjes op Youtube werd gezegd dat deze polish veel makkelijker te verwerken is, ten eerste doordat je pad niet meteen volzit, maar ook doordat je hem langer kunt gebruiken. Hij blijft (volgens de claims) werken zolang je blijft polishen, in tegenstelling tot reguliere polishers/compounds die na verloop van tijd hun werking verliezen en in stof veranderen.

Let wel: dit is van horen zeggen, daarom wilde ik het ook een keer proberen ;)
 
Hoi allemaal;

Misschien heb je er iets aan, maar na 2 jaartjes detailen begin ik wel wat dingetjes door te krijgen. Er zijn in deze wereld een groot aantal producten verkrijgbaar. Ik bedoel in de wereld der detailers. Heel ruw gesteld, kun je die producten in 3 grove categorieën verdelen:

1) rommel
2) goede producten met een zeer scherpe prijs/kwaliteitsverhouding
3) topproducten, soms met redelijke prijzen en soms met absurde prijzen

Bij CarClean tref je producten uit categorie 2 en 3. Goed tot en met topspul. Deze producten worden op tal van plaatsen geproduceerd. En vooral op verschillende plaatsen verkocht. Monello zul je vermoedelijk niet tegenkomen in een USA of UK shop.

In Engeland tref je een bepaalde 'lijn' van producten. Die producten zijn vooral voor de Engelse Markt leuk, omdat ze daar vandaan komen of omdat ze voor de Engelse verkopers heel interessant zijn om in te kopen.

Toch zijn al die producten in grote lijnen hetzelfde. Goede producten en topproducten.
Op de Engelse fora tref je enorm veel positieve berichten over bijvoorbeeld Finish Kare en Zaino. Naar mijn mening terecht, want ze behoren tot de categorie goede en topproducten. Maar Finish Kare en Zaino zijn niet per definitie beter dan bijvoorbeeld Wolfgang / Dodo of Collinite ......

Zaino en Finish Kare zijn producten die enorm interessant zijn voor de ENGELSE markt. Het zijn voor de verkopende shops interessante producten.

Toevallig ontwikkelde ik een voorliefde voor Zaino. Gewoon omdat dit product bij mijn manier van werken past. Maar de sealant van Wolfgang is net zo mega goed. De Red Mist is eveneens een belachelijk goede spray. Hyper Wash van Meguair's is een belachelijk goede shampoo. Finish Kare uit Engeland heeft ook een topshampoo in hun productlijn.

Optimum zal zonder meer ook behoren tot de categorie topproducten. Maar het zal absoluut niet beter zijn dan de producten die bij CarClean verkrijgbaar zijn.

Ik heb Eurow doeken uit Engeland. Geweldige doeken. Maar ik kan hier bij CarClean tal van doeken opnoemen die net zo goed of nog beter zijn.
Over heel de wereld kun je goede producten vinden. Het feit dat ze hier niet of moeilijk verkrijgbaar zijn, zegt niets over de kwaliteit.

Ik vind het wel eens leuk, om wat uit Engeland of USA te laten komen. Maar beter ????? Nee, gewoon net zo goed als alles wat hier verkrijgbaar is.
Optimum maakt gebruik van een technologie die wereldwijd bekend is. Die technologie kun je hier in Nederland ook gewoon vinden.

Wat ik bedoel is, laat je niet gek maken door al die revieuws. Natuurlijk is het goed spul. Maar niet beter of anders dan de topproducten die je hier kunt vinden.
Meguair's heeft het jarenlang kunnen redden door hun naamsbekendheid. Daar hebben die chauvinistische Amerikanen wel voor gezorgd. Maar het is hier nu net zo makkelijk te koop als over de rest van de wereld. En dan kun je ineens ontdekken dat ze toch ook wel wat 'mindere' productjes in hun lijn hebben.

Ik ben er mee gestopt. Overal ter wereld zijn hele goede spullen te koop. Qua verzendkosten en service ........ Tja, gewoon CarClean. Goed en Top !!!
 
