• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overgang in bijgespoten deel wegwerken?

Ik denk dat ik zelf eerst maar eens wat producten aan ga schaffen om veel krasjes zelf al weg te zien te gaan werken.

Tot nu toe heb ik dit lijstje:

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Car_Wash_1892ml_05664_100208
Shampoo
17,-

Microvezelspons
https://www.Carclean.com/product/Cobra/The_Bone_Spons_COBRA-195_100976

10,=

Droogdoek
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Waffle_Weave_Drying_Towel_60x90cm_PB-WW_100907

14,=

Kleikit
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System_Verbeterd!_07240_101424
28,=

Prewax cleaner
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Pre-Wax_Cleaner_Ultimate_Wax_System_Step_1_473ml_07100_100215
11,=

Poorboys World Black Hole
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Black_Hole_473ml_PB-BH_100900
18,=

Nu twijfel ik over de soort wax om aan te gaan schaffen, als ik de Dodo Juice Blue Velvet bekijk is deze blauw, vult deze ook met kleur ? Ik lees namelijk her en der dat zogenaamde kleurwaxen af geraden wordt. Maar deze is juist blauw van kleur als ik de inhoud van dat potje zo bekijk?

Ik redeneerde meer op de volgende manier:
Stel er blijft een krasje achter, je waxt je auto en in die kras blijft die wax dus aanwezig. Dan is het toch wel degelijk zichtbaar.

Zijn er nog meer producten aan te raden om de auto eerst eens met de hand wat op te knappen? bepaalde producten waarmee de lak te polijsten is/swirls te verminderen ?

Zostraks ben ik maar eens aan de gang gegaan. Aangezien ik een zoals jullie t noemen "rotary poetsmachine" in de kast had liggen heb ik deze eens gepakt. Omdat met een roterende borstel gevaarlijk zou zijn heb ik als eerste deze eens omgebouwd, ik heb een plaatje gemaakt met daarin een gat om hem op de machine te klemmen. Op een ander punt heb ik een gat gemaakt om de poetsschijf in te kunnen bevestigen. Op deze manier blijf je dus nooit een keer op de zelfde plek hangen. Zosnel ik hem aanzet kan ik hem niet meer op de zelfde plek houden, verschuift telkens een cm per rotatie dus ik vlieg achter die machine aan.

Eerst eens begonnen met het geheel afspuiten.
Na dit gedaan te hebben kwam ik op een tweede onnozel maar achteraf goed werkend idee.
Een verfspuit van de compressor af gehaald (ik had nog een verouderde met een onderbeker die dus voor de meeste klussen niet bepaald handig is en zonde van t overtollige verf)
Deze gevuld met een mengsel 80ml shampoo, 500ml water. T geheel er onder gedraait eens eens flink geschud.
Daarna deze de spuit met een slangklem op de kraan bevestigt en proberen maar. Dit bleek gigantisch goed te werken en evenaarde het foamen zoals ik al veelvuldig op dit forum had gezien. Dit scheelde me dus weer een investering, haha!

Na het geheel 20 minuten in deze foam te hebben laten staan hem weer afgespoeld.
Daarna 2 emmers gepakt, waarvan 1 met schoon water, de andere met shampoo mengsel en alles schoongemaakt.
Daarna weer afgespoten.
Toen het geheel droog gemaakt met 3 microvezel doeken. (ze waren te klein om genoeg water voor de gehele auto op te kunnen nemen)
Het geheel glom toen wel al mooi maar de krasjes en dergelijke waren nog ruim aanwezig.
Toen de vaste turtle wax uit de kast gehad en overal met de hand op de imperfecties gesmeerd. Toen met een plantenspuit een beetje vochtig gemaakt.
Daarna met de aangepaste poetsmachine er overheen geweest.
Toen vervolgens de wax goed uitgepoetst met een droge microvezel doek en tot mijn grote verbazing begint zelfs die akelige spuitrand al te verkleinen. Je moet het nu weten om hem te zien!

Zeer blij met dit resultaat tot nu toe en hoor graag of iemand tips heeft om te proberen om met deze uitrusting te kunnen proberen. Wellicht kan ik zelf al t resultaat zeer acceptabel maken! :)

Edit:

Ik heb er ook even wat foto's van gemaakt, zosnel de flits er bij komt valt het wat extra op maar vervelend aanwezig is het al niet meer :)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En let aub niet op deze verschrikkelijke schade op de velgen die tevens ook nog eens in de verkeerde looprichting staan. Ze zijn maar even voor "tussendoor" aangezien ik nog een setje spacers aan moet meten voor mijn nieuwe velgen :P

Grappig, de afgelopen dagen liep ik net met hetzelfde idee te spelen......zou het mogelijk zijn te foamen met het verfpistool+beker die bij mijn compressorset zaten en die ik sowieso niet gebruik?.....ik heb het echter nog niet geprobeerd.....leuk te lezen dat het dus inderdaad mogelijk is en werkt....je hebt toevallig geen foto's genomen van dit foam-gebeuren?

Virus zei:
Grappig, de afgelopen dagen liep ik net met hetzelfde idee te spelen......zou het mogelijk zijn te foamen met het verfpistool+beker die bij mijn compressorset zaten en die ik sowieso niet gebruik?.....ik heb het echter nog niet geprobeerd.....leuk te lezen dat het dus inderdaad mogelijk is en werkt....je hebt toevallig geen foto's genomen van dit foam-gebeuren?

