• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opzoek een excentrische machine, eerst keer machinaal

Motorsport88

Detailing chief
12 nov 2018
87
75
Beste leden,



Ik ben hier nieuw op het forum, ik zal nog een topic aanmaken om me voor te stellen.
Ik had alvast een vraagje, ik doe al enkele jaren aan simpele detailing van mijn wagens.
Daar bedoel ik mee:

De wagen met de juiste producten reinigen en beschermen met een wax/coating en dergelijke dingen.
Dit alles enkel en alleen met de hand.

Merken waar ik vooral mee werk:

- Gyeon
- Autofinesse
- Poor boys
- Soft 99
- Aerospace
- Enz..

Nu ben ik van plan het wat professioneler aan te pakken.
Dit is wel enkel en alleen voor het eigen wagenpark, 2 wagens die best al goed onderhouden zijn.

Nu is mijn vraag:

Wat raden jullie aan kwa machine price range (140-230euro) 140euro voor enkel de machine of +- 230euro voor een soort van starterskit.
Black friday is ook in aantoch dus mss kan ik daar nog een extra deal in meepikken.


Mijn huidige wagenpark:

1x Bmw E90 -> Saphire black
1x Bmw E91 -> Le Man Blue (magnifieke kleur in goede staat).

Ik heb totaal geen idee of Bmw een harde of zacht lak is enz.
Daar heb ik nooit achter gezocht.
Kunnen jullie me wat op de goede weg zetten met het juiste materiaal?

Hieronder alvast mijn huidige(Le Mans Blue) en de vorige wagen(Melbourne red).


Alvast bedankt,
Mvg Senna


aee4a13893262ea50c68c140f38cabc2.jpg
ce8f5a7b5a3e5cf5065ab614d46ce4b7.jpg
9ea2bc61e0e297fd7e3a419d3e898f04.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Altijd +1 voor Le Mans blauw!! Welkom!

Persoonlijk denk ik dat je wagens over een harde lak zullen beschikken. De E-serie sowieso, daar heb ik nog nooit een zachte lak op gezien.
Als je qua polijsten nog niet alle producten hebt, is zo'n starterkit wel een aanrader. Zelf heb ik destijds de DAP900V3 genomen met het Scholl starterpack. Voor m'n eigen auto's nooit spijt van gehad, redelijk fool-proof dus ideaal om wat ervaring mee op te doen. Als je toch gaat bestellen, ga even lekker voor het forum zitten en lees wat topics over machinaal polijsten, dan vergeet je in ieder geval niks bij je bestelling.

Succes en we zijn benieuwd naar je resultaten!
 
Altijd +1 voor Le Mans blauw!! Welkom!

Persoonlijk denk ik dat je wagens over een harde lak zullen beschikken. De E-serie sowieso, daar heb ik nog nooit een zachte lak op gezien.
Als je qua polijsten nog niet alle producten hebt, is zo'n starterkit wel een aanrader. Zelf heb ik destijds de DAP900V3 genomen met het Scholl starterpack. Voor m'n eigen auto's nooit spijt van gehad, redelijk fool-proof dus ideaal om wat ervaring mee op te doen. Als je toch gaat bestellen, ga even lekker voor het forum zitten en lees wat topics over machinaal polijsten, dan vergeet je in ieder geval niks bij je bestelling.

Succes en we zijn benieuwd naar je resultaten!
Hey Wouter,


Thx man!

De rode is een F30, maar deze is de deur uit.
De E90 eerder hardere lak, had ik ook in gedachten..
Ik ga zeker eens rondneuzen op het forum en hopelijk een goede promo meepikken met black friday

En idd Le Mans Blue for the win! Heerlijke kleur en iets of wat zeldzamer.
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Sowieso de Melbourne red ook +1. De Dap900 is een leuke machine maar idd wat luidruchtig. Voor dat geld zijn er elders ook goede apparaten te koop, met grotere slag (15mm ipv 8) Als je black friday of de kortingen in de wintermaanden kunt afwachten dan heb je voor leuk geld een Dap.
 
Welkom
Je hebt al wat knap spul in huis.

Dap 900 v3 prima machine.
Niet gek duur.
Zijn wat luidruchtiger.
Je kan er bij langdurig gebruik een raar gevoel van in je handen krijgen door de trillingen.

Rupes en flex ook prima (licht overgewaardeerde) machines.
Trillen minder en werken maar een fractie sneller.
Maar kosten dan ook een arm en een been.

Bmw oudere modellen is de lak kneiter hard.
Nieuwe geen idee van maar staan wel bekend om hard.

