• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oranje peel aanpakken van Fiat 500

Twente1

Detailing trainee
29 mrt 2016
11
35
58
Hallo allemaal,

Ik wil de oranje peel aanpakken van de Fiat 500, deze is 3 maand oud, de machine is een Rupus mini samen met Denimpads (advies merk ?) 8 stuks totaal (het is een cabrio) en met Scholl s3 wil ik de auto aanpakken, welke snelheid moet ik aanhouden, ik wil eindigen met scholl s30 of s17 (advies) met scholl oranje pad, als bescherming een Sonax PPN, zijn deze stappen goed en waar moet ik nog meer rekening mee houden ?, of betere alternatieven
 
Hallo lieve mensen van dit KookForum.

Ik wil graag een 4 sterren - 12 gangen menu voor 5 personen bereiden.

Ik heb een gourmetstel met steelpannetjes (welke pannetjes moet ik kiezen) ik heb 4 pannetjes (voor 5 personen) en met vlees van de Wibra wil ik gaan koken, hoe heet moet ik de plaat maken en wil de afzuigkap op stand 10 zetten, garnering doe ik met een paraplu. is dit een goede manier? :)


:) ;) :)
 
  • Leuk
Reactions: dweomir, SvA en Jdb
Hallo lieve mensen van dit KookForum.

Ik wil graag een 4 sterren - 12 gangen menu voor 5 personen bereiden.

Ik heb een gourmetstel met steelpannetjes (welke pannetjes moet ik kiezen) ik heb 4 pannetjes (voor 5 personen) en met vlees van de Wibra wil ik gaan koken, hoe heet moet ik de plaat maken en wil de afzuigkap op stand 10 zetten, garnering doe ik met een paraplu. is dit een goede manier? :)


:) ;) :)
Ow neeee de behulpzame @Quantoxx is een paar vijzen kwijt na al die vragen. Quantoxx this wekend, Yes wekend
93491dde1243a368df48a20f2c8c58b9.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Twente1
@Twente1 orange peel pak je best weg met een rotary. Met Rupes mini zou het eeuwig duren. En een gouden tip, er zijn een paar topics op deze forums te vinden. Deze is alleszins niet zoals een sinaasappelsien afschillen en klaar. Maar heel goed voorbereiden. Succes!
 
  • Leuk
Reactions: Twente1 en Quantoxx
Oke ik heb wel een aantal auto's gedaan met de Rupus, ik kan wel een Dap lenen van iemand, zal dan eerts met gewone pads een auto polijsten, als ik een aantal filmpes bekijk lijkt de moeilijkheidsgraad wel mee te vallen, wie wel er mij mee op weg helpen in de buurt van twente ?
het lijkt mij een uitdaging omdat de fiat (een metaal kleur) mooi strak te krijgen, we willen de auto voor een lange tijd houden
heb ik dan aan 14 pads wel genoeg ?, het is een cabrio, en de scholl combi is ook goed
 
Hallo lieve mensen van dit KookForum.

Ik wil graag een 4 sterren - 12 gangen menu voor 5 personen bereiden.

Ik heb een gourmetstel met steelpannetjes (welke pannetjes moet ik kiezen) ik heb 4 pannetjes (voor 5 personen) en met vlees van de Wibra wil ik gaan koken, hoe heet moet ik de plaat maken en wil de afzuigkap op stand 10 zetten, garnering doe ik met een paraplu. is dit een goede manier? :)


:) ;) :)
Rustig maar niet iedereen is een profi zoals jij ;)
 
Wat bij een orangepeel behandeling onmisbaar is is een lakdiktemeter.

De 500'tjes die ik tot op heden heb gepolijst hadden allemaal een hele zachte lak.
Je moet minimaal 2-4x een deel behandelen voor je de peel zichtbaar verminderd.
Daarna moet je nog gaan afbouwen. Als je niet kan zien hoe hard je inteert op je lak dan is het ook lastig te bepalen waar je moet stoppen.

Grote gevaar met die peel pads is dat het na iedere hit nog strakker wordt als de keer ervoor.
Het is daardoor erg lastig te bepalen waar je wil stoppen.

