• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Otto BMW E39 zwart

Welkom Otto!

Zoals je al kan zien, liggen de MENINGEN erg uit elkaar en bij sommige dingen liggen de voorkeuren juist bij 1 product. Dit komt voornamelijk door het feit dat vrijwel alle producten simpelweg hun ding goed doen, maar de voorkeur voor prijs / kleur / geur / verwerking / etc. net even anders is,

Denk aan één van de eerste dingen die je tegenkomt; Shampoo. - De ene shampoo kost geen drol, maar reinigt wat minder. De andere shampoo kost aanzienlijk meer, reinigt iets beter en ruikt heerlijk. De andere shampoo kost ook wel wat, reinigt ook prima, maar moet je bijna puur gebruiken en word daardoor nóg duurder, etc. Allemaal doen ze hun ding, anders heeft Carclean.com ze niet in de schappen liggen.

(Er zijn ook mensen die een shampoo slecht vinden omdat hij niet schuimt... :P )

Ik heb onderaan mijn berichten een link staan naar een basispakker voor de beginner. Dit pakket is samengesteld aan de hand van mijn eigen ervaringen, gebruikerservaringen, info van het forum en er is ook enigszins gekeken naar de prijzen van producten.

Ik zal jouw onderstaande lijstje eens nalopen en mijn bescheiden mening ook geven;
(Ik ben niet echt een Meguiars fan; teveel All-in-One producten en hoge prijzen) + (Links moeten nog omgezet worden naar de .com versie)

100047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml € 15,99 € 15,99
icon_stock_green-gif.91350.gif
Paint Cleaner met korrel om de reinigingskracht iets meer power te geven. Zoals ook al door anderen geadviseerd, zou ik deze vervangen door PoorBoys World - Professional Polish (473ml) Deze is veelzijdig en dus breed inzetbaar.
100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 18,99 € 18,99
icon_stock_green-gif.91351.gif
Ikzelf vind het fijn om met een dikke washandschoen te wassen. Deze nemen veel water op en tijdens het wassen dus veel ''glijmiddel''. Echter zou ik deze vervangen door de Gyeon - Smoothie. Deze handschoen heeft een gesloten vezel is wat veiliger voor de lak.
100733 Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml € 20,49 € 20,49
icon_stock_green-gif.91352.gif
Ik heb deze zelf niet gebruikt. Ikzelf gebruikt de al eerder geadviseerde Monello - NonFerro. Dit is een ijzerverwijderaar met als bonus goede reinigende eigenschappen. De NonFerro is zeker goed spul, maar aan de prijs. Dus, mensen kiezen soms een velgenreiniger die ook remstof (ijzerdeeltjes) aan kan pakken. Echter blijft mijn keus NonFerro of de vergelijkbare Dodo Juice - Ferrous Dueller omdat deze ook veilig zijn en zelfs op je lak gebruikt kunnen worden.
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 19,99 € 19,99
icon_stock_green-gif.91353.gif
Een glaze is inderdaad aangeraden als er niet gepolijst word. De Black Hole is een populaire keuze. (Black Hole voor donkere kleuren, White diamond voor lichte kleuren)
101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml € 12,99 € 12,99
icon_stock_green-gif.91354.gif
Wederom een populaire keuze door zijn prijs, geur, verwerking.
101164 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black € 3,99 € 3,99
icon_stock_green-gif.91355.gif
Ook zoals eerder geadviseerd, zou ik kiezen voor een aantal Monello - Disco Rosso. Fijne pads voor vele doeleinden. (Wax/glaze/dressing/etc)
101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 24,99 € 24,99
icon_stock_green-gif.91356.gif
Populaire keuze. Zeer goede prijs-kwaliteit. Dit is de vloeibare vorm, redelijk hufterproof (te dik aanbrengen is killer, bij deze minder) en machinaal aan te brengen. Als je toch (nog) geen machine hebt, zou ik kiezen voor zijn vaste broertje; 476s. Deze heeft een iets langere standtijd. (Populaire winterkeuze)
102092 Monello - Wash Mitt € 12,99 € 12,99
icon_stock_green-gif.91357.gif
Een tweede handschoen word vaak aangeraden. Ikzelf heb er momenteel een stuk of 3-4, maar gebruik eigenlijk alleen de Gyeon - Smoothie als main mitt en de Monello - Thick mitt of dunne mitt als de onderzijden erg vies zijn. Goed en regelmatig spoelen is de way to go.
102118 Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay. € 29,49 € 29,49
icon_stock_green-gif.91358.gif
Deze klei is de meest voordelige klei. Most bang for your Buck. Daarnaast is de klei ook vrij zacht tot medium en de kans op marring is dus minimaal. Echter zou ik deze klei-set niet bestellen, maar vervangen voor de losse klei + een detailerspray (Poorboys World - Spray&Wipe 1L) Deze detailerspray is ontzettend veelzijdig en kan dus ook gebruikt worden bij het kleien. 1:1 verdunnen, dus dan heb je in totaal 2L product.
102641 Monello - Disco Nero Foam Applicator € 3,79 € 3,79
icon_stock_green-gif.91359.gif
Deze of de eerder genoemde Monello - Disco Rosso's zijn prima pads.
103018 Mothers Wax - Back to Black Heavy Duty Trim Cleaner Kit - 355ml € 11,49 € 11,49
icon_stock_green-gif.91360.gif
Ik ken deze kit persoonlijk niet. De reviews laten mij dan ook niet een goed beeld zien. Voor ongelakt kunststof kan je een hoop producten kiezen, maar velen hier weten dat een beetje APC + een melaminesponsje (Wonderspons, Binqspons,etc) zéér goed werkt om te reinigen. Vervolgens kan je dan een dressing aanbrengen zoals Auto Finesse - Revive of zelfs een hele stap verder en dan een coating.

