Welkom Otto!
Zoals je al kan zien, liggen de MENINGEN erg uit elkaar en bij sommige dingen liggen de voorkeuren juist bij 1 product. Dit komt voornamelijk door het feit dat vrijwel alle producten simpelweg hun ding goed doen, maar de voorkeur voor prijs / kleur / geur / verwerking / etc. net even anders is,
Denk aan één van de eerste dingen die je tegenkomt; Shampoo. - De ene shampoo kost geen drol, maar reinigt wat minder. De andere shampoo kost aanzienlijk meer, reinigt iets beter en ruikt heerlijk. De andere shampoo kost ook wel wat, reinigt ook prima, maar moet je bijna puur gebruiken en word daardoor nóg duurder, etc. Allemaal doen ze hun ding, anders heeft Carclean.com ze niet in de schappen liggen.
(Er zijn ook mensen die een shampoo slecht vinden omdat hij niet schuimt... )
Ik heb onderaan mijn berichten een link staan naar een basispakker voor de beginner. Dit pakket is samengesteld aan de hand van mijn eigen ervaringen, gebruikerservaringen, info van het forum en er is ook enigszins gekeken naar de prijzen van producten.
Ik zal jouw onderstaande lijstje eens nalopen en mijn bescheiden mening ook geven;
(Ik ben niet echt een Meguiars fan; teveel All-in-One producten en hoge prijzen) + (Links moeten nog omgezet worden naar de .com versie)
Een APC is trouwens een All Purpose Cleaner. Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid de Poorboys World - APC+D. (+Degreaser) Deze kan je verdunnen tot 1:20, 1:15 en zelfs puur, om van alles te reinigen. Denk aan stoffen/lederen bekleding, motorruimte, sponningen/kieren, velgen, banden, etc etc.
Greetz
Zoals je al kan zien, liggen de MENINGEN erg uit elkaar en bij sommige dingen liggen de voorkeuren juist bij 1 product. Dit komt voornamelijk door het feit dat vrijwel alle producten simpelweg hun ding goed doen, maar de voorkeur voor prijs / kleur / geur / verwerking / etc. net even anders is,
Denk aan één van de eerste dingen die je tegenkomt; Shampoo. - De ene shampoo kost geen drol, maar reinigt wat minder. De andere shampoo kost aanzienlijk meer, reinigt iets beter en ruikt heerlijk. De andere shampoo kost ook wel wat, reinigt ook prima, maar moet je bijna puur gebruiken en word daardoor nóg duurder, etc. Allemaal doen ze hun ding, anders heeft Carclean.com ze niet in de schappen liggen.
(Er zijn ook mensen die een shampoo slecht vinden omdat hij niet schuimt... )
Ik heb onderaan mijn berichten een link staan naar een basispakker voor de beginner. Dit pakket is samengesteld aan de hand van mijn eigen ervaringen, gebruikerservaringen, info van het forum en er is ook enigszins gekeken naar de prijzen van producten.
