• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oxidatie velg lelijke beschadiging wat te doen

Boba4

Detailing rookie
23 jan 2011
16
0
Heij Detailers,

Ik heb een lelijke plek op mijn velg door oxidatie. Stukken lak zijn er zelfs vanaf. (zie foto)
Wie heeft hier verschillende tips om het aan te pakken?

Ik heb reeds gevraagd bij twee schadeherstellers
1. Velg opnieuw spuiten (125,-) mogelijk kleur verschil met andere velgen
2. beschadiging lokaal bewerken door de schuren en plaatselijk te spuiten (50,-) Dit zou wel een meer tijdelijke oplossing (paar jaar)

Mvg Bob

Je kunt ze ook laten moffelen. Iets duurder maar gaat bijna eeuwig mee. Ook zou je even kunnen kijken voor tweedehands A4 velgen bij de onderdelenshop: www.onderdelenshop.net

Alle 4 zandstralen, en dan voorzien van poedercoat ( kost wat meer, maar dan ben je wel van het blanke lak geneuzel af )
Maar goed, kan niet in jouw portemonai kijken uiteraard.

Velgen laten fixen is hierbij de enige oplossing, zelf hier iets aan doen is vrijwel onmogelijk. Ik ben bezig om een adres te vinden om mijn velgen te laten opknappen, heb er 1 gevonden, moet nog even contact opnemen, ongeveer 60,- euro per velg met poedercoaten.

Heij Stimpy,

Ik ben benieuwd naar je bevindingen met poedercoaten. Ik heb trouwens dezelfde wagen als jij, alleen is mijn kleur zilvergrijs. Ik zag net het topic dat jullie met 3 man de audi onder handen hebben genomen. prachtig resultaat!!!

Lijkt me trouwens een nette deal 60,- per velg, dat is 240,- voor de hele set weer in nieuwstaat te brengen. Ik heb begrepen dat er nieuwe poedercoat technieken zijn zodat je die kleine bobbeltjes niet meer kunt dien. Deze vind ik niet mooi, dus ben erg benieuwd naar je resultaat.

Ik zal mogelijk af en toe een pm sturen aangezien jij nogal wat weet over de lak van de A4 en het detailen.

Mvg Bob

De velgen onder mijn Audi zijn ook gemoffeld, vind het resultaat mooier als gespoten omdat het een prachtige egale coating is. En het is keihard. Remslijpsel en zout heeft er geen invloed op.

Je komt zelf wel een eind, alleen m.b.t. het blanke lak gedeelte even goed kijken hoe en wat:
Vóór:
NavigatorProject01.webp

Na:
NavigatorProject17.webp

( om even een veer in eigen bips te deponeren )

Heel mooi gedaan MK-US! Complimenten kerel!8-())
Zijn dat de velgen van jouw Ford?

Kan me zo even niet herinneren dat ik hier ergens een topic over gelezen heb, tenzij ik deze natuurlijk gemist heb &^£%$£$

Zeer mooi resultaat in ieder geval.

Kun je vertellen wat je allemaal gedaan hebt, of anders doorverwijzen naar jouw Show Off hierover?

Aficior

Dank U, komt nog een vervolg met ander setje.
Meteen de puntjes ter verbetering er in verwerken, maar dat komt tzt wel online te staan

Zijn idd mijn eigen velgen.
Ga van de week wel een reviewtje neerpennen ( staat er nog niet ),
met punten van kritiek / aandacht etcetc

Ach, waarom laat je ons daar nu op wachten MK-US. (Ben ineens erg ongeduldig)

Kun je niet een topic starten en daarin de vorderingen later bij vermelden met je leermomenten enzovoort?
Voor jezelf ook leuk om na te lezen en lopende het project loop je het risico goede tips te krijgen.....

Mooi marcus,maar toch anders hoe die wilen horen te zijn.Mijn keuze was geweest opnieuw hoogglans verdichten evenueel met een laagje blanke lak dr over,het is een andere velg geworden nu

@Jeroen: Jip, maar dit komt meest dichtbij.
Het enige verschil tussen mijn versie en zoals ze origineel zijn is dat de 10 smallen spaakgedeelte hoogglas gepolijst zijn, de rest is ook zilver/grijs gespoten ;)

Allemaal zelf gedaan, dus verder geen bedrijf in hoeven schakelen met de daarbij behorende kosten.
Tevens is dit gedaan voor ik CC leerde kennen, en als polijstmiddels is dus bv Commandant gebruikt en een oude theedoek etcetc
Niks machinaal met een cone of een DAP.

Daarbij: €125 overnemen per 4 OF €352 per stuk nieuw ( KLIK ) >>> je snapt 'm wel

Maar goed, liggen er hier nog 2 deze gaan anders worden aangepakt met nieuwe middelen etcetc

Dat voor liggende wist ik dus niet markus dus knap gedaan man,en voor die prijs ja moeilijk nog steeds voor mijn,en waarom zo moeilijk omdat ik eigenlijk alleen en gepolijst wiel mooi vindt daarom en alleen

Alle begrip dat je er daarom geen echte fotoreportage van hebt.
Dit dateert nog van de tijd dat je dacht dat je de enige eenzame was met een vreemde tik om alles mooier te maken. (Niet wetende dat er meer gekken zijn zoals jij. Fijn gevoel niet meer eenzaam te zijn). :lol

Mooi werk MK-US. Benieuwd naar de volgende en jouw aanpak en gereedschappen.

Off Topic.
Ik heb er ook nog 4-stuks liggen.

Aficior