• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opzoek naar een fatsoenlijke hogedrukreiniger.

R.O.Y.

Detailing rookie
13 okt 2013
9
0
Ik ben net nieuw op het forum hier en ik wil graag wat vaker auto's gaan poetsen. En ben dus opzoek naar een beetje degelijke hogen druk reiniger. Ik heb een Karcher gezien maar er zullen er vast meer zijn maar wat is een beetje een goeie?

Karcher of Nilfisk maakt niet zoveel uit
Voor de duurzaamheid laat die met een kunststof pomp staan
De kleintjes zijn niet voor onze hobby
Neem er een die neer dan 100 bar aan kan
En vervolgens goed onderhouden
Filter op de ingang en 's winters leeglaten en vullen met antivries

Slechte HD's zullen er niet echt zijn , hoewel er ook goede en minder goede auto's zijn ......
Wat ik zou aanraden is het volgende :

- geen plastic pomp , ga minimum voor een alu
- kies voor een oprolhaspel
- minimum 8 meter slang , liefst langer
- versterkte slang met staalinleg , zo vermijd je "knikken" van de slang
- rechtopstaand model , neemt minder plaats in als een model dat je bvb zou moeten neerleggen om mee te werken
- automatische aan/uit bij het indrukken van het pistool
- makkelijk te verrijden , ook tijdens het werken ermee .

Al deze eigenschappen zal je niet vinden in een HD die minder dan 200 € kost , eerder +- 265 €

Naast Kärcher is er dus ook Nilfisk en nog minder bekend is een.......Stihl HD .

Volgens mij is Stihl een gelijk(w)aardige HD als Nilfisk .

In dit topic is dezelfde vraag gesteld , lees dit zeker ff door voor je een besluit neemt :

https://forum.Carclean.com/cc_postst15313/Aankoop-nieuwe-hogedrukreiniger--Karcher-2-325-of-Nilfisk-C110-3.aspx?=

+1 voor de oprolhaspel. Heb zelf een Nilfisk en die is ideaal.
Het mooie aan de Nilfisk is dat het pistool onafhankelijk kan draaien t.o.v. de slang waardoor je nooit zit te kloten met die slang.

Let bij Nilfisk ook op dat je een HD koopt met een soepele slang. Ik heb de "harde" versie en dat kl#te ding blijft krullen

Of dat bij Karcher ook het geval is kan ik je niet vertellen

Bedankt voor de info. Ik ben eruit.

Dit ding wil ik :[MOD]Commerciele link verwijderd, deze zijn niet toegestaan, zie ook onze forumreglementen[/MOD]

Zo te zien met de verkeerde slang en daar ga je spijt van krijgen.
Je moet een versie hebben met de 10 meter rubber met staalinleg slang.

Zelf heb ik deze en ben er zeer tevreden over;

[MOD]Commerciele link verwijderd, deze zijn niet toegestaan, zie ook onze forumreglementen[/MOD]

Die laatste heb ik ook :ja

10 meter , haspel , staalinleg , nog geen moment spijt van dat ding...........mogelijk vind je deze voor 270 € zonder al de extra's ........die je toch nooit gebruikt of later kan bijkopen als het budget het toelaat .

Toen ik die van mij kocht , kreeg ik er een ( gewone ) borstel bij ( nog nooit gebruikt) voor de som van 285 € alles netjes opgestuurd , moest er dus zelfs de deur niet voor uit. (kwam ook van die laatste link )

Zit wel €100 prijsverschil in Frans

Maar idd die flexibele slang is geld waard. Die rioolreinigingsslang is ook nooit weg en de patio cleaner zit er ook gelijk bij, maar het moet wel binnen je budget passen.

Excuus, was er even aan voorbij gegaan dat dit soort links hier niet zijn toegestaan.

Om het verhaal weer compleet te maken;

Roy had gelinkt naar een Nilfisk E 130.2-10 PAD X-TRA met een stugge 9 meter slang en ik naar een Nilfisk E 145.2-10 PAD X-TRA met een 10 meter gewapende slang.

+1 voor de slang...die duurdere is echt vele malen beter.
De Nilfisk is zeker geen slechte keuze...nooit een plastic pomp. degelijk spul.

die slang is inderdaad een punt om op te letten. Ik heb een Nilfisk zonder die gewapende slang, en je zou je benen breken over die krullende HD-slang...

Ik heb een kleine dichting in het pistool moeten vervangen. De dichting was gescheurd, en daardoor bleef de HD spuiten, of je nu het pistool indrukte of niet. Wat prutswerk, maar het viel wel mee (zelfs voor een techneut van mijn niveau)

Nu zit ik door die linkjes heen te bladeren, maar zie daar een schuimunit staan, is deze net zo goed of geschikt voor het gebruik van foam? En is de foamlans voor de nilfisk alto hier geschikt voor?

Dat ding wat er bij Nilfisk standaard bij levert is waardeloos.

Autobrite heeft ook een foamlans voor de nilfisk. Binnenkort komt ook de Monello versie