Oranje peel aanpakken van Fiat 500

Discussie in 'Geavanceerd lakherstel' gestart door Twente1, 17 jun 2017.

  1. EJ2NH503P

    EJ2NH503P Detailing chief

    Lid sinds:
    14 jan 2016
    Berichten:
    426
    Leuk bevonden:
    388
    Ik gebruik die LHR75 echt voor alles. A-stijlen, dorpels, spiegels, bumpers, spatborden, delen van de motorkap en deuren. Met wat goede wil doe je er zelfs een compleet scherm mee. Kan echt veel meer dan alleen spotrepair.
     
    Dieter, Altos en Zluytr vinden dit leuk.
  2. Zluytr

    Zluytr Detailing guru

    Lid sinds:
    25 nov 2014
    Berichten:
    1.597
    Leuk bevonden:
    1.188
    Sterker nog.. Ik kan niet meer zonder!

    En ik doe erg weinig spotrepair.
     
    Dieter vindt dit leuk.
  3. Sugr_81

    Sugr_81 Detailing addict

    Lid sinds:
    12 apr 2016
    Berichten:
    299
    Leuk bevonden:
    78
    Amai, oke dan dat scheelde een haartje dan
     
  4. Sugr_81

    Sugr_81 Detailing addict

    Lid sinds:
    12 apr 2016
    Berichten:
    299
    Leuk bevonden:
    78
    Vind je dan voor zulke plaatsen een Flex Pe compact rotary niet beter omdat je lokaal kan werken of heb ik het mis?
     
  5. Quantoxx

    Quantoxx Detailing guru

    Lid sinds:
    4 mei 2015
    Berichten:
    5.398
    Leuk bevonden:
    2.261
    Blijft dan toch een verschil tussen D/A en rotary. :)
     
  6. tembaco

    tembaco Detailing guru

    Lid sinds:
    12 nov 2009
    Berichten:
    2.649
    Leuk bevonden:
    1.860
    Ibrid kan ook op rotary stand gebruikt worden. Als je op zulke nouwe randen werkt wil je geen uitslag vanwege de precisie en dus stel je hem in op rotary.
     
    Sugr_81 en Blade vinden dit leuk.
  7. Twente1

    Twente1 Detailing trainee

    Lid sinds:
    29 mrt 2016
    Berichten:
    7
    Leuk bevonden:
    3
    Oke duidelijk, het dus geen gemakkelijke klus, maar wie wil er mij mee helpen in de buurt van twente
    heeft geen haast
     
  8. opelmark

    opelmark Detailing chief

    Lid sinds:
    21 aug 2011
    Berichten:
    775
    Leuk bevonden:
    48
    ik las het als zijnde enkel geschikt voor kleine oppervlakken en niet iets groots als een motorkap of een dak, mocht dat niet zo zijn dan zat ik er naast.
     
  9. Zluytr

    Zluytr Detailing guru

    Lid sinds:
    25 nov 2014
    Berichten:
    1.597
    Leuk bevonden:
    1.188
    @opelmark In de wat nieuwere auto's, en vooral BMW heeft een een handje van. zitten heel veel vouwen en bollingen. Op de motorkap, maar ook aan de zijkanten.
    Vooral als je met Rupes werkt, merk je dat de pads van zowel de 15 als de 21 wat groot zijn, en soms wat te lomp om het ideale resultaat te behalen. Met een DAP heb je daar wat minder last van.

    Dan krijg je snel naar de Mini. Op meer delen dan je denkt.

    Dit kan natuurlijk ook met een DAP met een iets kleinere steunplaat... Maar het oog wil ook wat :cool:
     
    opelmark vindt dit leuk.
  10. Quantoxx

    Quantoxx Detailing guru

    Lid sinds:
    4 mei 2015
    Berichten:
    5.398
    Leuk bevonden:
    2.261
    Kan ik mij zeker iets bij voorstellen! Met de DAP kan je veel doen, met een 21 + 7'' pads ook wel, maar het voelt dan alsof het slimmer/beter/makkelijker kan, zeg maar. :p

    Naast mijn DAP en 21 zou ik graag een rotary willen voor de hardere lakken en een Rupes Mini voor de fijnere delen. Met die 4 machines en cones kan je alles aan! xD
     
  11. Zluytr

    Zluytr Detailing guru

    Lid sinds:
    25 nov 2014
    Berichten:
    1.597
    Leuk bevonden:
    1.188
  12. Quantoxx

    Quantoxx Detailing guru

    Lid sinds:
    4 mei 2015
    Berichten:
    5.398
    Leuk bevonden:
    2.261