Succes met de keuze.
Bedankt Bimmer!

Lijkt me duidelijk dat ik de Dap900 V3 eens moet bekijken!
 
Sowieso de Melbourne red ook +1. De Dap900 is een leuke machine maar idd wat luidruchtig. Voor dat geld zijn er elders ook goede apparaten te koop, met grotere slag (15mm ipv 8) Als je black friday of de kortingen in de wintermaanden kunt afwachten dan heb je voor leuk geld een Dap.
Over welke apparaten spreken we dan, en ik kan gerust black friday afwachten.
Ga ik 9 van de 10 ook zeker doen, je weet maar nooit.

En idd het Melbourne red is ook een Topkleur.
Wel een kleur die niet vuil mag zien, anders is het eerder een lelijke kleur.
Maar anders, Topkleur
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Hoi welkom!

Die F30 is idd lekker dik, jammer dat hij weg is.

In mijn ervaring heeft BMW t/m de E modellen altijd wel een harde lak.

Bij de f modellen wil het nog wel eens schommelen. Zo had mij oude F10 een knetter harde lak, maar heb ik ook wel eens auto’s gedaan in de zelfde kleur die met een medium combinatie goed te corrigeren waren.

DAP 900 is een prima machine. Helemaal als je er nog een iets kleinere steunplaat bij pakt. Mooiere allrounder kan ik niet zo 1,2,3 noemen.
 
Hoi welkom!

Die F30 is idd lekker dik, jammer dat hij weg is.

In mijn ervaring heeft BMW t/m de E modellen altijd wel een harde lak.

Bij de f modellen wil het nog wel eens schommelen. Zo had mij oude F10 een knetter harde lak, maar heb ik ook wel eens auto’s gedaan in de zelfde kleur die met een medium combinatie goed te corrigeren waren.

DAP 900 is een prima machine. Helemaal als je er nog een iets kleinere steunplaat bij pakt. Mooiere allrounder kan ik niet zo 1,2,3 noemen.
Thx kerel!

Ja de F30 was een 335i, deze begon te kostelijk te worden als je +40000km's doet per jaar..
Anders had ik hem niet weg gedaan.

De Le Mans Blauwe heb ik nu een 3-tal weken.
Bedoeling is deze dus wat op te frissen.
Dit is 1 van de laatst gemaakte 325d's met de 3.0L stage 2, dus ook geen straf.
 
Ik heb ook nog iets staan tussen mijn producten, geen idee of het goed spul is en/of ik dit gerust kan opgebruiken?

Heb dit ooit ergens bij gekregen..
e5a9147917c43bd9b2260abbe976f436.jpg
41d9d37eaf73886dbedf5ca246757ec5.jpg
 
Ik zou zeggen... gewoon lekker proberen, en als je tevreden bent met wat het doet, gewoon lekker gebruiken. ;)

Er zijn heus veel meer producten die hier niet besproken worden, of waar mensen hier geen ervaring mee hebben, die ook prima hun werk doen.
 
Ik zou zeggen... gewoon lekker proberen, en als je tevreden bent met wat het doet, gewoon lekker gebruiken. ;)

Er zijn heus veel meer producten die hier niet besproken worden, of waar mensen hier geen ervaring mee hebben, die ook prima hun werk doen.
Alright, ik zal alvast eerst het forum eens afschuimen hoe ik het best aanpak.
Welke pads eerst en met wat, het is allemaal nieuw voor mij.


Ondertussen mijn keuze maken kwa toestel, en op black friday hopelijk een extra korting scoren.
Het zal 1 van deze 2 sets worden denk ik.

Ohja wat ik me nog afvroeg, heb je voor smalle openingen ander spul, of geraak je met het grote toestel daar ook tussen, bv binnenkant deurklinken of spleten ik de diffusor achteraan..

1e828d17ba243f1dd30f41be7d26b634.jpg
828fb7f3d4426162238180d5abaaa232.jpg
 
Ik zou sowieso voor de rechter van beide gaan, gezien je kans op hardere lak. De eerste BMW die ik ooit deed was mijn eigen E91, met de DAP900v3. Die gele pad was ideaal voor de cutting stap, zonder deze was ik toch echt een stuk langer bezig geweest, waar ik nu op de meeste plaatsen al 2 hits met Scholl S3/Gele raffini pad nodig had.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik zou sowieso voor de rechter van beide gaan, gezien je kans op hardere lak. De eerste BMW die ik ooit deed was mijn eigen E91, met de DAP900v3. Die gele pad was ideaal voor de cutting stap, zonder deze was ik toch echt een stuk langer bezig geweest, waar ik nu op de meeste plaatsen al 2 hits met Scholl S3/Gele raffini pad nodig had.
@Wouter, dit was ik ook al aan het denken, thx for the tip!
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Voor iets lastiger plekken kun je de kleinere 4" pads op de DAP900 zetten (bijpassende steunplaat zit ook bij de machine als het goed is), en voor echt lastige plekken kun je óf aparte handpads gebruiken óf gewoon de pad van de machine trekken en die hoekjes met de machinepad in de hand doen.
 
