• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oud onderwerp maar er zijn nieuwe modellen: welke Kranzle hogedrukreiniger?

GuidoA

Detailing guru
15 jun 2020
458
135
Ik denk een keuze te gaan maken tussen het nieuwe model X A15 TST en de 1152 TST. Qua specificaties liggen ze dicht bij elkaar, prijs idem. Ik heb wel gezocht en er is een YouTube filmpje die ze vergelijkt maar mij Pools is niet zo best... Behalve dat de X rechtop kan blijven staan, iemand tips / advies welke de voorkeur zou moeten hebben?
 
Ik heb voor de 1152TST gekozen omdat deze liggend gebruikt moet worden. Geen risico dat de HD omvalt.

Ook geen fan van het Kränzle snelwissel-kliksysteem, geef mij maar gewoon m22 zoals de 1152, daarvoor is op moment veel veel meer keuze in pistolen e.d.

Nog geen seconde spijt van mijn keuze, beest van een machine.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: GuidoA en RedCat
Ik heb zelf een 1152 tst als rollend model en een 2160tst als vaste inbouw gemonteerd in het tuinhuis.

Kan er niets slechts over zeggen, zolang je ze liggend gebruikt.
Hebben er in de familie een stuk of 6 en de oudste is ondertussen 21j oud.
 
n tussen het nieuwe model X
Juist eens gekeken in de onderdelentekeningen, De x modellen zijn niet slecht, kwa onderdelen leun je meer richtingen de K1050 , alleen is het een traag draaiende pomp dat minder slijtage oplevert.
De 1152TST zijn machines die sowieso wel tegen een stootje kunnen, zelfs met misbruik gaan ze nog lang mee.
Moest je vragen hebben wil ik ze in PB wel beantwoorden.
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Dank voor alle reacties, blijft lastig. 1152 lijkt tot nu toe het meest gangbare werkpaard in detailing en neig daarnaar. De 1050 is evt een optie als je de regelbare druk in de praktijk niet gebruikt (zoals in de Obsessed Garage videos wordt gezegd, je regelt de druk door de nozzle te veranderen, niet op de machine). 1050 is behoorlijk goedkoop te krijgen momenteel. Maar de X serie is wellicht wat onbekender en daardoor onbemind? X15 is laagtoerig maar iets minder krachtig als de X17, die dan weer een hoger toerental heeft. Afgezien daarvan dus wel of geen Kranzel snelklik systeem en rechtop of plat. Keuzes, keuzes…
 
  • Leuk
Reactions: Audibrothers_NL
Als je HD alleen voor detailing gebruikt is regelbare druk misschien minder belangrijk. Als je de HD ook voor andere klussen gaat gebruiken kan het handig zijn.

Pas de houten vlonders in de tuin gedaan, daarvoor de druk terugbracht naar 100 bar.

EDIT:
Hou er ook rekening me dat de max water opbrengst van de1050 beduidend lager is dan van de 1152, 7,5 ltr/min vs 10 ltr/min.
Water opbrengst is naar mijn mening erg belangrijk voor detailing toepassingen.

Daarnaast is er de slang lengte, 8 mtr voor 1050, 15 mtr voor de 1152TST.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jansen
Kunt inderdaad de druk regelen door grotere sproeiers te gebruiken maar een regelbare hd is wel fijner.

Hier zijn er ook 1050 waarvan we een regelbare hd gemaakt hebben. De bypass kan omgewisseld worden met een ander type.

Voor particulier gebruik is een 1152tst of een 1050 zeker goed genoeg ( hoger toerental )
Wil je het toestel alle dagen intensief gebruiken moet je inderdaad naar een lager toerental gaan .
 
Na het nodige wikken en wegen een 1152TST besteld. Op basis van alle feedback (wederom dank) en de verschillende filmpjes op YouTube weet ik zeker dat ik daar geen spijt van ga krijgen. Heb maar weinig ervaring gezien met de X serie, blijft misschien zo dat nieuw = onbekend en dus onbemind, maar goed ben iig blij met mijn keuze.

ikzelf heb de Kränzle K1152 TST incl met de Obsessed garage Mosmatic Swiveling Sprayer & Wand Solution. Een perfecte combo voor mij wel aan de prijs maar elke euro waard.
Heb je die in Amerika besteld? Had die combo ook op het oog maar in Europese webshops vind ik het wat lastig de juiste onderdelen bij elkaar te vinden.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Na het nodige wikken en wegen een 1152TST besteld. Op basis van alle feedback (wederom dank) en de verschillende filmpjes op YouTube weet ik zeker dat ik daar geen spijt van ga krijgen. Heb maar weinig ervaring gezien met de X serie, blijft misschien zo dat nieuw = onbekend en dus onbemind, maar goed ben iig blij met mijn keuze.


Heb je die in Amerika besteld? Had die combo ook op het oog maar in Europese webshops vind ik het wat lastig de juiste onderdelen bij elkaar te vinden.
Yes die heb ik in Amerika besteld, levering prima hou wel even rekening met invoerkosten die kwamen er nog overheen wat het geheel eigenlijk te duur maakte. Wel een fijne combinatie al met al en heb er zeker geen spijt van.

matt.jpg
 
Ik heb in Nederland een Suttner pistool met ingebouwde swivel en korte 25 en 40° nozzle en een lange lans met 40° nozzle gekocht.

Totale kosten ongeveer€140.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Ik heb begrepen dat de mosmaticonderdelen eigenlijk süttner delen zijn, maar dan met een ander merkje erop. Zijn in nl goed te krijgen.
 
Ik heb begrepen dat de mosmaticonderdelen eigenlijk süttner delen zijn, maar dan met een ander merkje erop. Zijn in nl goed te krijgen.

Dat zou heel goed kunnen, (narcistische) Matt, van Obsessed garage heeft er een handje van te doen alsof hij het wiel elke keer opnieuw uitvindt. Ik heb destijds gekozen voor de makkelijke weg en alles in een keer besteld. Wanneer je er wat tijd en energie in wil steken moet je het ook zeker in Nederland/Europa kunnen samenstellen.

Ook heeft Kranzle waarschijnlijk wel dergelijke componenten in het assortiment zitten welke prima toepasbaar zijn.
 
Ik kwam uit op de G&G webshop, ook wel mosmatic spareparts eu genoemd, daar de gun met swivel en de wand besteld. Quick connectors & nozzles via Amazon. Totaal ong 170. Foam lance had ik al, dus alleen andere connector besteld. Dank voor alle adviezen.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Hier ook een 1152TST met kort pistol, swivel en snelwissel voor de lans en foamlans (allemaal van Kränzle)

Overigens de K2000 serie zoals de 2195TST is met 1400rpm wel veel stiller dan de 1152 2800rpm.

@BZwart, r+m suttner dat moet ik maar eens opzoeken, daar heb ik toen ook lopen zoeken, alhoewel ik nu ook tevreden ben.
De ST-2320 bij suttner lijkt wel heel erg op de Mosmatic variant.
 

Bijlagen

  • Kranzle Starlet kort Quick Release.jpg
    Kranzle Starlet kort Quick Release.jpg
    17 KB · Weergaven: 0
  • Kranzle Foam Lance with a Quick Release.jpg
    Kranzle Foam Lance with a Quick Release.jpg
    11,5 KB · Weergaven: 0
  • Kranzle Quick Release Fitting.jpg
    Kranzle Quick Release Fitting.jpg
    14,2 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: GuidoA en DetaiLeo