• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Otto BMW E39 zwart

Heb wel 2 emmers gebruikt, maar geen grid guard. M'n spoelemmertje was ook erg klein.
Dus in feite de 2-emmer-methode volledig genegeerd :P Geen Guards om vuil onderin de emmer te houden en weinig volume zodat het water snel vies is.

Eenmaal thuis heb ik de washmitt en 2 droogdoeken in de wasmachine op 30 graden met wasmiddel gewassen.
Denk er wel aan dat er in dit wasmiddel geen wasverzachter of vergelijkebare stoffen mogen zitten.

De 2 droogdoeken (Sensa Acqua) daarna nog in de droger gegooid omdat ik op de website las dat dit kon.
Dit kan zeker, maar let op de temperatuur en duur.

Dus in feite de 2-emmer-methode volledig genegeerd :p Geen Guards om vuil onderin de emmer te houden en weinig volume zodat het water snel vies is.
Nou ja, waren toch wel 2 emmers ;). Moest even roeien met de riemen die ik had :(. Volgende week maar eens grotere emmers kopen en bij de volgende bestelling een goede emmer + grid guard.

Goedenavond mannen,

Daar ben ik weer met een vraag :). Na wat meer gelezen te hebben, lees ik dat sommigen van jullie Non Ferro zelfs op de lak spuiten. Ik wist dat dit niet schadelijk was, maar had geen idee dat het een goede manier zou zijn om de gehele auto te reinigen. Mijn vraag is dan ook: is dit noodzakelijk? Ik heb geen foam-gun of pre-wash. Mijn plan is dan ook om de auto 1 of 2 keer goed te wassen en daarna te kleien en paint cleaner te gebruiken. Zal ik met het wassen en of kleien de ijzerdeeltjes voldoende kunnen weghalen of loop ik nu te mierenneuken?

Alvast hartelijk dank!

Groet,

Otto

Ik denk dat dit juist een goede aanvulling is.

Auto wassen, Non-Ferro aanbrengen, afspuiten en klei-en.
Hiermee heeft je klei ook vele malen minder werk....

Ik denk dat dit juist een goede aanvulling is.

Auto wassen, Non-Ferro aanbrengen, afspuiten en klei-en.
Hiermee heeft je klei ook vele malen minder werk....
Dank voor jouw antwoord. Gelukkig heb ik nog een bijna vol flesje Non Ferro haha. Zijn er nog delen waar je de Non Ferro niet op moet spuiten? Rubbers, chroom, etc.? Kan me voorstellen dat Non Ferro goed werkt voor de uitlaatuiteinden :). Moet ik de auto na het wassen en afspuiten eerst drogen of moet ik het op een ongedroogde auto spuiten?

En is het trouwens een kwestie van opspuiten, ff 5 minuten laten werken en afspuiten? Of moet ik met de washmitt aan de slag als de Non Ferro er op zit? Of juist niet de washmitt? En zo niet, wat kan ik dan het beste gebruiken? Kan ik de hele auto in 1 keer inspuiten of droogt het dan te snel op?

Dank jullie wel.

Groet,

Otto

Het beste is om er lichtjes met een washmitt overheen te gaan na +- 5 min laten inwerken.

Met de gehele auto inspuiten moet je een beetje oppassen dat het niet droogt inderdaad.

• Leuk
Reacties: Jansen
Goedenavond mannen,

Daar ben ik weer met een vraag :). Na wat meer gelezen te hebben, lees ik dat sommigen van jullie Non Ferro zelfs op de lak spuiten. Ik wist dat dit niet schadelijk was, maar had geen idee dat het een goede manier zou zijn om de gehele auto te reinigen. Mijn vraag is dan ook: is dit noodzakelijk? Ik heb geen foam-gun of pre-wash. Mijn plan is dan ook om de auto 1 of 2 keer goed te wassen en daarna te kleien en paint cleaner te gebruiken. Zal ik met het wassen en of kleien de ijzerdeeltjes voldoende kunnen weghalen of loop ik nu te mierenneuken?

Alvast hartelijk dank!

Groet,

Otto

Graag niet al je vragen in het voorstel topic stellen, dit is niet overzichtelijk en zo hebben anderen er ook niets aan omdat het praktisch niet te vinden is.