• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opvolger van Natty's Blue

Gonadan

Detailing addict
8 dec 2012
33
55
Op dit moment ik twee keer per jaar een stappenplan (wassen, kleien, cleanen, glazen, sealen, waxen) en eindig het met EX-P en Natty's Blue. Verder tussendoor vaak nog één keer opnieuw waxen en verder alleen wassen. Het is lekker te verwerken maar de standtijd en beading is ook weer niet bijzonder. Daarom wil ik wel eens wat anders, maar wat dan precies? Vervang ik alleen de Natty's of ook meteen maar de EX-P? Een andere was als Collinite lijkt mij wel wat, bijvoorbeeld de 845 of de 915, maar wat is naast vast en vloeibaar het verschil? En dan heb je ook nog eens de 476s, verschillen kan je zoeken, naar welke is nu daadwerkelijk beter? :D Of moet ik de stap van een nieuwe wax overslaan en naar andere producten kijken? SPN lees ik veel lovende verhalen over. Is dat puur vanwege gemak en standtijd of geeft het ook net zo'n mooie diepe glans als carnauba? En dan heb je ook nog van die gyeon ofzo, nog weer een stap verder? Ik weet het even niet meer. Het komt op een zwarte auto en ik doe alles met de hand, dat is het enige wat ik zeker weet. Heeft iemand tips? :)

Ik heb voor in de zomer gekozen voor collinite 915 en nu deze winter heb ik gekozen voor Sonax Polymer Netshield. Waarom Polymer Netshield? Omdat de waterafstotendheid echt geweldig is en is ook langdurig. Opzich is de glans bij PNS zeker niet verkeerd. Maar ik denk een wax als collinite 915 geeft toch net een wat nettere glans.

Om toch nog even wat meer opties in de strijd te gooien: op een uni zwarte auto zonder twijfel Lime Prime (plus/lite afhankelijk van de staat van je lak, voor handmatig is plus misschien niet helemaal geschikt ten opzichte van de normale) en purple haze (pro). Hiermee heb je gelijk de laatste vier stappen van je stappenplan in twee producten. Heb je een metallic zwarte auto en vindt je flake pop wel belangrijk, zou ik wat anders adviseren.

Succes!

Zomers de colonite 915, geweldige glans door de grote hoeveelheid caranauba.
S'winters de colonite 476s, is een wax en sealant in een, zit dik 4-6 maanden.
Als je kijkt naar de prijs kwaliteitsverhouding is Colonite de beste keus die er is naar mijn mening.

Ook zou ik je een Dap adviseren, een goed machinaal gepolijste wagen glimt zoveel meer nog.

;) heb alleen de 915 van collinite dus ik stem ook voor
*na ontvetten heb 6 maanden standtijd gehaald.. best ok voor 1 laagje

Ik denk dat het al duidelijk is, maar toen ik je post las dacht ik ook meteen aan Collinite. Ik zou voor de 845 gaan. Kan je daarna nog kijken of je een vaste wax erbij neemt om af te toppen.

Collinite 476s

Vorige week aangebracht zonder problemen! Resultaat:

C8DED55F-3258-414E-8C51-CB858E561518_zpsnkws76ct.webp

foto22_zps571a9e30.webp

foto12_zpsdfb8b560.webp

foto_zpsdce0a091.webp

• Leuk
Reacties: Ric325i
Ik stem ook voor de 915. :ja

Ik haal over het algemeen ook ruim 6 maanden standtijd en de prijs kwaliteit is erg goed. Met het opbrengen wel heel dun aan brengen (als je denkt:zit er wel wat op?, dan is het al te veel;)) en kort laten hazen, anders kun je de sportschool opzeggen:-B

Voorjaar! Binnenkort maar eens wat 915 bestellen. Ga nog niet aan de ontvetter maar ga denk ik wel de sealant over slaan. Kijken wat het doet. Maar eerst nog wat nieuwe klei uitzoeken en spray erbij.

Aangezien iedereen hier over Collinite bezig is, is het misschien handig om ook wat extra opties te hebben. Ik zelf ben ook ooit begonnen met de Natty's Paste wax en mijn opvolgwax(en) zijn Dodo Juice waxen geworden. Ietsjes duurder maar heel goede waxen. Ik vind het aanbrengen/afnemen/uitpoetsen gemakkelijk en ze ruiken stuk voor stuk heerlijk (iets wat Natty's ook heeft). Er zijn waxen voor lichte, donkere, warme en alle kleuren. Als standtijd belangrijk is dan zijn er de pro versies en de hybrid versies. Ik gebruik zelf de kleine panel pots die voor 2-3 waxlagen goed moet zijn, maar ik denk dat ik er minstens 10 uit zo een potje haal. Gaat zo zuinig dat ik mezelf afvraag of ik wel voldoende gebruik maar dat heeft de standtijd, beading en sheeting voor mij altijd bewezen.

Ik zou ook voor een Dodo Juice wax gaan. De panel potjes gaan inderdaad lang mee, en zijn dus erg voordelig. Daarnaast zijn zeker de pro versies waxen die zich kunnen meten met de hogere markt segmenten, met een fantastische beading.

Aanbrengen van de 915 ging eigenlijk wel makkelijk, ik had zo weinig last van buffen dat ik mij dan alsnog afvraag of er wel genoeg op zit. ;)