Orange peel moet je mijn inziens eigenlijk met een roterende machine uitvoeren en niet met een D/A zoals een dap of 75, zeker niet op een zachte lak zoals onze 500tjes.

Belangrijke tips :
- blijf lakdikte goed in de gaten houden,
- zorg voor voldoende pads,
- plak niets af met plakband,
- zorg voor voldoende inspectiemiddel zoals Gyeon Prep,
- trek er voldoende tijd voor uit.
Als ik het zo inschat dan ben je met een 500C zeker een dag aan het orange peelen en dan moet je deze daarna nog afbouwen.
 
Ik ben het wel eens met @Twente1 over het feit dat het er makkelijk uitziet. Het ziet er uit alsof je met een machine gewoon over de lak gaat, met denims, en de boel word mooier. :)

Maja...

- Om kunnen gaan met een rotary. (Vlak polijstbeeld)
- Weten wat de werking is van de denimpad.
- Weten wat orange peel precies is, ontstaat en verholpen kan worden.
- Herkennen wat je ziet tijdens het werk.
- enzvoooooorts. :p

Ik ben recent wat vaker bezig geweest met orange peelen middels schuurpapier op zowel lakken mét blanke lak als zónder blanke lak. Ik kan ook "gewoon" de denimpads pakken, maar ik wilde eerst zoveel mogelijk weten/zien/voelen/proeven van het hele gebeuren. :)
 
  • Leuk
Reactions: Twente1
Regel of koop eerst maar eens een sloop motor kap, ga daar eens op oefenen.

Een video op you tube kan er heel makkelijk uitzien, maar ben het wel eens met @Quantoxx, Orangepeel doe je niet even.
Ik durf te zeggen dat ik kan polijsten, polijsten leer niet door een video te kijken, maar leer je door te doen.
En nee niet 2 keer een nieuwe auto, maar 10 keer of meer een auto vol met swirls en diepe krassen.
 
Ik heb maar een paar uur ervaring met een rotary. Daarna kreeg ik een DAP en maakte hier veel meters mee. Vervolgens volgde ik een Rotary-clinic bij Carclean en stond toen een partij te kutten! :)

Gewend geraakt aan excentrisch polijsten en dan merk je écht wel dat een rotary flink wat power in huis heeft en er bij verkeerd gebruik meer gezeik onstaat dan dat je oplost, haha! Iedereen kan een rotary op de lak zetten en correctie krijgen, maar je polijstbeeld is alles behalve egaal. :p
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ik ben het wel eens met @Twente1 over het feit dat het er makkelijk uitziet. Het ziet er uit alsof je met een machine gewoon over de lak gaat, met denims, en de boel word mooier. :)

Maja...

- Om kunnen gaan met een rotary. (Vlak polijstbeeld)
- Weten wat de werking is van de denimpad.
- Weten wat orange peel precies is, ontstaat en verholpen kan worden.
- Herkennen wat je ziet tijdens het werk.
- enzvoooooorts.

Ik ben recent wat vaker bezig geweest met orange peelen middels schuurpapier op zowel lakken mét blanke lak als zónder blanke lak. Ik kan ook "gewoon" de denimpads pakken, maar ik wilde eerst zoveel mogelijk weten/zien/voelen/proeven van het hele gebeuren. :)
@Quantoxx Ik volg je nog altijd en ben benieuwd naar je project over wetsanding. Das pas nen dikke boterham.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Tja dat is wat rup er zelf van zegt : https://www.xxxxwil geen reclame maken xxxx/rupes-lhr75e-dlx-bigfoot-mini-excentrische-poetsmachine-gratis-polijstmiddel
is een krachtige mini poetsmachine voor spotrepair werkzaamheden, spoilers, sideskirts en andere moeilijk bereikbare plekken.

dus niet mij afschieten ;)
Dat is toch niet wat er staat, dat deze enkel voor spotrepair dient? "De mini is geschikt voor spotrepair EN spoilers, moeilijk bereikbare plekken etc etc".
Met andere woorden; je kan deze gebruiken als spotrepair EN/OF gewoon voor vlakken te polijsten.