• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Orange Peel

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hey,

Orange Peel, wat is het en waar komt het vandaan?

ik weet dat het meestal voorkomt bij wagens die slecht gespoten zijn.

Maar kan je het ook op andere manieren verkrijgen?

Vandaag was ik namelijk een Opel Insignia van z'n hologrammen aan het ontdoen mbv een poliermachine met 3M Gele polishpad en de 3M Ultrafine polish.
Nadat ik dit werk gedaan had, dacht ik dat de orange peel wat meer aanwezig was dan voorheen. Kan dit?
Er waren wel enkele kleine stukjes uit de pad die ik gebruikte dus ik weet ook niet of deze nog mag gebruikt worden?

google is je vriend...
orange peel heb je niet verergerd door polijsten, kan wel meer opvallen doordat de reflectiewaarde van je lakwerk veranderd is

Een stukje uit de pad is minder risicovol dan een gedeeltelijk los stukje
Een stukje wat er wat uithangt kan dubbelklappen en dan heb je opeens meer effect
Belangrijkste is dat de pad vlak blijft en het product niet ophoopt

ok, thnks!

wat kunnen jullie aanraden voor pads?
ik heb nu een poliermachine van een vriend ter beschikking, maar zou zelf pads willen kopen?

zijn die Dodo juice pads goed? en kan je die later ook gebruiken voor een DAP? of zijn dit vss pads

Wout_RS;317577 zei:
zijn die Dodo juice pads goed?

Ik ben er vrij zeker van dat ALLE pads die je bij cc koopt , uitvoerig getest zijn , een miskoop is zo goed als uitgesloten .

Sommigen werken liever met 1 bepaald merk/type : uitproberen dus.

Welk "soort" van polijstmachine heb je ter beschikking : DAP of enkel roterend ? ( uit je tekst vermoed ik een rotary ? )

Deze week heb ik een roterend toestel ter m'n beschikking van een vriend. Namelijk een Flex 3403.

Maar ik ben op zoek naar een DAP voor mezelf. En zou graag dus pads kopen die zowel op een rotary als op een DAP gaan.

Of zijn dit vss soorten pads?