Wauw Leonneke, erg goed geschreven!

Zelf zoek ik vooral spullen die ik fijn vind werken, en met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zo gebruik ik Collinite 915, Monello, Valet Pro Citrus bling, en doeken van Poorboys, etc, etc. Gewoon omdat ik tevreden ben over de prijs/kwaliteit.
 
Starck zei:
Zelf zoek ik vooral spullen die ik fijn vind werken, en met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Helemaal goed !!!! En zo héél, héél af en toe, komt er dan een product op de markt, wat zich weer op 1 of meerdere manieren echt kan onderscheiden van de rest. Ik heb een flauw vermoeden, dat Aquartz een dergelijk product is. Vermoedelijk ook de reden, waarom er op dit moment 'gevochten' wordt om de rechten van dit product.

De nano technologie is volop in ontwikkeling. Dat is wel grappig om te volgen. De standtijden worden steeds langer en er lijkt zelfs sprake te zijn van 'vullend vermogen'....... Daardoor kan het product zich gaan onderscheiden van andere producten. Qua verwerking en 'curing' kom je echter ook direct een aantal problemen tegen. Maar hoe dit ook allemaal moge gaan lopen, je ziet dat ook CarClean met die ontwikkelingen meegaat.

Heb bij Tim al voorgelegd om het product Car C. Quartz te dopen of iets in die geest .... :heart_eyes:

Voor mij zit de lol trouwens niet in de producten zelf. Het detailen zelf is toch waar het allemaal om draait. De producten zijn slechts gereedschappen in het proces. Ik heb absoluut een sterke voorkeur voor goede gereedschappen. Maar uiteindelijk bepaal je zelf voor 95 % het resultaat ........
 
Je hebt helemaal gelijk Leonneke. De reden dat ik echt in deze producten geïnteresseerd ben is de totaal nieuwe manier van verwerken (spray), langere werktijd en de "simpelere" manier van verwerken. Voor wat betreft de andere producten heb je denk ik gelijk, of het nu Mothers shampoo of Meguiar's is, dat merk je (ik in ieder geval) niet.
 
Heren,

Leonneke heeft wel degelijk een punt, op het gebied van van topproducten.
Dit is een zeer breed assortiment van geuren, kleuren, prijs en gebruiksgemak en hier zal de eindgebruiker altijd een bepaalde voorkeur hebben.

Het voordeel voor mij met de producten van Optimum is het lage verbruik en het gebruikersgemak i.c.m. eindresultaat.
Met een liter No Rinse kun je een flinke set vooruit, door de grote reinigingskracht hoef je echt maar weinig te gebruiken, met de Opti-Seal zet je makkelijk 35 middenklassers in de seal.

Ik ben nu druk aan het testen met de spray polish en compound van Optimum, de prijs lijkt in eerste instantie aan de hoge kant maar dat maakt het verbruik weer goed.
Tot nu toe ben ik erg te spreken over de resultaten die ik boek met deze producten.

De compound verpoederd niet zoals bij veel andere wel het geval is, ook een voordeel is dat je gelijk op toeren kunt beginnen doordat het makkelijk wegsmeert.
Ook is het een vreemde gewaarwording dat je tijdens dit proces even een stukje wegveegt om te kijken hoever je bent, en vervolgens met het residu doorgaat en eventueel bij sprayed.
De polish is ook super om mee te werken en geeft een goede afwerking, swirls zijn alleen met de polish al goed te doen ook omdat je lang door kan blijven gaan.

Nu ben ik alleen erg benieuwd wat het resultaat wordt na het wetsanden, hier wil ik deze week mee gaan testen.

Jullie snappen uit dit betoog dat ik persoonlijk erg te spreken ben over de Optimum lijn ;)

Ik zal wat foto's maken van een aantal polijst acties en ook als ik aan wetsande toekom houd ik jullie op de hoogte.

Goed gereedschap = het halve werk!