Een APC is trouwens een All Purpose Cleaner. Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid de Poorboys World - APC+D. (+Degreaser) Deze kan je verdunnen tot 1:20, 1:15 en zelfs puur, om van alles te reinigen. Denk aan stoffen/lederen bekleding, motorruimte, sponningen/kieren, velgen, banden, etc etc.
103062 Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm € 20,99 € 20,99
icon_stock_green-gif.91361.gif
3 kleinere doeken i.p.v. 1 grote. Dat is zeker een optie.
103064 Monello - Senza Bordi Trio Edgeless Towels - 45x45cm € 18,99 € 18,99
icon_stock_green-gif.91362.gif
Ikzelf vind dit hele fijne doeken. Echter gebruik ik ze voor het afnemen van wax/coating. (witte doeken) Voor allerhande klusjes kan je de iets goedkopere Monello - Peluche Verde nemen.
103193 303 - Rubber Seal Protectant - 100ml € 9,99 € 9,99
icon_stock_green-gif.91363.gif
De eerder genoemde Revive, voor je ongelakte kunststof, kan ook gebruikt worden om rubbers te voeden en beschermen.

Greetz

Hallo Otto,

Velen hebben al een duit in het zakje gedaan. Zelf ben ik net lerend en beginnende in de nieuwe wijze van onderhouden van de auto. Dus een expert ben ik nog niet.

Onlangs heb ik voor het eerst de eigen auto gekleid icm Collinite 845 wax. In eerste instantie had ik ook de Monello klei kit in gedachten. Na veel lezen en de webshop Carclean bekeken te hebben, heb ik voor mij zelf de keuze gemaakt om de Monello klei apart te bestellen. Hierbij de Poorboy´s World Spray & Wipe als glijmiddel bij gedaan en een triopack Monello Peluche Verde doeken. De Poorboy´s World Spray & Wipe is te verdunnen, dus meer middel en veelzijdig inzetbaar. tevens ip¨v 1 doek in de kit heb je er nu 3. Totaal bedrag is een fractie meer, maar je krijgt een keer zoveel. Ik zie voor mezelf de kleine uitgave meer tevens als een investering in de opbouw van een collectie aan onderhoudsmiddelen.

Iets wat ook in Quantoxx zijn verhaal naar voren komt.

De uitgebreide Mothers kit die eerder genoemd is, had ik net niet gezien enkel hun kleikit. Maar het aandeel klei gedeelte ligt veel lager. Voor de rest maakt het de keuze allemaal niet makkelijker wat te nemen, ik weet er alles van....

