• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude wax-lag verwijderen ..en dat met deze diepvrieskou ??

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
68
65
Wil komend weekend de oude waxlaag ( en polijstlaag die door de vorige eigenaar niet of niet goed is verwijderd) gaan verwijderen van de auto...
Kan dat met Eraser of met APC van poorboys ( welke verhouding)

Tevens is het de vraag ...wat is jullie ervaring met dergelijke dingen qua temperatuur ??Heb alleen een carport

Ik zou er nog even een week mee wachten. Het verwijderen kan je ook doen door je shampoo flink te overdoseren.

Het verwijderen van de wax / polijstlaag zal op zich het probleem niet zijn, een nieuwe waxlaag aanbrengen daarin tegen wel.

De waxlaag verwijderen kan door een flinke scheut extra shampoo te pakken, maar ook een scheut APC door de shampoo gaat goed.
Wat bedoel je precies met de polijstlaag verwijderen? Ik kan me hier niks bij voorstellen.

Gewoon een fles goedkope autoshampoo kopen bij de action. Flinke overdosis er in en weg is je wax laag ;)

Jip, maar zoals BLackPassat aangeeft zit je met de polijstlaag ( asjemenou ) in je mik .... how-to wel benieuwd naar

Met oude polijstlaag bedoel ik dat de vorige eigenaar een poging heeft gedaan om de sinaasappel huid ( Orange peel) te verwijderden ( verminderen) dmv een polijstpasta
Deze heeft hij niet of gedeeltelijk verwijderd !
Heb zelfs van hem begrepen dat hij alles met 1 en de zelfde pad heeft gedaan ...dus polijstpasta en wax ( actionwax)
Dus zonder hem schoon te maken.
Hij vertelde trots dat hij eerst de hele auto had gepolijst...en vervolgens de gehele auto met dezelfde pad in de wax had gezet.
Daarna had hij dat wat er te dik opzat met en oud hemd en onderbroek verwijderd.

Kortom..Heb even werk aangezien ik geen DAP heb en dus alles met de hand moet gaan doen :lol

Heb de afgelopen dagen behoorlijk zitten winkelen bij Carclean dus hoop dat het een mooi resultaat wordt ( i hope so !!)

De shampoo van de action bevat ook wax zag ik..Heb ooit eens gehoord dat een gewoon afwasmiddel ook werkt om oude wax te verwijderen... maar of dit goed is voor de rubbers ( ??)

Je hebt APC in de collectie dus ik zou me niet te sappel maken over de oude lagen: gewoon autoshampoo (welke dan ook) flink overdoseren en een scheut APC erbij. De meest oude troep moet dan wel verdwenenen zijn.
Mocht je twijfelen dan kun je misschien even met een beetje IPA/Spruzzo/ of desnoods gewone alcohol kijken hoe zuiver je lak is.

Okeeee... Allemaal dank voor jullie antwoorden.
heb de auto ondertussen gewassen met shampoo van de action... de kleur as eerst zwart maar nu is de auto grijs geworden.. Achterspatbord met Monello Mezzo gepoetst ( gele pad ( hand) en daarna snel ff met Black hole . Dit puur om te kijken of het wat kan worden. De was en polijst( schuur) krassen zitten en zelf met hard poetsen ( hand ) zijn ze nog te zien Kortom veel werk nog te verzetten willen we straks als de zon erop staat een mooi resultaat hebben .
We hebben nog ff.. :lol

Nogmaals erg veel dank voor jullie adviezen. Ben er blij mee !!