Ik zal jouw onderstaande lijstje eens nalopen en mijn bescheiden mening ook geven;
(Ik ben niet echt een Meguiars fan; teveel All-in-One producten en hoge prijzen) + (Links moeten nog omgezet worden naar de .com versie)
Paint Cleaner met korrel om de reinigingskracht iets meer power te geven. Zoals ook al door anderen geadviseerd, zou ik deze vervangen door PoorBoys World - Professional Polish (473ml) Deze is veelzijdig en dus breed inzetbaar.100047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml € 15,99 € 15,99
Ikzelf vind het fijn om met een dikke washandschoen te wassen. Deze nemen veel water op en tijdens het wassen dus veel ''glijmiddel''. Echter zou ik deze vervangen door de Gyeon - Smoothie. Deze handschoen heeft een gesloten vezel is wat veiliger voor de lak.100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 18,99 € 18,99
Ik heb deze zelf niet gebruikt. Ikzelf gebruikt de al eerder geadviseerde Monello - NonFerro. Dit is een ijzerverwijderaar met als bonus goede reinigende eigenschappen. De NonFerro is zeker goed spul, maar aan de prijs. Dus, mensen kiezen soms een velgenreiniger die ook remstof (ijzerdeeltjes) aan kan pakken. Echter blijft mijn keus NonFerro of de vergelijkbare Dodo Juice - Ferrous Dueller omdat deze ook veilig zijn en zelfs op je lak gebruikt kunnen worden.100733 Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml € 20,49 € 20,49
Een glaze is inderdaad aangeraden als er niet gepolijst word. De Black Hole is een populaire keuze. (Black Hole voor donkere kleuren, White diamond voor lichte kleuren)100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 19,99 € 19,99
Wederom een populaire keuze door zijn prijs, geur, verwerking.101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml € 12,99 € 12,99
Ook zoals eerder geadviseerd, zou ik kiezen voor een aantal Monello - Disco Rosso. Fijne pads voor vele doeleinden. (Wax/glaze/dressing/etc)101164 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black € 3,99 € 3,99
Populaire keuze. Zeer goede prijs-kwaliteit. Dit is de vloeibare vorm, redelijk hufterproof (te dik aanbrengen is killer, bij deze minder) en machinaal aan te brengen. Als je toch (nog) geen machine hebt, zou ik kiezen voor zijn vaste broertje; 476s. Deze heeft een iets langere standtijd. (Populaire winterkeuze)101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 24,99 € 24,99
Een tweede handschoen word vaak aangeraden. Ikzelf heb er momenteel een stuk of 3-4, maar gebruik eigenlijk alleen de Gyeon - Smoothie als main mitt en de Monello - Thick mitt of dunne mitt als de onderzijden erg vies zijn. Goed en regelmatig spoelen is de way to go.102092 Monello - Wash Mitt € 12,99 € 12,99
Deze klei is de meest voordelige klei. Most bang for your Buck. Daarnaast is de klei ook vrij zacht tot medium en de kans op marring is dus minimaal. Echter zou ik deze klei-set niet bestellen, maar vervangen voor de losse klei + een detailerspray (Poorboys World - Spray&Wipe 1L) Deze detailerspray is ontzettend veelzijdig en kan dus ook gebruikt worden bij het kleien. 1:1 verdunnen, dus dan heb je in totaal 2L product.102118 Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay. € 29,49 € 29,49
Deze of de eerder genoemde Monello - Disco Rosso's zijn prima pads.102641 Monello - Disco Nero Foam Applicator € 3,79 € 3,79
Ik ken deze kit persoonlijk niet. De reviews laten mij dan ook niet een goed beeld zien. Voor ongelakt kunststof kan je een hoop producten kiezen, maar velen hier weten dat een beetje APC + een melaminesponsje (Wonderspons, Binqspons,etc) zéér goed werkt om te reinigen. Vervolgens kan je dan een dressing aanbrengen zoals Auto Finesse - Revive of zelfs een hele stap verder en dan een coating.103018 Mothers Wax - Back to Black Heavy Duty Trim Cleaner Kit - 355ml € 11,49 € 11,49
Een APC is trouwens een All Purpose Cleaner. Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid de Poorboys World - APC+D. (+Degreaser) Deze kan je verdunnen tot 1:20, 1:15 en zelfs puur, om van alles te reinigen. Denk aan stoffen/lederen bekleding, motorruimte, sponningen/kieren, velgen, banden, etc etc.
3 kleinere doeken i.p.v. 1 grote. Dat is zeker een optie.103062 Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm € 20,99 € 20,99
Ikzelf vind dit hele fijne doeken. Echter gebruik ik ze voor het afnemen van wax/coating. (witte doeken) Voor allerhande klusjes kan je de iets goedkopere Monello - Peluche Verde nemen.103064 Monello - Senza Bordi Trio Edgeless Towels - 45x45cm € 18,99 € 18,99
De eerder genoemde Revive, voor je ongelakte kunststof, kan ook gebruikt worden om rubbers te voeden en beschermen.103193 303 - Rubber Seal Protectant - 100ml € 9,99 € 9,99
Greetz