Succes met de keuze;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Quantoxx
Hoi Otto,
ook welkom op dit uitgebreide forum. Net als Tijntje ben ik ook net begonnen. Veel lezen hier helpt echt. Verder kan ik de de Peluche Verde aanraden! Heerlijke doeken om te gebruiken! Veel plezier met dit virus!
Greetz

Welkom
Zo zijn we allemaal begonnen,door het proberen van verschillende merken krijg je vanzelf een voorkeur voor een bepaald merk.
Ik zou gewoon met je lijstje aan de gang gaan want die ziet er goed uit.
Door eens wat samples te bestellen kun je ook producten uitproberen

Welkom! BMW in het zwart, altijd goed! Ik ben heel vlug van hand-polish naar machinaal polijsten gegaan. Een extra investering, maar met dat graniet wat ze in Beieren lak noemen, al z'n geld waard.
Zoals boven ook gezegd wordt, vaste wax is een aanrader. Ik heb geen ervaring met Collinite, maar lees overal goede 'bang for buck' en zeker prima prestaties. Op donkere kleuren is mijn persoonlijke ervaring met de iets duurdere vaste waxen ook erg goed. Voorbeeld: Autoglym HD Wax. Zeker na een rondje machinaal polijsten, zoals je zegt is een goed onderhouden auto veel makkelijker bij te houden.
Succes, en sterkte met het detail virus!

Nou jongens, zojuist alles besteld. Ben erg benieuwd en hoop heel erg dat het aankomend weekend een beetje aardig weer wordt zodat ik gelijk alle stappen kan doen. Heb namelijk geen binnenruimte om de auto te poetsen.

Overigens, ik heb een stoffen interieur en zou deze graag eens willen reinigen. Zal mij nog even inlezen, maar ik vroeg mij af of jullie mij een bedrijf kunnen aanraden dat het interieur met stoom kan reinigen.

• Leuk
Reacties: Ferdy
ik heb een stoffen interieur en zou deze graag eens willen reinigen. Zal mij nog even inlezen, maar ik vroeg mij af of jullie mij een bedrijf kunnen aanraden dat het interieur met stoom kan reinigen.
Je begon met ''ik zou deze graan eens reinigen'', maar vraagt vervolgens om een bedrijf. :P

Denk je dat de vervuiling dusdanig erg is dat je het zelf niet kan reinigen? Dan zou ik het inderdaad door een goed bedrijf laten doen. Een goed bedrijf is eigenlijk nog niet eens zo heeeeel belangrijk, want er komt niet zo heel veel bij kijken als men de stoffen bekleding reinigt en vervolgens met een extractor weer afneemt.

Greetz

Je begon met ''ik zou deze graan eens reinigen'', maar vraagt vervolgens om een bedrijf. :p

Denk je dat de vervuiling dusdanig erg is dat je het zelf niet kan reinigen? Dan zou ik het inderdaad door een goed bedrijf laten doen. Een goed bedrijf is eigenlijk nog niet eens zo heeeeel belangrijk, want er komt niet zo heel veel bij kijken als men de stoffen bekleding reinigt en vervolgens met een extractor weer afneemt.

Greetz
Haha, klinkt inderdaad wel krom zo ;). Bekleding is niet (zichtbaar) vuil en heeft een donkere kleur, maar vind het een lekkere gedachte als het gedaan is. Heb een tijdje geleden een tapijt in mijn huis met een extractor gedaan: ongelooflijk wat daar uitkomt zonder dat de vuiligheid ziet. Probleem is dat zo'n extractor nogal wat kost, dus door naar een bedrijf te gaan hoop ik geld te besparen ;).

ooooooh, op die fiets!

Naja, een optie is om met wat APC + een zachte borstel het oppervlak te reinigen. Werkt prima, zo ook voor kringels/knoei-vlekken/etc.
Een betere optie is om een extractor te huren voor een dagdeel ofso. De meesten hier roepen dan BOELS! ofso..

Maaarr... Ik zie om mij heen regelmatig reclame van ''poetsbedrijven'' die voor een paar tientjes je gehele interieur doen. Als de vervuiling niet Obvious is, kan je ook zoiets benaderen. Maar, eerlijk gezegd, werd er tijdens mijn ervaring bij poetsbedrijven nog regelmatig alleen het oppervlak gereinigd en aangegeven dat er ''ge-extract'' was.