  • Leuk
Reactions: Motorsport88
Voor iets lastiger plekken kun je de kleinere 4" pads op de DAP900 zetten (bijpassende steunplaat zit ook bij de machine als het goed is), en voor echt lastige plekken kun je óf aparte handpads gebruiken óf gewoon de pad van de machine trekken en die hoekjes met de machinepad in de hand doen.
Thx @Cordoba!

Trouwens heren, kom ik met zo een powerkit bv toe met mijn pads die erbij zitten.
Of is het best enkele extra bij te bestellen, zoja dewelke.

Of kom je ruim toe met de bijgeleverd set voor 2 auto's een 1ste keer te doen..
 
Je kan met één pad 100 auto's doen, bij wijze van spreken. Zolang je de pad maar schoonmaakt! :p

Gemiddeld gezien, en we nemen even een grove combinatie van pad + polijstmiddel, maak je een pad schoon na zo'n 2 hits.Een '' hit '' is in mijn ogen polijstmiddel op je pad doen en een werkvlak van zo'n 50 x 50cm polijsten en het polijstmiddel goed bewerken. Wanneer je hetzelfde vlak opnieuw gaat polijsten en dus opnieuw polijstmiddel op je pad doet en wederom gaat polijsten, is dat opnieuw een hit.

Dit is heel globaal bekeken. ;) Dit werkvlak kan een kwart van een motorkap zijn, maar soms heb je te maken met een zeer grote motorkap en moet je het wat aanpassen. You get the picture.

Als je één pad van een gradatie in je Powerpack hebt, dan zul je dus redelijk snel deze pad al moeten gaan wassen. Wanneer je meerdere van deze gradatie hebt, dan kun je dus achterelkaar door en dan pas een zooitje pads gaan wassen.


Pads die vollopen met polijstresidu en vuil zullen sneller slijten en minder correctie geven. Mijn motto: Beter te vroeg wisselen/wassen dan te laat. :p
 
  • Leuk
Reactions: Ozy en Motorsport88
Je kan met één pad 100 auto's doen, bij wijze van spreken. Zolang je de pad maar schoonmaakt!

Gemiddeld gezien, en we nemen even een grove combinatie van pad + polijstmiddel, maak je een pad schoon na zo'n 2 hits.Een '' hit '' is in mijn ogen polijstmiddel op je pad doen en een werkvlak van zo'n 50 x 50cm polijsten en het polijstmiddel goed bewerken. Wanneer je hetzelfde vlak opnieuw gaat polijsten en dus opnieuw polijstmiddel op je pad doet en wederom gaat polijsten, is dat opnieuw een hit.

Dit is heel globaal bekeken. ;) Dit werkvlak kan een kwart van een motorkap zijn, maar soms heb je te maken met een zeer grote motorkap en moet je het wat aanpassen. You get the picture.

Als je één pad van een gradatie in je Powerpack hebt, dan zul je dus redelijk snel deze pad al moeten gaan wassen. Wanneer je meerdere van deze gradatie hebt, dan kun je dus achterelkaar door en dan pas een zooitje pads gaan wassen.


Pads die vollopen met polijstresidu en vuil zullen sneller slijten en minder correctie geven. Mijn motto: Beter te vroeg wisselen/wassen dan te laat. :p
Bedankt Quantoxx voor de deftige uitleg!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik zou minstens 2 pads per hardheid die je gebruikt aanschaffen (dus pakket en losse extra pads bij elkaar), eventueel kun je van iedere padsoort een 4" en een 5,5" pad pakken. Als er dan iets gebeurt met een pad waardoor deze niet meer bruikbaar is, heb je er toch nog één met dezelfde cuttingfactor, ook al is de maat dan anders. Als je eenmaal aan het polijsten geweest bent, weet je ook welke pads je veel gebruikt, en kun je daar extra exemplaren van bestellen.

Als je netjes werkt (en schoonmaakt) kun je heel lang met pads doen, 10-20 polijstbeurten met een pad is goed mogelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Motorsport88