Op dit moment ik twee keer per jaar een stappenplan (wassen, kleien, cleanen, glazen, sealen, waxen) en eindig het met EX-P en Natty's Blue. Verder tussendoor vaak nog één keer opnieuw waxen en verder alleen wassen. Het is lekker te verwerken maar de standtijd en beading is ook weer niet bijzonder. Daarom wil ik wel eens wat anders, maar wat dan precies? Vervang ik alleen de Natty's of ook meteen maar de EX-P? Een andere was als Collinite lijkt mij wel wat, bijvoorbeeld de 845 of de 915, maar wat is naast vast en vloeibaar het verschil? En dan heb je ook nog eens de 476s, verschillen kan je zoeken, naar welke is nu daadwerkelijk beter? Of moet ik de stap van een nieuwe wax overslaan en naar andere producten kijken? SPN lees ik veel lovende verhalen over. Is dat puur vanwege gemak en standtijd of geeft het ook net zo'n mooie diepe glans als carnauba? En dan heb je ook nog van die gyeon ofzo, nog weer een stap verder? Ik weet het even niet meer. Het komt op een zwarte auto en ik doe alles met de hand, dat is het enige wat ik zeker weet. Heeft iemand tips?