Greetz

Dank voor de tips! Zal mij nog eens inlezen en dan een beslissing nemen. Eerst de buitenkant maar eens doen :).

Fijne avond en groet!

Bij boel kost een extractor zo rond de 25 voor een heel weekend geloof ik, volgens mij doet een "poetsbedrijf" het daar niet voor. Bovendien weet je dan zeker dat het goed gedaan is:)

Bij boel kost een extractor zo rond de 25 voor een heel weekend geloof ik, volgens mij doet een "poetsbedrijf" het daar niet voor. Bovendien weet je dan zeker dat het goed gedaan is:)
Dat is zeker zo :)! Leuk klusje voor iets later, eerst de buitenkant eens goed doen.

Gisteren zou mijn pakket aankomen, maar helaas heeft de postbode het niet bij de buren afgegeven en komt hij vandaag terug. Het voelt alsof ik weer 8 jaar ben en het Sinterklaasavond is :yum.

Ik zou graag dit weekend mijn auto en de auto van mijn vriendin onder handen willen nemen. Echter, na wat verschillende topics gelezen te hebben, vraag ik mij af of dat wel buiten in de kou kan? Ik heb helaas geen plek om (verwarmd) binnen te staan. Klopt het dat ik het dan beter bij alleen wassen kan houden? Lukt kleien, polishen, glazen en waxen handmatig niet of een stuk slechter in de kou? Zou wel jammer zijn, heb me er nogal op verheugd haha.

Hoor het graag!

Groet,

Otto

• Leuk
Reacties: RG.
Als het +5 is moet het wel lukken. Dat is meestal de minimale temperatuur van de meeste producten.
Maar met die temperatuur moet je er natuurlijk wel heel veel zin in hebben om een paar uur bezig te zijn;)

na wat verschillende topics gelezen te hebben, vraag ik mij af of dat wel buiten in de kou kan? Ik heb helaas geen plek om (verwarmd) binnen te staan. Klopt het dat ik het dan beter bij alleen wassen kan houden? Lukt kleien, polishen, glazen en waxen handmatig niet of een stuk slechter in de kou? Zou wel jammer zijn, heb me er nogal op verheugd haha.

De temperatuur is inderdaad wel belangrijk. Ik heb wel eens kleine schades in de kou willen behandelen, maar ik merkte meteen dat, om de stappenplannen te volgen;

Wassen met water in de kou minder fijn is,
De klei goed opgewarmd dient te worden, (Tussen je handen en blazen of in warm water leggen)
Het polijstmiddel minder lekker verwerkt en dus minder werking heeft,
De wax een hele andere curetijd had.

Het is dus allemaal wel mogelijk, maar er komt iets meer bij kijken. :D

Ikzelf heb ook geen mogelijkheid om binnen te werken, dus als ik dan aan de slag wil, zorg ik ervoor dat ik ten minste uit de wind sta. (Naast mijn schuur, naast het huis, etc)

Greetz

Welkom Otto veel lees en poetsplezier.
Je ziet hoeveel verschillende tips je krijgt.
Zorg voor een basis en dan kun je wat gaan proberen met proefmonsters,
Op een gegeven moment ga je een voorkeur krijgen voor een bepaald merk

De temperatuur is inderdaad wel belangrijk. Ik heb wel eens kleine schades in de kou willen behandelen, maar ik merkte meteen dat, om de stappenplannen te volgen;

Wassen met water in de kou minder fijn is,
De klei goed opgewarmd dient te worden, (Tussen je handen en blazen of in warm water leggen)
Het polijstmiddel minder lekker verwerkt en dus minder werking heeft,
De wax een hele andere curetijd had.

Het is dus allemaal wel mogelijk, maar er komt iets meer bij kijken. :D

Ikzelf heb ook geen mogelijkheid om binnen te werken, dus als ik dan aan de slag wil, zorg ik ervoor dat ik ten minste uit de wind sta. (Naast mijn schuur, naast het huis, etc)

Greetz

Ja het is vervelend om een stuk langer bezig te zijn (zeker de eerste keer) door de kou. Denk dit weekend dan alleen even wassen (ben erg benieuwd naar de werking van Non Ferro :D. Overigens heb ik vandaag mijn spullen binnengekregen en heb een glasreiniger cadeau gekregen. Erg aardig! Wel vraag ik me nog af hoe het met de foam handpads zit? Als je daar je glaze, polish, wax, etc. mee aanbrengt, kan dat niet juist voor krasjes zorgen omdat het een soort sponsje is? Is een badstoffen applicator niet beter/veiliger?

