• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

oude slechtgespoten lak polijsten ?

Vroeger was het zowat het enige dat er was en als mensen niet beter weten...

Maar gebruik 'm gewoon op je Chevy als je wilt. Niemand die je tegenhoudt.
We kunnen je alleen adviseren. Wat je er zelf mee doet (of niet) is je eigen keuze.
Commandant zal je doffe lak best laten glanzen, maar het zal veel meer lakafname bewerkstelligen dan modernere middelen.
Maar iets zegt me dat dat je niet zoveel kan schelen...
 
het maakt mij wel degelijk wat uit, mijn auto hoeft echter niet zo te glimmen.
De auto is voor mij toch hobby en heb de auto voor mijzelf gekocht om aan te sleutelen.
En is voor mij absoluut geen statussymbool, dus wat anderen ervan vinden of denken maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.
 
het voordeel van een keer goed polijsten met de juiste spullen is dat als je hem daarna een keer wast alle rommel er ook veel makkelijke afgaat, wassen, polijsten, en voorzien van een goede wax (kijk eens naar coll. 845) en je kunt er weer maanden tegenaan.
 
Klopt opelmark, daarom was ik ook van plan mijn auto te poetsen met autoglym (heb ik er toch staan
 
Ik heb deze discussie eens gelezen en ben van mening dat wanneer chevy iets minder nonchalant was overgekomen er wellicht een mooi opknapadvies uit was gekomen. Dit is bij mij namelijk wel gebeurd. Een detailer zal chevy wat betreft autolakken niet worden, dat moge duidelijk zijn. Maar ach, ieder zn ding. Je bent hier alleen wel in het hol van de leeuw, in de positieve zin van het woord.

@chevy. Mocht je toch nog een keer inloggen. Neem een 3 stappenplan van mothers met een paar handpadjes. Voor jouw waarschijnlijk prima resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Quantoxx
@chevy Als je een vraag stelt krijg je ook een antwoord. Als dat antwoord niet past in jouw optiek wijs het dan niet af maar zeg dank je wel voor je advies!

Je komt nu over als een betweter die hier wil opscheppen hoe graag hij niet wil poetsen!
 
Grappig hoe elke detailer alleen maar aan zijn auto loopt te mierenneuken omdat hij een dik statussymbool wil...

Zullen wij als detailers dan maar een auto kopen om er alleen een beetje aan te sleutelen met een dopsleutel en een schroevendraaier?
Het is immers maar een hobby en écht wat repareren is niet belangrijk, als het maar een schroefje heeft om eruit te draaien.

Op een forum met échte GreaseMonkeys zullen we dan wel even populair gaan doen...
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
+1 @Soepergrover !

On-topic: TS stelt de vraag:
wil de lak enigzins ophalen door de auto te polijsten zodat de lak iets meer begint te glimmen.
Nou is mijn vraag wel poetsmiddel kan ik hiervoor het beste gebruiken zonder de lak te beschadigen ?

Nu is daar niet zo 1-2-3 een duidelijk antwoord op te geven, aangezien "het beste" zeer persoonlijk is.
Persoon X vindt product A heel fijn, terwijl persoon Y product B ideaal vindt.......
De aanwezige Autoglym Super Resin Polish is een geschikt product, als alternatief bijvoorbeeld Scholl Concepts S20 of AutoFinesse Tripple All In One.

Je kunt eventueel de lak daarna nog beschermen met een wax.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
het kwaad is al geschied, dus de toekomst zal uitwijzen wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.

mocht het rampzalig uitpakken, dan denk ik dat ik de auto door een (erkende) beunhaas laat overspuiten, of de auto zelf ga rollen :roll

het is ook niet de bedoeling de auto in concoursstaat terug te brengen, want dan ben ik verplicht om elk vrij weekend de auto te poetsen en daar heb ik geen tijd\zin in :):):)
Je moet zowieso niet jouw auto ieder weekend poetsen. Als je de auto eenmaal goed gepoetst hebt (met het juiste middel), hoef je dat maar 2 keer per jaar te doen.
Wij gebruiken zelf speciale light en dark polish die op infinity wax europe te vinden is, krijg je mooi resultaat van mits je het goed doet. (Met dit product is hey ook gemakkelijk met de hand te polijsten)

Als de lak zelf zo slecht is en er geen blanke lak op zit, zou ik hem persoonlijk over laten spuiten (met blanke lak laag voor bescherming) bij een professional.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.