• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Orange peel in mijn lak, hoe kan ik dat verwijderen?

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
68
65
Hallo allemaal,
Heb voor 3 weken terug een ander auto gekocht . Deze is naar ik nu zie overgespoten ( ??) en heeft her en der sinaasappelhuid.

De auto is zwart en baal er verschrikkelijk van dat na lang sparen en nu eindelijk de auto gekocht te hebben ik ondek dat de lak niet erg mooi is ..

BVD

[mod]Ons forum is niet bedoeld voor zoektochten naar detailers of bedrijven[/mod]

Elke auto heeft sinaasappelstructuur in de lak. Het is onmogelijk om zonder te spuiten.
Alleen is het op de ene auto erger dan de andere.

Tegenwoordig worden lakken extra dik gespoten om stofjes e.d. te verbergen zodat deze niet meer eruit geschuurd hoeven te worden.
Om dat weg te krijgen is een flinke klus en niet geheel zonder risico.

Hallo. Welkom op het forum. Leuk dat je jezelf even voorstelt :-d

In ieder geval, dit forum heeft ook een zoekfunctie. Als ik als zoekterm gebruik: "sinaasappelhuid", vind ik onderaan de pagina het volgende:

https://forum.Carclean.com/cc_postst14870/-Review-C-Pro-Orange-peel-pads--Update-2--extra-foto-s-Carclean-nl-busje.aspx

Met die pads i.c.m. een rotary en een polijstmiddel met veel oliën kun je orange peel dus te lijf gaan.

Let op: Kennis en ervaring over het werken met een rotary is wel nodig, voordat je deze pads gebruikt. (=dus +1 met bericht van Dibuzz hierboven)

Wat Dibbuz zegt.
Ik zou er geen tijd/geld/energie in steken, het risico dat je het verkloot is vele malen groter dan dat je tevreden bent met het resultaat.

Ik dacht ook meteen aan de de Denimpads....
Mijn dak is laatst opnieuw gespoten en die heeft ook lichte orange peel. Ik pak het komende zomer wel een keer aan.

Heb er zelf ook ervaring mee en wat Dibbuz ook al aangeeft gaat er veel, heel veel werk in het gebruik van deze pads zitten.
Daarnaast is het gebruik van een lakdikte meter erbij ook zeker geen overbodige luxe.

De Denim pads zijn een veiligere keuze dan wetsanden omdat je minder hoeft na te behandelen voor het zelfde resultaat :-d

Bij wetsanden is het ook verstandig een lakdikte meter erbij te hebben.

Wetsanden van een hele auto is wel even werk als je dit goed wil doen.
Ben er zelf mee bezig nu,zit al op 2 dagen werk.
En ook daar heb je een lakdikte meter bij nodig.