Zal zeker even voor en na foto's maken (ook al zal het alleen maar wassen zijn)!

Groet,

Otto

Wel vraag ik me nog af hoe het met de foam handpads zit? Als je daar je glaze, polish, wax, etc. mee aanbrengt, kan dat niet juist voor krasjes zorgen omdat het een soort sponsje is? Is een badstoffen applicator niet beter/veiliger?

Ik snap je gedachtegang. :) Maar het materiaal van de spons/pad zal niet krassen. Combineer dat met een cleaner/glaze/wax/etc. en deze producten zullen zelf ook niet krassen. De enigste manier om voor krassen te zorgen is wanneer de lak zelf vervuild is en dit vuil zorgt voor defecten en/of je hebt een belachelijk zachte/gevoelige lak. Dit is zeldzaam, maar kan voorkomen.

Een polijstpad is bijv. een stukje harder omdat je een bepaalde druk op de korrel wilt uitoefenen.

Anyways... Je kan het polijsten gewoon proberen, hoor. Mocht je staan te popelen, haha!

Ik snap je gedachtegang. :) Maar het materiaal van de spons/pad zal niet krassen. Combineer dat met een cleaner/glaze/wax/etc. en deze producten zullen zelf ook niet krassen. De enigste manier om voor krassen te zorgen is wanneer de lak zelf vervuild is en dit vuil zorgt voor defecten en/of je hebt een belachelijk zachte/gevoelige lak. Dit is zeldzaam, maar kan voorkomen.

Een polijstpad is bijv. een stukje harder omdat je een bepaalde druk op de korrel wilt uitoefenen.

Anyways... Je kan het polijsten gewoon proberen, hoor. Mocht je staan te popelen, haha!
Gelukkig snap je de gedachtegang haha. Wat een rotweer was het vandaag. Mijn auto staat vandaag bij de garage voor een grote beurt, dus kon deze niet poetsen. De auto van mijn vriendin (rode 1 serie cabrio) was ERG vies en heb deze vandaag gewassen toen het even niet sneeuwde. Ik werd voor gek verklaard en het zou allemaal geen zin hebben, maar de auto was zo vies dat het een dankbaar klusje was.

Eerst heb ik de velgen ingespoten en ff laten inwerken. Daarna met de tuinslang (helaas geen hoge druk spuit) afgespoten. Kwam een hoop vanaf, maar erg bleef ook een en ander achter. Heb dat achteraf met een sponsje nog schoongemaakt omdat ik mijn washmitt niet zo erg wilde bevuilen. Vervolgens heb ik de auto gewassen. Heb wel 2 emmers gebruikt, maar geen grid guard. M'n spoelemmertje was ook erg klein. Eerst de hogere en grote vlakken gedaan. De onderkant was echt zwart van vuiligheid. Het beste had ik de auto eerst met een hoge druk spuit kunnen afspuiten, maar die had ik even niet tot mijn beschikking. Uiteindelijk de onderkant ook met de washmitt gedaan en moest deze erg vaak schoonmaken. Het water was achteraf ook zwart.

Na het washen, heb ik de auto afgespoten en met 2 droogdoeken gedroogd. Met de eerste het ergste er af gehaald en met de tweede "poetsend" gedroogd. Alleen het wassen gaf al een geweldig resultaat. Was bijna vergeten hoe rood hij was.

Eenmaal thuis heb ik de washmitt en 2 droogdoeken in de wasmachine op 30 graden met wasmiddel gewassen. De 2 droogdoeken (Sensa Acqua) daarna nog in de droger gegooid omdat ik op de website las dat dit kon.

Hopelijk wordt het komend weekend wat beter weer en kan mijn eigen auto onder handen nemen. Als het weer het toelaat wil ik dan niet alleen wassen, maar het hele traject doen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groet,

Otto