• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude waxlaag

Mari

Detailing rookie
16 jan 2015
10
2
Ik ben nog niet zolang in het bezit van een auto van 2 jaar oud. Bij aflevering is deze als een spiegeltje ( ook in de wax ) afgeleverd.
Dat zag je aan de regen die er zo afliep.
De auto is inmiddels al 2 keer in een HAND wasstraat gewassen. Dus met hoge druk, schuim enzovoort.
Na het wassen heb ik er wax op gespoten en daarna demiwater.

Nu dat het betere weer er aan gaat komen, zit ik er langzaam aan te denken de auto zeer grondig gaan reinigen.
Ik wil Black hole en daarna Collinite 915 gaan gebruiken.
Het lijkt mij dat de oude waxlaag toch eerst verwijdert moet worden, of kan dat geen kwaad ??
Zoja waarmee het beste de oude waxlaag verwijderen ?

Als shampoo heb ik hier 2 soorten staan. Motip en Excalibur autowash.
Welke van de 2 raden jullie aan om te wassen ??
Tuurlijk wacht ik nog even op iets beter weer, maar ik kan het beter op tijd vragen toch.

Alvast bedankt voor de tips.

Als je de waxlaag volledig wilt verwijderen, dan is het 't beste om een paintcleaner te gebruiken. Een milde cleaner als Poorboy's Professional polish voldoet dan prima.

Hoi Mari, leuk dat je jouw auto goed wilt bijhouden.. willen wij ook allemaal :)
Maar er is best veel te krijgen, als je gaat lezen of een tuturial bekijkt dan zul je misschien verbaast zijn maar .. het kan dus NOG beter en mooier.
Kijk hier maar eens https://forum.Carclean.com/#handlei...g-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s
Shampoo ga ik je niet aanraden maar 2 emmers en een washmitt wel.. belangrijker dan de keuze van shampoo.
Omdat je de auto zeer goed wilt reinigen over een tijdje zou ik wel naar klei kijken als ik jou was naast de paintcleaner.
Succes.

Hartelijk dank voor de uitleg.
ik ga de link eens bekijken en natuurlijk lezen. 2 emmers met een mitt was ik al van plan i.v.m. vuil.
Klei dat durf ik echt niet aan. Op het ene forum lees je dat het absoluut geen kwaad kan, terwijl ergens anders gezegd wordt dat het op zwarte auto's best link kan zijn.
Dus daar wacht ik toch nog even mee.

Mari, wees niet zo bang. Liever openminded eens wat lezen en je gaat ontdekken dat er veel verschil zit tussen klei en klei. Klei haalt boomsappen, ijzer, hars en andere verontreiniging weg van de lak voordat je er weer iets op gaat doen. Paintcleaner reinigt in de lak en is een hele degelijke bereiding voor het waxen.

Tip. stel jezelf even voor in een nieuw topic, altijd leuk :ja

Blinque, gisteren met buurman gesproken en die blijkt ook klei te gebruiken.
Afgesproken dat ik een keer kijk als het weer zover is ( voorjaar ) dus dat kleien zal zeker goed komen

Met een kleisetje van bvb Mothers kan je echt niks verkeerd doen . Mothers heeft maar 1 soort klei ( gele) en die is erg zacht .
Ik raad wel aan om de auto overdadig te wassen met shampoo én voor het kleien met een ijzerverwijderaar te werken ....zo ziet de klei minder af en kan je deze langer/meer gebruiken .

Ook een teerverwijderaar doet wonderen alvorens te kleien , anders kruipt al het vuil in je klei en dat is zonde.

@wax opgespoten : ik neem aan dat dit met een muntstuk gebeurd en dat je dan "hotwax" neemt oid ( omdat je daarna afspuit met demi-water ) . Neem van mij maar aan dat dit geen wax is.....eerder een vettig product dat ervoor zorgt dat de druppels er 1 tot max. 2 weken op blijven liggen maar meer niet .