Nee ik heb geen fotos gemaakt ondertijd.
Ik heb t eerst geprobeerd met de compressor maar dat haalde weinig uit, dus toen gewoon op de slang aangesloten en ging prima. T enige wat wel een nadeel is: zo'n verfspuit heeft een onluchting om de druk niet te veel te laten toenemen. Hier komt dus wat water uit maar is maar een "pisstraaltje", niet echt noemenswaardig vervelend aanwezig.

Patrick 306 cabriolet zei:
Zostraks ben ik maar eens aan de gang gegaan. Aangezien ik een zoals jullie t noemen "rotary poetsmachine" in de kast had liggen heb ik deze eens gepakt. Omdat met een roterende borstel gevaarlijk zou zijn heb ik als eerste deze eens omgebouwd, ik heb een plaatje gemaakt met daarin een gat om hem op de machine te klemmen. Op een ander punt heb ik een gat gemaakt om de poetsschijf in te kunnen bevestigen. Op deze manier blijf je dus nooit een keer op de zelfde plek hangen. Zosnel ik hem aanzet kan ik hem niet meer op de zelfde plek houden, verschuift telkens een cm per rotatie dus ik vlieg achter die machine aan.

Ik kan me hier niets bij voorstellen? :weetniet

Heb je een foto?

Zal ik morgen wel even maken maar t concept is heel simpel:

Er zit schroefdraad op die poetsmachine, normaal zet je daar de pad overheen, die wordt gemonteerd met een moer in mijn geval. Weet niet of dit gebruikelijk is maar zo zit mijne in elkaar.

Ik heb gewoon 1 ronde plaat metaal gepakt, er op een willekeurige plek rond het midden een gaatje ingeboord. Deze zit dus wel in de buurt van het middenpunt maar niet precies ik denk dat hij door deze actie express +- een cm uit het middelpunt zit. En heb er aan de andere zijde (dus nog verder van het middelpunt wat er nu gecreeerd is) ook een gat in geboord om de kop op te bevestigen. Resultaat: Het draait alle kanten op maar blijft uiteraard niet op 1 plaats ;)

Met andere woorden: Je hebt van je rotary een excentrische machine gemaakt. Alleen lijkt het me nu dat de machine alle kanten op gaat, en nauwelijks in bedwang te houden is:-b

freddyevo2 zei:
Met andere woorden: Je hebt van je rotary een excentrische machine gemaakt. Alleen lijkt het me nu dat de machine alle kanten op gaat, en nauwelijks in bedwang te houden is:-b

Ja ik moet nog even wat verzinnen om deze wat meer handelbaar te maken. Maar met wat ik nu gecreerd heb is dat wel te bedenken uiteraard. Het blijft overigens wel handelbaar wanneer je hem maar zeer langzaam laat draaien. Ik denk dat wanneer ik hem gewoon een beetje (paar mm) uit het middelpunt zet dat het geheel dan ook nog wel aan t schuiven gaat en het niet op 1 plek blijft staan,

Je bent een durver.... mij lijkt het een riskante onderneming om een rotary om te bouwen tot een soort excentrische machine en die dan op je auto los te laten...:-d

Dit gezegd zijnde......ik ben niet zo technisch aangelegd (dus mensen met kennis terzake, zeg het maar als ik onzin uitkraam) maar ik meen te weten dat een excentrische machine ook zoiets als een contra-gewicht bevat, dat (neem ik aan)bedoelt is om de machine handelbaarder te maken, dus mogelijk is dit een oplossing voor uw probleem?
En bij een machine als de dap500/900 draait trouwens de steunschijf ook nog vrij om zijn as....ik weet niet of dit bij uw constructie zo is?

Ik moet maar eens zo'n machine van dichtbij bekijken, misschien krijg ik dan inspiratie. En ja deze veert in, zit een soort veermechaniscme in de machine zelf dus die plaat die ik gemaakt heb heeft daar geen invloed op.

Heeft iemand overigens tips hoe ik zonder al te veel machine werk (dus liefste handmatig) deze overloop zelf al redelijk weg kan werken? Ik heb geen ervaring met wetsanden dus mocht dit noodzakelijk zijn dan moet ik er maar aan geloven. (staat je aanbod voor langere tijd wouter? Ik heb de komende weken namelijk niet zo heel veel tijd :-" )

Staat wel voor langere tijd hoor, heb de komende 2 weekenden zelf ook heel weinig tijd daarna heb ik het denk ik iets rustiger

Wouter B zei:
Staat wel voor langere tijd hoor, heb de komende 2 weekenden zelf ook heel weinig tijd daarna heb ik het denk ik iets rustiger

Ik zit nog wel langer in de drukte, eerst tentamens en dergelijke afronden en dan 2.5 week op vakantie. Ik heb pas eind juli / begin augustus weer wat tijd. Maargoed anders vraag ik je tegen die tijd wel nog eens. Je weet nooit hoe dingen lopen :)

Ben sowieso al hartstikke blij met een dergelijk aanbod ;)

Haha nouja ik neem wel gewoon even contact op via een berichtje hier op t forum.

Ik ben al lang blij dat er nog mensen op deze wereld bestaan die elkaar hulp en advies aanbieden ;)

Omdat ik t geheel nog op moest ruimen heb ik even foto's gemaakt van de werking:

Overigens werkt de vernevel spuit het beste :)
Resultaat is slecht te zien omdat ik er maar gewoon afwasmiddel in gedaan had met water aangezien ik toch alleen maar even de tegels ging bespuiten. En tot overmaat van ramp: de foto van het vernevelen is zwaar verschoven, hierop is juist het resultaat te zien. De volgende keer dat ik mijn auto was zal ik even een goede foto/video maken.