• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash
Dan zou ik gewoon de verhouding veranderen. 1 op 3 in een fles van 700 ml is 175 ml product. Als dat voor 3 auto's is dan kan je dus 1/3*225 = 58 ml verdunnen met 642 ml water voor 1 auto en wat aan de lans draaien zodat de foam dezelfde consistentie heeft als eerst. Of je kan 58 ml verdunnen met 174 ml water, zodat je niet aan de lans hoeft te draaien.
 
Nog een toevoeging: wasmiddelen voor microvezels. Nanolex en die van Poorboys zijn de populairste hier op het forum. Niet onlogisch. Valet Pro lijkt goedkoper in aankoop maar het verbruik ligt hoger (40ml lichte was en 80 bij een full load, terwijl dit bij de rest meestal 30ml voor een lichte was is en 50 of 60 voor een full load). Poorboys adviseert 1 à 2 oz. wat gelijk is aan 30ml of 60ml. Ik koos bij elk merk voor de maximum aangegeven hoeveelheid. Uiteraard kan je minder gebruiken.
Ook nog het linkje naar de Excel file: prijzen microfiber wash.xlsx
prijzen microfiber wash.PNG
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Jansen
Super overzichtjes! In mijn begintijd maakte ik ook altijd zulk soort spreadsheets.

Als groot fan van poorboys tyhpoon kan ik zeggen dat ik iedereen af zal raden om 60 ml wasmiddel per beurt te gebruiken. Ik heb al regelmatig een schuimparty gehad omdat het echt enorm veel schuimt, en dat was met ongeveer 30 ml. Nu was ik zelden meer dan 30 doeken per keer en meestal minder, maar ik zou dus beginnen met een lage dosering en kijken wat het doet. Op dit moment gebruik ik ongeveer 15 ml voor ongeveer 15 doeken/mitts en dat is al ruim voldoende.
 
Super overzichtjes! In mijn begintijd maakte ik ook altijd zulk soort spreadsheets.

Als groot fan van poorboys tyhpoon kan ik zeggen dat ik iedereen af zal raden om 60 ml wasmiddel per beurt te gebruiken. Ik heb al regelmatig een schuimparty gehad omdat het echt enorm veel schuimt, en dat was met ongeveer 30 ml. Nu was ik zelden meer dan 30 doeken per keer en meestal minder, maar ik zou dus beginnen met een lage dosering en kijken wat het doet. Op dit moment gebruik ik ongeveer 15 ml voor ongeveer 15 doeken/mitts en dat is al ruim voldoende.
Over dat schuimfestijn was mijn moeder ook eens even aan het flippen.. haha! Om het eerlijk te houden hield ik echter rekening met 60 maar het kan dus inderdaad heel wat minder.
 
Ik heb ook nog de vele spreadsheets rondslingeren ergens. :p Ben er mee gestopt omdat ik steeds meer producten zelf ging testen en er bij vele minder product nodig was dan aangegeven.

Zo dacht ik te herinneren dat een goede wasbeurt en Bathe+ Foambeurt mij €15,14 kost, maar weet niet meer of dit de kosten op papier waren of daadwerkelijke kosten.
 
Ik doe het niet per se om te weten hoeveel bv een wasbeurt kost maar puur bij de afweging van welk product ik zou kiezen.
De verdunningen zijn inderdaad slechts richtlijn en kan je mee gaan spelen.
Ik vond het gewoon eens leuk om de evolutie te zien tov 2017. Zowel het aanbod als de prijzen zijn sterk geëvolueerd.
Het zou zonde zijn van het werk om dit niet te delen.
 
Hier ook nog even een toevoeging, ik heb zelf ook een spreadsheet gemaakt. Wellicht dat iemand hier nog wat aan heeft. Voor de shampoo heb ik de door de fabrikant opgegeven verdunning gebruikt in m’n berekening
 

Bijlagen

  • Prijsvergelijking.pdf
    272,5 KB · Weergaven: 160
  • Leuk
Reactions: kawazxr en Brad